Firma » Biznes

BLISKO, CORAZ BLIŻEJ, CZYLI ZZA KULIS POWSTAWANIA MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI!

BLISKO, CORAZ BLIŻEJ, CZYLI ZZA KULIS POWSTAWANIA MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI!
Zobacz więcej zdjęć »
Architekci, twórcy wizualni, eksperci odpowiedzialni za muzealną narrację i zawartość merytoryczną to sztab specjalistów pracujący od wielu miesięcy nad projektem Muzeum Polskiej Wódki. Wszystko po to, by już w pierwszej połowie 2018 roku otworzyć je dla szerokiej publiczności.

Multimedialna ekspozycja, przedstawiająca w nowoczesny sposób wielowiekową historię narodowego trunku Polaków, połączona z atrakcyjną częścią gastronomiczno-usługową, ma ambicję stać się nie tylko jednym z najciekawszych miejsc stolicy, ale też ważnym punktem na światowej mapie muzeów.

Budowa Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze idealnie wpisuje się w rozległy plan rewitalizacji całej dzielnicy. Już teraz, jeden z jej ważniejszych zabytków - dawna wytwórnia wódek, obecnie Centrum Praskie Koneser - zmienia się nie do poznania, a w nim historyczny budynek rektyfikacji - siedziba nowego muzeum. Rozpo-częte w 2015 roku i prowadzone pod nadzorem konserwatora zabytków roboty budo-wlane dobiegły końca. Do wykonania pozostały prace wykończe-niowe i aranżacyjne. Twórcy muzeum stawiają sobie za cel połączenie najnowszych, interakty-wnych technik muzealnych z pokazaniem autentycznych eksponatów, w tym zrekonstruo-wanych elementów pieców żeliwnych, które od końca XIX wieku stanowią charakterystyczną część obiektu.

- Muzeum Polskiej Wódki to nie tylko instytucja poświęcona historii narodowego alkoholu. To przede wszystkim miejsce edukacji w wielu obszarach: architektury, designu, sztuki, czy kulinariów. Polska Wódka, jako część naszej tożsamości kulturowej, otwiera możliwość pokazania spektrum tematów. Naszą rolą jest ich przedstawienie w jak najbardziej atrakcyjny dla współczesnego odbiorcy sposób - tłumaczy Mirosław Nizio, właściciel Nizio Design Interna-tional, pracowni architektonicznej odpowie-dzialnej za projekt Muzeum Polskiej Wódki. W najbliższych miesiącach czeka nas bardzo dużo pracy. Będziemy umieszczać wszystkie eksponaty, z których większość będzie miała postać interaktywną, tak, aby każdy zwiedzający mógł ich dotknąć, obejrzeć i doświadczyć.

Polska Wódka to część polskiej tradycji, kultury i historii, ale też jeden z najważniejszych produktów eksportowych. Andrzej Szumowski, prezes Stowa-rzyszenia Polska Wódka, patrona powstającego muzeum, na pytanie, czy Polska Wódka powinna mieć swoje muzeum, odpowiada zdecydowanie:

- Polska Wódka jest jedynym polskim produktem, który śmiało możemy nazwać marką globalną, obecną i znaną na rynkach całego świata. Dlatego zasługuje na szczególny szacunek. Chcemy budować jej pozycję i wartość, edukować jak powstaje, z jakich tradycji się wywodzi i na czym polega jej unikalność. Stąd inicjatywa stworzenia Muzeum Polskiej Wódki. A wybór jego lokalizacji był naturalny - dawna wytwórnia wódek na warszawskiej Pradze to miejsce wyjątkowe, tak pod względem architektonicznym, jak i historycznym. Przez ponad 100 lat to właśnie tu powstawały kultowe marki wspaniałych i znanych każdemu polskich wódek.

Powinniśmy wiedzieć, że nasz narodowy trunek jako unikalny produkt, wywodzący się z konkretnej tradycji i obszaru, został wpisany na listę chronionych oznaczeń geograficznych Unii Europej-skiej. Między innymi także dzięki aktywnym działaniom Stowarzyszenia Polska Wódka, w styczniu 2013 r. Polska Wódka otrzymała swoją nową, obowiązującą dziś, ustawową definicję, precyzującą z czego, jak i gdzie może być wytwarzana.

Stowarzyszenie nie ustaje w wysiłkach, by chronić i promować wizerunek Polskiej Wódki w kraju i zagranicą, a przede wszystkim edukować rodaków, by znali historię swojego znakomitego trunku i aby byli z niego dumni, tak jak Szkoci z whisky, a Francuzi z koniaku.

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania (poza butelkowaniem) muszą odbywać się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia Polską Wódkę na tle innych tego typu trunków jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni oraz w zakładzie rektyfikacji, gdzie nad jakością i smakiem Polskiej Wódki czuwa człowiek, doświadczony gorzelnik.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka.

Materiały video można obejrzeć na kanale YouTube pod poniższymi linkami:

Z udziałem Andrzeja Szumowskiego: https://www.youtube.com/watch?v=j9jsvN9tW6U

Z udziałem Mirosława Nizio: https://www.youtube.com/watch?v=6nf-FoMygYM

Więcej o muzeum: https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki/





Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dorota5

Komentarze (4)

  • avatar
    ~Maciek 2017-07-23 00:32:02

    Muzeum w Koneserze to inwestycja która moim zdaniem może dać bardzo pozytywny odzew nie tylko mieszkańców stolicy ale również turystów odwiedzających nasze miasto:) Polska wódka to produkt znany na całym świecie dlatego jedno z najważniejszych miejsc gdzie była produkowana nie może przemienić się w wielofunkcyjny budynek nie pozostawiając żadnego śladu po tym co kiedyś tu było. Pomysł na muzeum jest trafiony w dziesiątkę.

  • avatar
    ~Maciek 2017-07-23 00:31:15

    Muzeum w Koneserze to inwestycja która moim zdaniem może dać bardzo pozytywny odzew nie tylko mieszkańców stolicy ale również turystów odwiedzających nasze miasto:) Polska wódka to produkt znany na całym świecie dlatego jedno z najważniejszych miejsc gdzie była produkowana nie może przemienić się w wielofunkcyjny budynek nie pozostawiając żadnego śladu po tym co kiedyś tu było. Pomysł na muzeum jest trafiony w dziesiątkę.

  • avatar
    ~Makler 2017-07-23 00:29:44

    Muzeum w Koneserze to inwestycja która moim zdaniem może dać bardzo pozytywny odzew nie tylko mieszkańców stolicy ale również turystów odwiedzających nasze miasto:) Polska wódka to produkt znany na całym świecie dlatego jedno z najważniejszych miejsc gdzie była produkowana nie może przemienić się w wielofunkcyjny budynek nie pozostawiając żadnego śladu po tym co kiedyś tu było. Pomysł na muzeum jest trafiony w dziesiątkę.

  • avatar
    ~Patryk 2017-07-23 00:21:50

    Muzeum to taki ukłon wykonawcy Konesera w stronę historii moim zdaniem bardzo piękny. Dziś mało kto pamięta jak ważny dla warszawiaków był kwartał na Ząbkowskiej jednak to Muzeum Polskiej Wódki może to zmienić. Sądzę że skorzysta na tym też sama Praga która oddała Konesera jednak w zamian zyska taką wspaniałą atrakcję.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej



Publikuj artykuły i zarabiaj z CentrumPR.




Dziennikarstwo obywatelskie


Piszesz artykuły? CentrumPR to serwis stworzony również dla dziennikarzy obywatelskich. Błyskawiczna publikacja, wysokie miejsca w Google to zalety których może nam pozazdrościć konkurencja.
Dziennikarstwo obywatelskie
porównanie serwisów


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »