Czy warto kupić osłonę podwozia?


Czy warto kupić osłonę podwozia?
2015-08-28
Już nie tylko auta sportowe i terenowe słyną z osłon podwozia - coraz częściej trafiają one także do zwykłych samochodów. Oceniając stan techniczny polskich dróg, nie wydaje się to być przesadą. Ale czy faktycznie warto zakładać osłonę na podwozie? A jeśli tak, to dlaczego i jaką wybrać?

W autach sportowych oraz terenowych osłona chroni przed uszkodzeniem podwozia w nieco inny sposób. Terenowe słyną z najeżdżania na różnego rodzaju przeszkody - kamienie czy pnie drzew. Mogą one w łatwy sposób rozbić oraz pognieść wszystko. Osłony chronią też komorę silnika przed brudem, piaskiem i wodą. Z kolei auta sportowe mają osłony ukształtowane aerodynamicznie - pełnią funkcję dyfuzorów przysysających samochód do podłoża, a także stabilizują go poprzecznie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Zalety osłon

Osłony podwozia mają naprawdę dużo zalet - mówi specjalista ze sklepu motoryzacyjnego Wajbex:

  • Pierwszą z nich jest ochrona silnika przed uszkodzeniami. Spod kół z dużą prędkością wylatują kamienie różnej wielkości - może to spowodować między innymi przedziurawienie miski olejowej. Odpowiednia osłona silnika zapobiega tego typu wypadkom.

  • Po drugie chroni przed brudem - dzięki niej do komory silnika przedostaje się mniej brudu, kurzu, piachu oraz błota. W związku z tym silnik nie wymaga częstego mycia i co ważne, łatwiej się go naprawia.

  • Płyta jest także osłoną przed dobiegającym z dołu hałasem - jest to szczególnie ważne zimą. Jadąc w śniegu czy błocie, nie do końca wiemy co znajduje się pod jego powierzchnią, więc bardzo prawdopodobne jest uderzenie w krawężnik, kamień czy bryłę lodu.

Typy osłon

Wiele aut terenowych posiada fabryczną osłonę silnika. Jednak w dużej mierze są to osłony wykonane z plastiku. Są bardzo nietrwałe, a przy mocniejszym odbiciu kamienia - pękają. Dodatkowo szczątki osłony mogą dostać się do newralgicznych punktów samochodu i zrobić wiele szkód. W rzeczywistości plastik chroni jedynie przed brudem.

Osłony metalowe, stalowe lub aluminiowe są zdecydowanie solidniejsze. Stalowe są cięższą i nieco tańszą wersją od aluminiowych. Ile kosztują? Te najmniej trwalsze, plastikowe kosztują od kilkudziesięciu złotych wzwyż - średnio 150-300 zł. Jednak solidne rozwiązania to koszt kilkuset złotych, a płyta do samochodu sportowego może kosztować właściciela nawet ponad tysiąc złotych.

Po co montować?

Z zalet przedstawionych powyżej wynika, że warto zamontować osłony. Sam montaż jest łatwy - na podwoziu samochodu jest wiele punktów, które pozwalają na solidne przymocowanie. Oczywistym jest, że przydają się w autach sportowych i terenowych, ale w zwykłym, jakie posiada większość z nas, również.  

Osłona amortyzatora

Osłona amortyzatora jest również bardzo ważnym elementem zawieszenia, ponieważ chroni amortyzator. Pełni wiele funkcji - zapewnia komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Bez osłon amortyzator jest narażony na liczne niebezpieczeństwa, szczególnie na nierównej nawierzchni. Jeśli widzisz, że osłona Twojego akumulatora jest uszkodzona, zgłoś się o pomoc do specjalistów, takich jak ze sklepu motoryzacyjnego Wajbex: http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/oslona-amortyzator,2-03365-0100011,0100121.aspx.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl