Dlaczego warto prowadzić badania marketingowe mystery shopping?


2017-02-21
Prowadzisz sieć sklepów lub punktów obsługowych i nie jesteś w stanie na bieżąco weryfikować pracy osób odpowiedzialnych za obsługę klientów? Zastanów się więc nad przeprowadzeniem badań metodą tajemniczego klienta.

Na czym polega badanie mystery shopping?

Przeczytaj również:

Są to badania marketingowe, w ramach których starannie dobrani audytorzy wcielają się w rolę prawdziwego klienta danej firmy. Przeprowadzają w możliwie jak najbardziej naturalny sposób proces zakupowy, zwracając uwagę na zawarte w scenariuszu do badania instrukcje. Do zakończonej wizycie ich zadaniem jest wypełnienie ankiety oceniającej, a następnie przesłanie jej w formie załącznika do firmy badawczej, razem z udokumentowaniem faktycznie przeprowadzonych zakupów (zdjęcie paragonu, nagranie audio, fotografie).

Jakie elementy podlegają ocenie?

Tajemniczy Klient poddaje weryfikacji w pierwszej kolejności uniwersalne elementy, takie jak czystość sklepu, obejścia i parkingu, życzliwość pracowników obsługi, czy też poziom hałasu i oświetlenia. Jednocześnie badane mogą być również opracowane zgodnie ze specyfiką firmy standardy obsługi. Są to formalne procedury, których spełniania oczekuje się od pracowników – np. stosowanie określonych zwrotów na przywitanie i pożegnanie, czas podejścia do klienta począwszy od jego wejścia do sklepu czy też polecanie produktów z oferty.

Jakie korzyści można odnieść?

Na skutek realizacji badań marketingowych mystery shopping możliwe jest zweryfikowanie jakości obsługi oraz elementów wymagających usprawnień. Pozwala to odnieść następujące korzyści:

  1. Materiał służący premiowaniu pracowników
  2. Cenna wiedza przed planowaniem tematyki szkoleń
  3. Wzrost wydajności pracowników
  4. Intensyfikacja zadowolenia klientów
  5. Ograniczenia ryzyka odejścia klientów do konkurencji
  6. Zwiększenie zysków ze sprzedaży

Nie pozwól zatem, aby na skutek niskiej jakości obsługi Twoja firma utraciła Klientów. Przeprowadzenie badań tajemniczego klienta pozwala wyciągnąć wartościowe wnioski, których wdrożenie przynosi szereg korzyści biznesowych.



Nadesłał:

Badania-rynku.com.pl - oferta firmy badawczej
http://badania-rynku.com.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl