Firma » Biznes

Działalność eksportowa – jak się za to zabrać?

Działalność eksportowa – jak się za to zabrać?
Zobacz więcej zdjęć »
Masz dobrze prosperującą firmę, która nieustannie się rozwija. Dzięki innowacyjnym technologiom, a może i zdobyciu dofinansowania, potencjał produkcyjny ciągle się zwiększa. Jednak krajowy rynek jest już nasycony i okazuje się niewystarczający. Co zatem robisz? Myślisz o eksporcie.

I słusznie, gdyż obsługa zagranicznego rynku jest dużym krokiem naprzód, dającym naprawdę duże możliwości. Ale podjęciu współpracy z zagranicznymi kontrahentami wiąże się także ze sporym ryzykiem, które może przerodzić się w niepowodzenie poważnie nadszarpujące kondycję firmy. Jak tego uniknąć?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Jako doświadczony przedsiębiorca wiesz na pewno, że jedną z podstaw sukcesu jest dogłębna analiza i znajomość rynku. Zapoznanie się z tym lokalnym zajęło Ci na pewno sporo czasu, więc wiesz, jakie to pracochłonne, a na dodatek cały czas trzeba być na bieżąco. Poznanie rynku obcego, rządzącego się swoimi prawami, jest na pewno sporym wyzwaniem. Poza tym dotąd działałeś tylko na terenie kraju, więc wszelkie procedury eksportowe są Ci zapewne obce, podobnie jak inne zagadnienia wiążące się z dostawą towarów lub świadczeniem usług do innego kraju.

Zdobywanie tej całej wiedzy zajęłoby Ci mnóstwo czasu, a Ty chciałbyś zacząć eksportować już teraz...

Rozwiązaniem tych wszystkich trudności jest doradztwo eksportowe.

Jest to usługa świadczona przez wyspecjalizowane firmy. Skorzystanie z ich pomocy pozwala znacząco zwiększyć szanse na sukces. Firma otrzymuje prowizję od transakcji, więc również w jej interesie leży pomyślność przedsięwzięcia.

Doradztwo eksportowe obejmuje kilka działań. Pierwszym z nich jest przygotowanie danych na temat rynku i konkurencji, a także audyt Twoje firmy, wskazujący jej mocne i słabe punkty. Następnie opracowywana jest strategia eksportowa, zoptymalizowana pod kątem możliwości przedsiębiorstwa. Obejmuje ona na przykład przygotowanie oferty, wyszukiwanie klientów, nawiązywanie kontaktów biznesowych, wyjazdy handlowe, udział w targach itp. Ponadto firma przygotowuje okresowe raporty, nieustająco analizuje zmiany na rynku, trzyma rękę na pulsie i w razie potrzeby wskazuje kierunki działań.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

nataliag

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »