Firma » Reklama

Dzień Matki na dużym ekranie – przykłady kampanii DOOH

Digital Out of Home (DOOH) w kampaniach tematycznych, dotyczących np. jednodniowych świąt, sprawdza się bardzo dobrze. Jego powszechne wykorzystanie przy takich okazjach wiąże się przede wszystkim z wygodą, szybkością oraz elastycznością planowania i realizacji tego typu kampanii.

6 maja na DOOH

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Na rynku sprzedaży detalicznej Dzień Matki to ważne święto, dzięki któremu wiele marek obserwuje wyraźne wzrosty. W Stanach Zjednoczonych jest to jeden z najgorętszych okresów, w którym Amerykanie kupują prezenty, a tym samym trzeci dzień w roku, kiedy wydatki – właśnie na sprzedaż detaliczną – zdecydowanie wzrastają.

Sytuacja ta sprawia, że marki chętnie inwestują w kampanie reklamowe DOOH w tym okresie, w pełni wykorzystując możliwości tego kanału. Motywy przewodnie, tematy kampanii czy kreacje przybierają różne formy. Czasem są to kampanie tylko przypominające o święcie, zawierające zarazem zgrabnie wplecioną inspirację i pomysł na prezent. Niekiedy są to realizacje typowo wizerunkowe, kiedy marka składa życzenia wszystkim mamom i dedykuje im kampanię. Bywa również tak, że działania interaktywne oparte są na kampanii DOOH crossowanej z online’m.

Dlaczego ekrany?

Istotną rolę w działaniach DOOH odgrywa możliwość modyfikowania treści w czasie real time oraz łączenia działań DOOH z działaniami online. Co więcej, DOOH stwarza nieograniczone możliwości w przygotowaniu ciekawej oraz interaktywnej kampanii, a także jest medium atrakcyjnym i pozytywnie ocenianym przez samych odbiorców. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych cztery lata temu w USA przez firmę Arbitron. Wykazały one, że ponad 50% pytanych odbiorców uznało DOOH za atrakcyjną formę komunikacji, a więcej niż 66% oceniło jako atrakcyjne medium.

Realizacja Lamar

Odpowiednim przykładem kampanii DOOH zrealizowanej na Dzień Matki jest realizacja Agencji Reklamowej Lamar. Firma w kampanii pod hasłem #InspiredByMom chciała wyróżnić mamy i sprawić, żeby poczuły się wyjątkowe i docenione w tym szczególnym dla nich dniu. Lamar umożliwił odbiorcom dodawanie swoich zdjęć z mamami z dołączonym zdaniem opisującym za co je kochają. Uczestnicy mogli dodawać fotografie na oficjalnym fanpagu Lamar na Facebooku z hashtagiem #InspiredByMom oraz na oficjalnym koncie na Twitterze firmy z tym samy oznaczeniem. Treści, czyli teksty, które o swoich mamach pisali zaangażowani w akcję odbiorcy, wraz ze zdjęciem pojawiały się na cyfrowych nośnikach, na których realizowana była kampania.

http://www.lamar.com/~/media/D42046F096A24A9D80F45BE58FF33CF3.jpghttp://www.lamar.com/~/media/2C58E15568CF418B8E350D35D1A1CC75.jpg 

 

 

 

Źródło: lamar.com

Realizacja Lamar z okazji Dnia Matki pokazuje, że DOOH jest świetnym medium nie tylko reklamowym, ale doskonale sprawdza się w kampaniach wizerunkowych czy społecznych. Ważna jest koncepcja i pomysł na zaangażowanie odbiorcy, które w przypadku technologii DOOH są właściwie niczym nieograniczone.

DOOH na gruncie polskim

W Polsce trwa dynamiczny okres rozwoju digital OOH, zarówno pod kątem narzędzi, jak i samych realizacji. Bez dwóch zdań popularność tej formy reklamy nie tylko utrzyma się, ale będzie dynamicznie wzrastać.

Grzegorz Śliwa - CEO MyLed 

więcej na www.myled.pl  

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »