Firma » Biznes

Handlowe otwarcia w jasnych barwach

Handlowe otwarcia w jasnych barwach
Zobacz więcej zdjęć »
Na podstawie danych płynących z rynku po pierwszym kwartale można spodziewać się, że rok 2017 będzie rekordowy pod względem wzrostu podaży powierzchni handlowej. Nowym inwestycjom na wielką skalę towarzyszą modernizacje istniejących obiektów.

Jak dowiadujemy się z raportu JLL „Rynek handlowy w Polsce” za pierwszy kwartał br., całkowita wartość transakcji inwestycyjnych dotyczących nieruchomości sektora handlowego wzrosła o 21% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przewiduje się, że do stycznia 2018 r. powstanie łącznie 511 000 m2 nowej powierzchni handlowej  - o 10% więcej niż w 2016 r.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Poziom nasycenia centrami zakupowymi wynosi obecnie 247 m²/ 1 000 mieszkańców. Przekraczamy tym samym średnią europejską (206 m²/ 1 000 mieszkańców ) i doganiamy kraje Zachodu, dla których wynosi on 264 m²/ 1 000 mieszkańców. Odrębny trend stanowią modernizacje istniejących obiektów. Jak donoszą analitycy JLL, rozbudowę i technologiczne zmiany, mające na celu utrzymanie atrakcyjności placówek, realizowały w ostatnim czasie m. in. Atrium European Real Estate Limited czy Carrefour. Przykładem ciekawej innowacji w branży modowej jest montowanie w sklepach z odzieżą, obuwiem i akcesoriami oświetlenia zapewniającego maksymalnie wierne odzwierciedlenie kolorów oglądanych artykułów. Na Zachodzie istnieją już placówki, w których urządzenia gwarantujące oddawanie barw na poziomie 95% stosuje się na całej powierzchni. Jednym z nich jest najnowsza berlińska filia Shoe City.

Charakterystyka obiektu

Shoe City to multibrandowa sieć sklepów obuwniczych, oferująca buty przeszło sześćdziesięciu prestiżowych firm. W asortymencie można znaleźć artykuły sygnowane przez m. in.: sOliver, Tommy Hilfiger, Lacoste czy Tom Tailor. W parze z jakością produktów i rozpoznawalnością oferowanych marek idzie lokalizacja i wystrój placówek handlowych. Nowa filia, mieszcząca się przy ulicy Tauentzienstraße, położona jest tuż obok chętnie odwiedzanego przez turystów parku Tiergarten. Przestrzenną, wynoszącą niemal 1200 metrów kwadratowych powierzchnię obiektu wypełniają półki, ekspozytory i kanapy, na których można wygodnie przymierzyć buty. Frontowa ściana poziomów 0 i +1 jest w całości przeszklona. – Duża dostępność światła dziennego jest bardzo korzystna z punktu widzenia wizualnego komfortu klientów i pracowników sklepu. Światło słoneczne, naturalne, jest punktem odniesienia jeśli chodzi o współczynnik oddawania barw CRI=100. Im bardziej światło naturalne wnika w głąb sklepu, tym większe korzyści wizualne – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska i Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Dodatkowo, w przeszklonych pomieszczeniach można wykorzystać systemy sterowania oświetleniem z czujnikami natężenia światła dziennego. Pozwala to na zmniejszenie natężenia światła sztucznego i oszczędzenie energii elektrycznej – tłumaczy.

Zastosowane rozwiązanie

Współczynnik odzwierciedlenia barw, opisywany jako „Ra” bądź „CRI”, to ilościowa miara mówiąca o tym, jak wiernie oddana jest kolorystyka obiektów oświetlonych przez dane źródło światła w porównaniu z światłem naturalnym. Im mniejsza jest ta różnica, tym wyższy współczynnik odzwierciedlenia barw. Według norm, jego poziom w pomieszczeniach, w których stale przebywają ludzie nie może być niższy niż 80. Wartość 100 przyjmuje światło idealne do rozpoznawania kolorów. – W przypadku sklepów odzieżowych i obuwniczych spójność postrzegania produktów podczas zakupów – na wieszaku czy półce i w przymierzalni - oraz po dokonaniu transakcji, może być decydująca dla satysfakcji klienta – mówi Filip Gabryelczyk. – Dlatego w placówkach handlowych tego typu warto dążyć do osiągania jak najwyższej wartości wskaźnika CRI – tłumaczy ekspert TRILUX Polska. W Shoe City na Tauentzienstraße na całej powierzchni wykorzystano diodowe oprawy oświetleniowe ze współczynnikiem odzwierciedlenia barw na poziomie 95. W specjalistyczny moduł „Best Colour” wyposażone są zarówno modele wpuszczane, jak i urządzenia do nabudowania, wspólnie tworzące systemy oświetlenia ogólnego i akcentującego.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

More&More

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »