Technologie » Internet

Instagram – ostatnie zmiany i prognozy

Instagram bardzo szybko zyskuje na popularności, co potwierdza ciągle wzrastająca liczba jego użytkowników. Jednocześnie coraz wyraźniej rysuje się potencjał sprzedażowy tej platformy, która od pewnego czasu zaskakuje także ilością zmian. Jaka przyszłość go czeka?

Ewolucja platformy

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Instagram jest coraz istotniejszą platformą społecznościową. Wynika to chociażby ze stale rosnącej liczby użytkowników, których w samej Polsce jest już ok. 2,3 mln.

Niewątpliwie zauważalna jest ciągła ewolucja platformy. Dla mnie takim przełomowym momentem, (chociaż może nie tak istotnym z punktu widzenia rozwoju całej aplikacji) było wprowadzenie prostokątnych formatów zdjęć. To takie symboliczne przejście z aplikacji przeznaczonej do udostępniania swoich artystycznych zdjęć w formacie charakterystycznym dla aparatów Pentax, do serwisu społecznościowego umożliwiającego dzielenie się codziennością – ocenia Robert Borowski, Junior            Performance Analyst Catvertiser.

 

 

Stop chronologii

Powyższą tezę potwierdza również zmiana algorytmu prezentowania treści, które będą teraz dopasowywane na podstawie popularności i powiązania autora zdjęcia z użytkownikiem (nie jak do tej pory – na podstawie chronologii publikacji). Instagram zdecydował się na tę zmianę na podstawie przeprowadzonych badań. Okazało się bowiem, że chronologiczne ułożenie postów uniemożliwia dotarcie do zdjęć z największą ilością polubieni oraz tych, które zostały opublikowane przez najbliższych znajomych. Za zmianą przemawia na pewno fakt, że teraz ciężko będzie użytkownikom przeoczyć wartościową treść. Przeciwnicy zmian twierdzą zaś, że Instagram nie będzie już pełnił funkcji real-time, stąd też każdy będzie walczył o „lajki”. Jest to także utrudnienie dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę

Uniwersalną i zawsze skuteczną opcją jest tworzenie angażujących i oryginalnych treści i wydaje mi się, że to właśnie do tego powinna nas ta zmiana skłonić – radzi Anna Luberska, Social Media Manager Mint Media.
 https://www.instagram.com/explore/tags/turnmeon/

Dłuższe filmy

Ostatnią zmianą, jaką zaprezentował Instagram jest wydłużenie filmów – z 15 do 60 sekund. Do tej pory taka możliwość była dostępna wyłącznie podczas płatnych kampanii. Mimo postępującej komercjalizacji, Instagram to serwis przede wszystkim wizualny, a dłuższe filmiki to w końcu jeszcze więcej do zobaczenia i pokazania. 

Minutowe video zatrzyma nas na Instagramie na dłużej, dlatego liczę na to, że przede wszystkim marki wykorzystają tę funkcjonalność, aby jak najlepiej pokazać swoje kreatywne oblicze. Ten zabieg sprawia, że użytkownicy nie postawią Instagrama i Snapchata w jednym rzędzieocenia Anna Luberska.

Co dalej?

Wybiórcze prezentowanie treści to również kolejny krok w stronę zachęcenia marek do korzystania z płatnych formatów reklamowych na Instagramie. Ciągle stosunkowo nowa forma promocji spotyka się z coraz większym zainteresowaniem, dzięki wysokiemu współczynnikowi zaangażowania użytkowników względem treści i intuicyjnej formule tworzenia kampanii z poziomu Facebook Ads.

Twórcy aplikacji z pewnością będą chcieli także zachęcić użytkowników i marki do częstszego korzystania z formatu video. Temu mają służyć dodatkowe narzędzia do tworzenia tego typu contentu jak np. Boomerangkomentuje Borowski.

Instagram coraz bardziej upodabnia się do swojego właściciela – Facebooka, to zupełnie naturalna kolej rzeczy.  Łatwe przelogowanie się między kontami, reklamy, licznik wyświetleń wideo, to wszystko służy marketerom i temu, aby na Instagramie zarabiać.

Promocja postów? To pewnie tylko kwestia czasu. Należy zaznaczyć, że nie traci on przy tym swojej natury serwisu wizualnego i zamiast wchodzić w buty Facebooka będzie stanowić jego dopełnienie - dodaje Luberska.

Jak zatem będzie? Czym znów zaskoczy nas Instagram? Czy rzeczywiście jego celem jest upodobnienie się do Facebooka? Czas pokaże.

Kontakt dla mediów:

Ola Kuśmierz
PR Specialist KnowledgeHub
ola.kusmierz@knowledgehub.pl | +48 537 868 399

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »