Technologie » Komputery

Jak będzie wyglądać bank przyszłości?

Jak będzie wyglądać bank przyszłości?
Zobacz więcej zdjęć »
Instytucje finansowe starają się coraz silniej dopasować do prywatnych upodobań klientów. Głównym źródłem tego procesu jest analiza danych z różnych platform, które układają się w jedną całość – portret klienta. W jaki sposób może to zmienić oblicze współczesnej bankowości?

Analiza przeprowadzona przez firmę analityczną TogetherData, wskazuje iż głównymi filarami „banku przyszłości” stały się chatboty, Data Science, OCR, NLP czy tzw. robo-inwestowanie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Przyszłość dzieje się już teraz. Widzimy pierwsze jej przejawy, na przykład w postaci aplikacji mobilnych banków czy coraz bardziej spersonalizowanych usług finansowych skierowanych do klienta. Instytucje finansowe, które nie będą nadążały za zmianami technologicznymi, będą traciły na tym wiele, nie tylko pod względem środków pieniężnych, ale także i reputacji, dlatego też warto inwestować w takie rozwiązania, których dodatkowym atutem są relatywnie niskie koszty – komentuje Paweł Brach, współzałożyciel i wiceprezes TogetherData.
Chatboty

Coraz więcej przedsiębiorstw stara się podejść do każdego klienta w osobisty sposób. Mobilne aplikacje do wysyłania wiadomości miały już 1,82 mld użytkowników do końca 2017 roku, wynika z raportu eMarketer*. Dostępność dla użytkowników przez całą dobę, przy w zasadzie dowolnej konfiguracji, dostosowanej do świadczonych usług, to ich największe zalety. Doskonale sprawdzają się również w sektorze bankowym, co udowodnił m. in. singapurski bank OCBC. Chatbot Emma rozpoczęła swoją pracę 17 stycznia br. i jest w stanie odpowiedzieć na pytania o kredyty hipoteczne oraz na cele remontowe przy pomocy kalkulatora, który wskaże ogólne koszty zaciągnięcia pożyczki. Według statystyk OCBC, ponad 10 proc. rozmów z Emmą poskutkowało skorzystaniem z usług singapurskiego banku. Natomiast konwersacja z robotem umożliwia zaoszczędzenie ponad 4 minut w porównaniu do tradycyjnej rozmowy z pracownikiem infolinii. Do 2022 roku chatboty mają być odpowiedzialne za roczne oszczędności aż do 8 mld dolarów, wynika z danych firmy badawczej Juniper Research*.

Czytaj całość artykułu tutaj: http://magazynit.pl/rynek-it-kraj/jak-bedzie-wygladac-bank-przyszlosci.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »