Katalog produktów czy sklep internetowy?


Katalog produktów czy sklep internetowy?
2018-11-15
Planując otwarcie biznesu internetowego, który ma wesprzeć sprzedaż naszych produktów staniemy przed pytaniem które rozwiązanie jest bardziej odpowiednie dla nas. Kiedy powinieneś iść w stronę sklepu internetowego, a kiedy w stronę katalogu produktów.

W tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Planując otwarcie biznesu internetowego, który ma wesprzeć sprzedaż naszych produktów staniemy przed pytaniem które rozwiązanie jest bardziej odpowiednie dla nas. Kiedy powinieneś iść w stronę sklepu internetowego, a kiedy w stronę katalogu produktów. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Internetowy katalog produktów

Zacznijmy od tego czym w ogóle różnią się te dwa rozwiązania. Katalog produktów to serwis internetowy który umożliwia tworzenie kategorii i podkategorii, a następnie dodawanie do nich określonych rekordów. Rekord ten zawiera dane takie jak nazwa wpisu, specyfikacja, opis, model oraz galerię. Czyli mamy do czynienia z skatalogowaną zawartością. Katalog produktów pozwala, w sposób uporządkowany przedstawić, w sieci naszą ofertę produktową. Użytkownik, wchodząc na kartę produktu ma dostęp do galerii związanej z prezentowanym towarem oraz wszystkimi niezbędnymi opisami. Ma również możliwość skorzystania z dedykowanego formularza, który pozwala na wysłanie zapytania o konkretny produkt.



Sklep internetowy

Sklep internetowy ma wszystkie cechy katalogu internetowego, jest rozszerzony o wiele dodatkowych funkcji. Pozwala na sprzedaż produktów dzięki funkcjom takim jak moduł koszyka, płatności czy dostawy. Większość sklepów internetowych pozwala również na wspieranie sprzedaży umożliwiając tworzenie bonów, zniżkowych, kart podarunkowych czy zwykłych promocji. Wiele sklepów internetowych pozwala na działanie w formie katalogu produktów. Jednak ta forma nie jest zalecana, ponieważ mimo wszystko system ładuje wiele funkcji których serwis nie używa a to nie potrzebnie zwalnia działanie serwisu internetowego. Niewątpliwie sklep internetowy jest znacznie rozbudowany pod względem funkcjonalności od katalogu produktów. Wiecej o samych sklepach możesz dowiedzieć się na przykład na stronie www.designcart.pl



Co wybrać

Sklep internetowy nadaje się dla przedsiębiorców detalicznych, którzy sprzedają swoje towary po stałych cenach, w dowolnej ilości. Sklep internetowy pozwala zautomatyzować całą procedurę zamówienia, czyli przyjąć zamówienie, przyjąć płatność następnie zweryfikować płatność i nadać zamówieniu odpowiedni status. Pracownik otrzymuje końcowe dane i jego zadaniem jest spakować towar i przekazać go kurierowi.

Katalog produktów nadaje się dla firm które tworzą produkty na zamówienie, lub sprzedają je hurtem, a cena zależy od ilości. Dedykowany też jest dla przedsiębiorców, którzy ceny ustalają indywidualnie lub sprzedają produkty których cena się zmienia często. W takich przypadkach katalog produktów jest idealnym rozwiązaniem. Nie automatyzuje procesu zamówienia tak jak sklep internetowy, ale za to nadaje dużej swobody w przeprowadzaniu transakcji.

Oba rozwiązania są bardzo dobre ale każde z nich, w różny sposób prowadzi sprzedaż internetową. W skrócie można napisać, że katalog produktów przeznaczony jest dla firm pracujących z klientem, a sklep internetowy dla firm tej współpracy nie przeprowadzają.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl