Motoryzacja » Samochody

Passat Junior – samodzielny samochód

Passat Junior – samodzielny samochód
Zobacz więcej zdjęć »
Passat „Junior” zajął w 2007 roku drugie miejsce w Urban Challenge - konkursie dla inteligentnych, całkowicie samodzielnie poruszających się pojazdów. Tak doskonały wynik w zorganizowanej w Victorville koło Los Angeles konkurencji, jest kolejnym sukcesem Volkswagena w tych zawodach.

Junior jest wspólnym niemiecko – amerykańskim projektem. Pojazd powstał w wyniku współpracy Uniwersytetu w Stanford i należącego do Działu Badań koncernu Volkswagen Electronics Research Laboratory (ERL), mieszczącego się w Kalifornii.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Niemiecko – amerykański zespół świadomie wybrał Passata, ponieważ już jako samochód seryjny dysponuje on takimi rozwiązaniami, jak elektromechaniczny system wspomagania układu kierowniczego, elektroniczny pedał gazu i elektryczny hamulec ręczny. Ponadto do Passata można zamontować dwusprzęgłową przekładnię DSG, niezwykle szybko zmieniającą biegi. Te supernowoczesne podzespoły razem tworzą idealną techniczną podstawę dla Urban Challenge.

Wszystkie istotne systemy elektryczne zostały tak zmodyfikowane, by mogły być sterowane całkowicie komputerowo, czyli pracować bez udziału człowieka. Liczne czujniki dostarczały Passatowi informacji o otaczającym świecie. „Mózg” pojazdu składał się z kilku procesorów Intel-Core-2-Duo. Aby te elementy mogły się prawidłowo komunikować, Instytut Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu Stanford opracował odpowiednie oprogramowanie. Hardware i software pozwoliły „Juniorowi” samodzielnie znaleźć drogę i rozpoznać innych uczestników ruchu.

Finaliści Urban Challenge 2007 mieli samodzielnie pokonać około 100-kilometrowy odcinek na terenie testowym, na którym symulowany był ruch miejski o dużej intensywności, z innymi prawdziwymi uczestnikami ruchu (60 pojazdów) i w dżungli znaków drogowych. Oceniany był naturalnie nie tylko czas potrzebny na pokonanie trasy, lecz także bezpieczeństwo, z jakim prototypy pokonały ten tor przeszkód.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Volkswagen
http://www.volkswagen.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »