Po co firmom jest potrzebny co-development?


Po co firmom jest potrzebny co-development?
2022-07-25
Opracowanie i wprowadzenie na rynek nowych produktów niesie za sobą również wyzwania natury finansowej, organizacyjnej i technicznej, niekiedy skutkujące niepowodzeniem całego przedsięwzięcia. Jak zatem zwiększyć szansę na sukces? Kluczem jest co-development!

Co-development, czyli wspólny rozwój produktu z klientem, zmniejsza ryzyko i zwiększa szansę na sukces przy wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań. W tym procesie dwie firmy wspólnie wykorzystują wiedzę, technologię i siłę roboczą, tworząc środowisko korzystne dla obu stron. W efekcie przekłada się to na osiąganie lepszych wyników.

Przeczytaj również:

Co zrobić, gdy nie wiemy, czego chcemy?

Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex, bazując na przykładach udanych wdrożeń, wskazuje na kilka powodów do tego, by skorzystać z zalet co-developmentu: Regularnie zdarza się, że dana firma ma określony pomysł lub wizję nowego produktu, jednak w dalszej części procesu często okazuje się, że założenia były błędne, a pomysł jest niewykonalny. Dlatego tak ważne jest nie tylko znalezienie partnera posiadającego odpowiednią wiedzę, ale także nawiązanie współpracy na wczesnym etapie rozwoju nowego produktu. Zapobiega to sytuacji, w której opracowany produkt ostatecznie okazuje się bardzo trudny do wytworzenia lub inwestycja pochłania zbyt dużo czasu i środków.

Rozwój, innowacje, ograniczenie kosztów i ryzyka

Chociaż tworzenie kreatywnych i innowacyjnych technologii może być ekscytujące, planowane rozwiązania w konsekwencji mogą okazać trudne do wyprodukowania lub nie działają w pożądany sposób. „Gdy od początku projektu konsultujemy się z partnerem współtworzącym, dysponującym wiedzą na temat praktycznych aspektów zastosowanych innowacji oraz ich produkcji, wtedy zaoszczędzamy czas na poprawkach i unikamy robienia kroków wstecz w trakcie realizacji projektu.” - wyjaśnia ekspert Thermaflex i dodaje: „Wspólny rozwój to także większa oszczędność kosztów oraz możliwość wprowadzania innowacji. Nawiązanie współpracy partnerskiej będzie szczególnie korzystne przy opracowywaniu nowych i innowacyjnych rozwiązań. Badania pokazują, że w przypadku przeciętnej firmy, 33% sprzedaży i 26% rentowności pochodzi z produktów lub usług wprowadzonych w ciągu ostatnich czterech lat.”

Cezary Naliwajek wskazuje także na to, że opracowanie nowego produktu zwykle wiąże się z ryzykiem, a dzieląc projekt z partnerem, mamy możliwość jego zmniejszenia.

Razem ku lepszemu

Doświadczenie pokazuje, że dzięki działaniom co-development można znacznie skrócić cykl rozwoju produktu - szczególnie jeśli zaczniemy współpracę już na wczesnym etapie.

- Krótszy czas wprowadzenia na rynek produktu może znacznie zwiększyć potencjalny zysk. Ponadto budujemy dzięki temu przewagę konkurencyjną, wyższe marże i dochód, a poniesione inwestycje zwracają się szybciej – mówi ekspert z firmy Thermaflex.

Co-development oznacza wspólną pracę. W przypadku Thermaflex, podczas tego procesu firma dzieli się z partnerem biznesowym całą swoją wiedzą, umiejętnościami i możliwościami, co przynosi strategiczne korzyści obu stronom. Dzięki zgromadzonej wiedzy w zakresie materiałów piankowych z certyfikatem "cradle-to-cradle", innowacjom i szerokiej gamie produktów, wspólnie opracowywane są wyjątkowe rozwiązania. Są one szeroko wykorzystywane przez partnerów Thermaflex działających na rynku motoryzacyjnym, stoczniowym, chłodniczym, instalacyjnym, budowlanym, wnętrzarskim, komunikacji miejskiej, placów zabaw czy materacy.



Nadesłał:

GUTPR
http://www.gutpr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl