Motoryzacja » Samochody

Prototypowy Ford Focus Bev z napędem elektrycznym

Prototypowy Ford Focus Bev z napędem elektrycznym
Zobacz więcej zdjęć »
Prototypowy Ford Focus Bev z napędem elektrycznym - ekologiczna e-mobilność w samochodzie, który nie traci nic ze swoich walorów użytkowych.

Podczas Salonu Samochodowego Frankfurt 2009 Ford of Europe prezentuje opinii publicznej pierwszy egzemplarz z grupy 15 prototypowych elektrycznych samochodów osobowych BEV zasilanych prądem z akumulatorów (Battery Electric Vehicle), zbudowanych na bazie Forda Focus i opracowanych specjalnie z myślą o testach w ramach programu badań eksploatacyjnych pojazdów o bardzo niskiej emisji dwutlenku węgla ULCV (Ultra-Low Carbon Vehicles), który będzie realizowany w Wielkiej Brytanii w przyszłym roku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Celem tego programu badawczego jest przetestowanie przydatności i niezawodności tego źródła napędu pod kątem ewentualnego zastosowania w europejskiej rodzinie samochodów osobowych Forda.

Konsorcjum utworzone przez firmę Ford, angielsko-szkocką spółkę energetyczną Scottish and Southern Energy oraz Uniwersytet Strathclyde (w Glasgow) rozpocznie na początku 2010 roku eksploatację piętnastu prototypowych samochodów Ford Focus BEV z napędem elektrycznym, które będą ładowały akumulatory korzystając z infrastruktury na terenie i w okolicach londyńskiej dzielnicy Hillingdon. Samochody będą używane zarówno przez spółkę Scottish and Southern Energy, jak i pewną liczbę kierowców prywatnych z okolic Hillingdon, których poproszono o udział w testowaniu prototypów.

Samochody elektryczne należące do nowej floty aut demonstracyjnych BEV są konstruowane i budowane częściowo przy dofinansowaniu ze środków publicznych przyznanych przez Biuro Strategii Technologicznych TSB (Technology Strategy Board), brytyjską agencję rządową, do zadań której należy promowanie innowacyjnych przedsięwzięć realizowanych przez przemysł, umożliwiających obniżenie emisji CO2 przy jednoczesnym poprawieniu infrastruktury transportowej Wielkiej Brytanii.

Wdrażanie napędu elektrycznego jest ważnym elementem realizowanego przez firmę Ford programu poszukiwań bardziej efektywnych i bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla transportu - wyjaśnia John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe. - Ford już dziś cieszy się z możliwości podjęcia współpracy z podmiotami będącymi partnerami w tym projekcie, którego efekty powinny przyczynić się do rozwinięcia rynku oraz infrastruktury umożliwiającej szersze wykorzystanie w Europie samochodów z napędem elektrycznym.

Prototypowe egzemplarze Forda Focus BEV

Prototypowy Ford Focus BEV jest konstrukcją opartą na obecnym modelu Forda Focus dostępnym na rynku europejskim, przy czym zastosowano w nim zupełnie nowy elektryczny układ napędowy dostarczany przez koncern Magna, będący strategicznym kooperantem Forda w tym przedsięwzięciu. Koncepcja napędu opiera się na rozwiązaniach przygotowywanych z myślą o nowej generacji modeli Forda, które powstają na bazie nowej „globalnej" platformy podwoziowej dla aut kompaktowych mających pojawić się na rynku Ameryki Północnej w 2011 roku.

Aby móc ocenić czy tego rodzaju technologia sprawdzi się w europejskich warunkach drogowych, postanowiono wyprodukować piętnaście prototypowych samochodów Ford Focus BEV z napędem elektrycznym. Samochody te będą charakteryzowały się zerową emisją spalin, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla walorów użytkowych, do których przyzwyczajony jest użytkownik Forda Focus z napędem konwencjonalnym. Będą oczywiście dysponowały miejscem dla pięciu osób, obszernym i funkcjonalnym bagażnikiem oraz wszelkimi innymi walorami, dzięki którym Ford Focus jest dziś liderem w swojej klasie.

W nadwoziu na pozór normalnie wyglądającego elektrycznego prototypu Forda Focus kryje się zespół najnowocześniejszych akumulatorów litowo-jonowych magazynujących energię 23 kWh, zaś źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny z magnesami stałymi o mocy 100 kW. Ford Focus w wersji BEV będzie dysponował zasięgiem do 120 km (75 mil) i prędkością maksymalną do 136 km/h. Ładowanie akumulatorów zajmie około 6-8 godzin, przy czym wystarczy podłączenie do gniazdka zwykłej sieci 230 V.

W prototypowym modelu zastosowano szereg najważniejszych podzespołów sprawdzonych już z powodzeniem w modelach hybrydowych Forda oferowanym na rynku północnoamerykańskim, w tym między innymi osprzęt elektryczny do sterowania klimatyzacją. Sprężarka klimatyzacji wykorzystująca wysokie napięcie jest np. jednym z ważniejszych elementów Forda Fusion Hybrid w wersji na rok modelowy 2010, który niedawno zaczęto oferować nabywcom w Ameryce Północnej.

Pomyślna współpraca między kilkoma podmiotami, która umożliwia realizację programu badań w Wielkiej Brytanii może służyć za przykład, że tego rodzaju testy z udziałem podobnie przygotowanych prototypów mogą okazać się niezwykle obiecujące także w innych krajach Europy.

Badania nad zastosowaniem napędu elektrycznego w samochodach są kluczowym elementem do efektywnego wykorzystania globalnych zasobów technicznych i możliwości jakie daje ogromny potencjał tkwiący w wysokiej klasy specjalistach pracujących dla Forda na całym świecie - tłumaczy John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe.

Opracowanie floty prototypowych Fordów Focus BEV z napędem elektrycznym jest kolejnym ważnym krokiem w naszym dążeniu do wprowadzenia na rynek rozwiązań transportowych, które będą bardziej efektywne, mniej uciążliwe dla środowiska, a przy tym także bardziej dostępne i zarazem praktyczne z punktu widzenia użytkowników. Cieszymy się, że mamy możliwość podjęcia współpracy z nowymi partnerami w przedsięwzięciu, którego celem jest opracowanie odpowiednich rozwiązań, które pobudziłyby rozwój rynku pojazdów z napędem elektrycznym zarówno w Wielkiej Brytanii jak i na kontynencie europejskim.

Prototypowy Ford Focus BEV - Dane techniczne

Rodzaj akumulatorów

akumulatory litowo-jonowe

Energia akumulatorów

23 kWh

Czas ładowania akumulatorów

6-8 godzin (z sieci o napięciu 230 V)

 

Silnik elektryczny

silnik z magnesami stałymi

Maks. moc silnika

100 kW

Maks. moment obrotowy

320 Nm

Prędkość maksymalna

136 km/h

Zasięg pojazdu

120 km (75 mil)

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »