Technologie » Internet

Relinkowanie – dlaczego warto pozyskiwać linki konkurencji?

Relinkowanie – dlaczego warto pozyskiwać linki konkurencji?
Zobacz więcej zdjęć »
Jak „dogonić” konkurencję, a nawet wyprzedzić ją w wynikach wyszukiwania? Jednym z najlepszych sposobów jest wykorzystanie linków, jakimi dysponuje konkurencyjna strona. Pozyskiwanie linków z konkurencyjnych stron to innowacyjna i wysoce skuteczna metoda pozycjonowania.

Czym jest relinkowanie?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Relinkowanie to inaczej technika pozyskiwania linków od konkurencji. Dzięki relinkowaniu można „rozpracować” sposób pozycjonowania konkurencyjnej strony lub stron i pozyskać takie same lub podobne linki, jakimi te strony dysponują.

Relinkowanie polega na wygenerowaniu raportu linków z użyciem narzędzi takich jak Majestic SEO, Ahrefs, czy Moz.com. Gotowy raport pod relinkowanie zawiera:

·        Listę wszystkich backlinków badanej strony.

·        Informacje o postaci linków (linki tekstowe, obrazkowe, anchory).

·        Dane o charakterze linków (dofollow, nofollow).

·        Parametry URL

Analiza pozwala nam się dowiedzieć, czy możliwe jest pozyskanie takich samych linków, jakie posiada strona konkurencyjna. Oczywiście nigdy nie zdarza się tak, że możliwe jest pozyskanie takiej samej ilości identycznych linków.

Zazwyczaj pozyskuje się 10-30% z nich. Pozycjonerzy w niektórych przypadkach nie są w stanie pozyskać konkretnych linków (np. z prywatnych zaplecz).

Co daje relinkowanie?

Relinkowanie pozwala rozpracować sposób pozycjonowania strony konkurencyjnej i wykorzystać jej własną broń do tego, żeby pozycjonować własną stronę. Ten sposób daje bardzo dobre rezultaty, ale niestety wymaga odpowiedniego nakładu pracy.

Mimo to metoda ta staje się w branży SEO coraz popularniejsza. Z pewnością skraca w pewnym sensie czas potrzebny do tego, by doścignąć konkurencję i oszczędza nam czas poświęcony działaniom na oślep. Pozyskiwanie linków od konkurencji to w pewnym sensie pójście po najniżej linii oporu, ale przy jednoczesnym zachowaniu efektywności działań.

Najważniejsze jest w tej metodzie to, by skupić się na pozyskaniu tych najwartościowszych linków. Google przez cały czas „śrubuje” swoje wymagania. Dawno skończyły się czasy, kiedy to ilość była najważniejsza.

Teraz wszystkie działania w SEO muszą skupiać się na jakości i tak też jest z linkami. Lepsze kilka z mocnych stron o dobrej pozycji niż kilkaset ze spamerskich serwisów.

Koszt relinkowania, czyli czy stać Cię na pozyskiwanie linków od konkurencji?

Budżet, jaki wymagany jest na relinkowanie, jest zawsze ustalany indywidualnie, w zależności od specyfiki stron, z których linki się pozyskuje i specyfiki strony, która ma być pozycjonowana. Sam audyt i stworzenie raportu linków to zazwyczaj koszt rzędu kilkuset złotych. Do tego dochodzi jeszcze koszt pozyskania linków.

Jeden link kosztuje średnio od kilku do kilkunastu złotych. Tak więc sumaryczny koszt relinkowania uzależniony jest od tego, jak wielka przepaść dzieli stronę pozycjonowaną od tej, z której pozyskujemy linki.

Najtaniej zapłacimy w takim przypadku za relinkowanie strony działającej lokalnie. Najdrożej, gdy w grę wchodzi wzorowanie się na dużym serwisie, który ma pokaźną liczbę linków i wysokie pozycje.

Artykuł pomagała przygotować firma WEBnetic.pl: http://projektowaniestronsacz.pl/



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

A.leksandra

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »