Społeczeństwo » Społeczeństwo

Z listą produktów w pobliskim supermarkecie – tak Polacy robią podstawowe zakupy

Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, co czwarty Polak wybiera sklepy położone najbliżej domu.

Często nie są to jednak sklepy osiedlowe, ale super- i hipermarkety. Zależy nam na tym, aby móc jak najwięcej potrzebnych rzeczy kupić w jednym miejscu (24%) i przy okazji pozałatwiać inne sprawy (11%).

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Super- i hipermarkety są zdecydowanie najpopularniejszym miejscem zakupów – wskazało je 54% respondentów. Co trzeci ankietowany wybiera dyskonty, a 6% małe sklepy osiedlowe. Większość badanych (63%) zadeklarowało przy tym, że produkty pierwszej potrzeby kupuje w różnych sklepach, np. w zależności od tego, gdzie jest mi akurat po drodze (52%). Pozostali udają się w te same, dobrze im znane miejsca, ponieważ wiedzą co i gdzie mogą znaleźć, lub po prostu z przyzwyczajenia.

 

Na nasze decyzje o wyborze sklepu ma też wpływ szereg dodatkowych czynników, takich jak czystość i porządek (51%), brak kolejek do kas (48%), programy lojalnościowe (40%), miła obsługa (39%) oraz możliwość realizacji płatności w różnych formach (36%).

 

Polak potrafi się dobrze zorganizować

Wybierając się na zakupy, nie chcemy tracić zbyt dużo czasu – blisko 60% uczestników badania PAYBACK poświęca na nie jednorazowo maksymalnie godzinę, a 30% spędza w sklepie od 1 do 2 godzin. Wiele osób stara się więc do nich odpowiednio przygotować. Ponad połowa respondentów (51%) sporządza listę produktów pierwszej potrzeby, natomiast pozostałe artykuły kupuje spontanicznie. Dodatkowo, 27% robi całą listę zakupową, a na miejscu dokonuje jedynie wyboru marek.

 

Siła promocji

Ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe mają promocje. Większości uczestników badania PAYBACK (78%) stwierdziła, że przykuwają one ich uwagę, a dla ponad 3/4 ankietowanych są ważnym czynnikiem przy zakupie artykułów pierwszej potrzeby. 1/4 respondentów przyznała, że nie przygotowuje listy produktów do kupienia, ponieważ ich wybory determinują aktualne promocje. Najlepsze formy promocji to według badanych redukcja ceny (79%), korzyści płynące z uczestnictwa w programie lojalnościowym (43%), kupony (30%) oraz darmowe produkty (30%). Kobiety lubią też dostawać próbki do przetestowania.

 

Dobrze dobrane promocje i dopasowana oferta, bazująca na oczekiwaniach klientów, stają się kluczowe w walce o klienta. Program lojalnościowy pozwala sieciom handlowym z jednej strony poznać i zrozumieć preferencje konsumentów, z drugiej zaś umożliwia dotarcie ze zindywidualizowaną i atrakcyjną ofertą do poszczególnych klientów. Coraz więcej osób docenia takie podejście i wskazuje na programy lojalnościowe jako czynnik wpływający na ich zachowania zakupowe oraz wybór konkretnej sieci handlowej – komentuje Tomasz Głos, Classic Business Director w PAYBACK Polska.

 

Cena ma znaczenie, ale jakość gra coraz większą rolę

Co dziesiąty z ankietowanych przy wyborze sklepu zwraca uwagę na ceny produktów. 46% zawsze porównuje ceny artykułów, a 44% twierdzi, że zdarza im się to robić. Z kolei przy zakupach produktów pierwszej potrzeby ceną kieruje się aż 72% badanych. Okazuje się, że w tym przypadku największą wagę przywiązujemy jednak do jakości (aż 82% wskazań). Ważne są dla nas także: skład (51%), lokalne pochodzenie produktu (21%) oraz opinie innych użytkowników (14%), a w dalszej kolejności popularność marki (9%).

 

Marka ma znaczenie dla ponad 2/3 kupujących – wiąże się to głównie z pożądaną jakością produktów. W tej grupie 12% respondentów sięga tylko po wyroby znanych producentów, podczas gdy niemal co piąty wybiera marki własne danej sieci handlowej ze względu na ich bardzo dobrą jakość.

 *Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Domowy budżet na podstawowe produkty

Nasze tygodniowe wydatki na artykuły pierwszej potrzeby sięgają z reguły od 100 do 200 zł (41%). Co czwarty ankietowany przeznacza na nie kwotę w przedziale 200-500 zł, a 18% konsumentów wydaje do 100 zł maksymalnie. 14% kupujących, idąc na zakupy, nie zakłada żadnej kwoty.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 5-8 marca 2018 r. metodą ankiety online na grupie 1145 osób. Grupa badawcza w wieku 16-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

PAYBACK Polska

PAYBACK to największa w Polsce multipartnerska platforma ułatwiająca angażowanie klientów. Umożliwia dostęp do bazy blisko 8 milionów aktywnych użytkowników zbierających punkty u wielu różnych partnerów.

PAYBACK realizuje cele biznesowe partnerów, wykorzystując pogłębione dane konsumenckie pochodzące z wielu źródeł oraz nowoczesne narzędzia analityczne i marketingowe do przygotowania spersonalizowanych ofert i precyzyjnie targetowanej komunikacji.

Uczestnicy programu PAYBACK mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More, bony zakupowe do zrealizowania u wybranych partnerów lub przekazać je na program dożywiania dzieci Pajacyk.

Program PAYBACK jest częścią międzynarodowej grupy American Express.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »