Społeczeństwo » Społeczeństwo
CenterNet uczy bawiąc
Zobacz więcej zdjęć » |
CenterNet znalazł sposób na to, aby w przyjemny i skuteczny sposób uświadomić dzieciom jak ważne jest kulturalne korzystanie z telefonu komórkowego.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W ramach społecznej kampanii „Moja Pierwsza Komórka" został opracowany konspekt lekcji dla klas I-III, podczas której dzieci oprócz tego, że w przyjemny sposób poznają zasady głównego bohatera Fonia, uczą się języka angielskiego. Partnerem akcji jest Wydawnictwo Szkolne PWN.
Pomysł na przygotowanie konspektu, zrodził się ponieważ komórki to coraz częstszy problem w szkołach. Szkoły zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej mają obowiązek określenia w statucie warunków korzystania z telefonów komórkowych na ich terenie, ale często zdarza się że warunki te nie są konsekwentnie egzekwowane.
- Zakaz korzystania z telefonów w szkole nie rozwiąże problemu aparatów dzwoniących na lekcjach - mówi Dorota Fronczek, przedstawicielka firmy CenterNet S.A., organizatora akcji Moja Pierwsza Komórka - Znacznie lepiej jest nauczyć dzieci, zasad takich jak „są miejsca gdzie na telefon nie ma miejsca". Najbardziej istotne jest przekazywanie tej wiedzy w formie zabawy, by byłą ona łatwiej przyswajana.
Zgodnie z ideą łączenia przyjemnego z pożytecznym, konspekt zawiera ćwiczenia multimedialne, krzyżówki oraz zadania w języku angielskim. W ten sposób dzieci poznając zasady korzystania z telefonu komórkowego, powtarzają również angielskie słówka - rozwiązują krzyżówkę, ćwiczą znajomość cyfr powtarzając numery alarmowe.
Przykładowe zadanie: Nazwij elementy telefonu:
Rysunek 1
a) button b) message c) screen d) lanyard e) antenna f) headphones
Organizatorzy akcji „Moja Pierwsza Komórka" przekazują konspekty nauczycielom podczas 41 konferencji metodycznych, zorganizowanych przez Wydawnictwo Szkolne PWN. Każda konferencja odbywa się w innym miejscu Polski - tak, by mogło z nich skorzystać jak najwięcej pedagogów, nie tylko z największych miast w kraju. Potrwają one do maja, a już teraz zgłosiło się około 3 000 chętnych. W większości są to nauczyciele języka angielskiego klas I-III.
Kampania „Moja Pierwsza Komórka" trwa od września 2008 roku. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci za pomocą zabawnego stworka Fonia. Organizatorem jest CenterNet S.A. nowy infrastrukturalny operator telefonii komórkowej w Polsce. Zainteresowanych odsyłamy do strony www.mojapierwszakomorka.pl, gdzie można pobrać bezpłatne komiksy, filmiki animowane z Foniem, ćwiczenia oraz zapoznać się z poradami ekspertów.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)