Kobieta, zdrowie, uroda » Uroda

Odchudzanie – co robić, żeby było skuteczne

Odchudzanie – co robić, żeby było skuteczne
Zobacz więcej zdjęć »
Odchudzanie polega na ograniczeniu spożycia energii poniżej zapotrzebowania organizmu. Energię potrzebną do normalnego funkcjonowania organizm czerpie wówczas ze "spalania" zapasów zgromadzonych w postaci tłuszczu.

Najbardziej korzystne i skuteczne jest powolne tracenie tkanki tłuszczowej. Sami musimy zdecydować, czy chcemy chudnąć szybciej kosztem większych wyrzeczeń dietetycznych, czy wolniej, ale przy mniejszych ograniczeniach ilości spożywanych kalorii.
 
W początkowej fazie stosowania ograniczeń dietetycznych masa ciała szybko się obniża w wyniku utraty nie tylko tkanki tłuszczowej, ale także wody. Później utrata wody zmniejsza się i ubytek masy ciała staje się wolniejszy. Wiele osób w takim momencie poddaje się, uważając stosowaną dietę za nieskuteczną. Jeśli jednak chcemy osiągnąć zaplanowany rezultat należy się uzbroić w cierpliwość. Należy tak zaplanować swoją dietę odchudzającą, by tracić 1 kg zapasów tłuszczowych na tydzień. Szybsze tempo odchudzania jest wręcz szkodliwe. Większe straty masy ciała można uzyskać przez zwiększenie aktywności fizycznej.


Utrata 1 kg tłuszczu tygodniowo oznacza niedobór 7000 kcal w stosunku do potrzeb organizmu. Jeśli zaplanujemy chudnięcie 1 kg tygodniowo należałoby spożywać codziennie 1000 kcal mniej.

Należy policzyć, ile kalorii organizm potrzebuje do utrzymania masy ciała na dotychczasowym poziomie. Można to w przybliżeniu obliczyć mnożąc należną masę ciała (nie aktualną!) przez 30. Np. kobieta przy wzroście 160 cm powinna ważyć 54 kg, a więc jej zapotrzebowanie wynosi 54 x 30 = 1620 kcal. (W tym przypadku ograniczenie spożycia o 1000 kcal dziennie oznaczałoby spożywanie około 600 kcal dziennie). W praktyce dieta poniżej 1000 kcal dziennie jest bardzo trudna do prowadzenia, dlatego korzystniej jest rozłożyć odchudzanie na dłuższy czas, przy utrzymaniu wartości energetycznej jadłospisu około 1000 kcal. Zbyt drastyczne diety prowadzą do znacznych wahań masy ciała (efekt yo-yo).

Nawet po odchudzaniu z dobrym skutkiem pozostaje skłonność do tycia, dlatego nigdy nie należy wracać do niekontrolowanego jedzenia. Organizm stopniowo się adoptuje do zmniejszonego spożycia energii i przy powtarzaniu kuracji odchudzających coraz trudniej jest uzyskać efekt utraty tkanki tłuszczowej.

Nadmiar energii najczęściej wynika ze stosowania w jadłospisie produktów o dużej zawartości tłuszczu, cukru i słodyczy.

Tłuszcz w pożywieniu występuje zarówno jako tłuszcz "widoczny" (np. masło, śmietana, tłuszcz w mięsie) jak i "tłuszcz niewidoczny" (ukryty np. w tłustym mleku, serach, kremach i wędlinach i w czekoladzie). Niektóre potrawy zawierają blisko 40-50% tłuszczu (pizza, frytki, hamburgery).

Cukier i słodycze są źródłem "pustych kalorii", to znaczy poza energią nie dostarczają żadnych korzystnych dla zdrowia składników, a poza tym szybko się wchłaniają z przewodu pokarmowego i łatwo odkładają w postaci tkanki tłuszczowej.

Dobry skutek Twojego wysiłku zależy teraz od Ciebie. Jeśli chcesz naprawdę pozbyć się zbędnych kilogramów musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe, a po zakończeniu diety nie wracać już do swoich starych przyzwyczajeń. Inaczej znowu będziesz się odchudzać.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Poradnik zdrowia
http://poradnik-zdrowia.pl

Komentarze (6)

  • avatar
    schabowa 2020-10-22 00:01:09

    Trzeba zwiększyć sobie codzienną dawkę ruchu, przyjrzeć się swojej diecie, ja bardzo dużo kalorii pochłaniałam przy okazji, w pracy podjadałam ciastka, orzeszki, wieczorrami z nudów przed tv też jakieś jedzenie i przybyło mi sporo wagi, teraz barziej tego pilnuję, staramsie jeść zbilansowane posiłki, na szybkie i zdrowe jedzonko sprawdzają mi się shaki fitMe, robi sie minutę a są bardzo sycące i mają superfoods

  • avatar
    pro_Henryk 2018-01-23 10:28:33

    Przede wszystkim trzeba zachować systematyczność czy przy ćwiczeniach czy przy posiłkach.Poza tym liczy się uczciwość względem siebie bo jednego dnia zjesz coś niezdrowego ale odbije się to tylko na Tobie. Moim zdaniem warto też wspomóc proces odchudzania odpowiednimi suplementami. Ja słyszałem sporo dobrych opinii o Berratorze: http://www.biegamy.pl/diety/berrator-jak-stosowac-oraz-gdzie-kupic Tutaj można więcej poczytać o tym spalaczu tłuszczu, brzmi obiecująco.

  • avatar
    Mgła 2014-12-29 18:45:26

    mi mój lekarz przepisał nervomix control na uspokojenie nerwów..okazało się bowiem że moje nadmierne obżarstwo jest na tle nerwowym .. póki co działa...

  • avatar
    kluska511 2014-11-19 13:19:53

    A jakie ćwiczenia polecacie na ładny brzuch?

  • avatar
    Ela_K 2014-11-18 14:53:45

    Skuteczne odchudzanie łączy w sobie odpowiednio dobraną dietę, która będzie zbilansowana, zdrowa i dobrana do naszych oczekiwań i preferencji smakowych. Równocześnie konieczne jest ćwiczenie, bo bez aktywności fizycznej na pewno zdrowo i na stałe nie schudniemy. Mnie w połączeniu tych dwóch elementów pomógł http://lionfitness.pl/

  • avatar
    Michalina1983 2013-09-26 16:30:33

    Najważniejsza jest aktywność fizyczna, a do tego można zacząć stosować dietę, co znacznie ułatwia utrzymanie odpowiedniego wyglądu ciała weight-loss.pl


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »