Firma » Finanse

10,8 miliona euro od IKEA dla uchodźców

10,8 miliona euro od IKEA dla uchodźców
Zobacz więcej zdjęć »
Dużo większe zaangażowanie Polaków w akcję „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” w porównaniu z ubiegłym rokiem – IKEA w Polsce zebrała ponad 208 tys. euro

W drugiej edycji akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA na całym świecie zebrała 10,8 miliona euro – 40% więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów i pracowników polskie sklepy IKEA zgromadziły ponad 208 tys. euro, czyli prawie o 70% więcej niż w pierwszej edycji.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Środki te znacząco przyczynią się do poprawy warunków życia 380 tys. mieszkańców obozów dla uchodźców w Bangladeszu, Czadzie, Etiopii i Jordanii, pozostających pod opieką UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców). Zostaną one przeznaczone na zakup oświetlenia – lamp i ulicznych świateł solarnych – oraz innych rozwiązań wykorzystujących energię odnawialną, a także na poprawę warunków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

„Po raz pierwszy od II wojny światowej liczba uchodźców na całym świecie przekroczyła 50 milionów. Z tego 13 milionów jest pod opieką UNHCR. W tej dramatycznej sytuacji umiejętność rozświetlania ciemnych czasów to prawdziwy dar. Dzięki kampanii realizowanej przez IKEA tysiące zwykłych ludzi przyczyniło się do tego, aby ułatwić życie uchodźcom. To pokazuje, że razem możemy coś zmienić na lepsze” – powiedziała Anna-Carin Ost, przedstawicielka UNHCR w Polsce.

„Wyniki tegorocznej edycji kampanii »Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców« to dla nas ogromny powód do radości. Serdecznie dziękujemy wszystkim Polakom, którzy się w nią zaangażowali – naszym klientom oraz pracownikom. Razem możemy tworzyć lepsze warunki życia dla tysięcy osób, które przeżyły traumę związaną z konfliktami zbrojnymi w ich kraju i musiały szukać schronienia w obozach dla uchodźców. Zakup oświetlenia znacznie przyczyni się do poprawy ich bezpieczeństwa i umożliwi wykonywanie po zmroku codziennych czynności, takich jak przygotowywanie posiłków, odrabianie lekcji, chodzenie po wodę czy wspólne spotkania – powiedziała Katarzyna Balashov, Zastępca Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w IKEA Polska.

W ramach akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Tegoroczna edycja trwała od 1 lutego do 28 marca. W pierwszej edycji, zorganizowanej w 2014 roku, IKEA zebrała na świecie i przekazała UNHCR 7,7 miliona euro. Dzięki środkom zgromadzonym do tej pory podczas kampanii:

·         11 tys. uchodźców z Syrii, mieszkających w obozie Al Azraq w Jordanii, może bezpiecznie przemieszczać się wieczorem po jego terenie po tym, jak zainstalowano tam 500 solarnych i LED-owych lamp ulicznych

·         Zakupiono 40 tys. lampek solarnych i 240 świateł ulicznych, które umożliwią ponad 40 tys. rodzin z obozów dla uchodźców na terenie Dollo Ado w Etiopii bezpieczniejsze życie po zmroku; oświetlenie jest obecnie dostarczane do obozów

·         Ponad 13 tys. dzieci uchodźców zostało zapisanych do szkół podstawowych w Czadzie, dzięki czemu będą mogły kontynuować edukację

Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc


Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2014 odwiedziły ponad 23 miliony osób. Ponadto, poprzez IKEA Centres Poland S.A., firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie. W 13 lokalizacjach w Polsce znajdują się tartaki i fabryki mebli oraz komponentów meblowych IKEA Industry, w których pracuje ok. 10 tys. osób.

O IKEA Foundation

Celem IKEA Foundation jest zwiększanie szans dzieci i młodzieży poprzez finansowanie wszechstronnych, długofalowych programów, które umożliwiają wprowadzanie znaczących, trwałych zmian i dają dzieciom możliwość decydowania o własnej przyszłości. Współpracujemy z silnymi partnerami strategicznymi, stosując innowacyjne rozwiązania, by osiągać znaczące rezultaty w czterech podstawowych obszarach życia dzieci: miejsce, które jest domem; zdrowy start w dorosłe życie; edukacja na wysokim poziomie; godziwe dochody rodziny. Z finansowanych obecnie programów korzysta około 100 milionów dzieci. Więcej na: www.ikeafoundation.org, www.facebook.com/IKEAFoundation oraz blog.ikeafoundation.org.

O UNHCR Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców, nazywane również Agendą ONZ ds. Uchodźców, zostało powołane 14 grudnia 1950 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Głównym zadaniem UNHCR jest prowadzenie i koordynowanie międzynarodowych działań mających na celu ochronę uchodźców i rozwiązywanie ich problemów na całym świecie. Jego głównym celem jest obrona praw oraz dbanie o dobro uchodźców. Stara się zagwarantować, aby każdy mógł skorzystać z prawa do azylu i bezpiecznego schronienia w innym państwie członkowskim, z możliwością dobrowolnego powrotu do domu, prawa do miejscowej integracji czy przeniesienia się do innego kraju. Mandatem UNHCR objęci są również bezpaństwowcy. W ciągu ponad 60 lat swojego istnienia UNHCR pomógł dziesiątkom milionów ludzi rozpocząć życie na nowo. Więcej informacji na: www.unhcr.pl, www.facebook.com/UNHCR oraz www.twitter.com/refugees.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »