Rozrywka i wypoczynek » Przyroda

21% właścicieli zwierząt szuka informacji o leczeniu pupila w internecie

Jak wynika z raportu „Pacjent: zwierzę” On Board PR i Polskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt na podstawie badań PBS DGA: Internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji dla 21% właścicieli zwierząt.

Wyżej uplasowały się jedynie porady weterynarza (80% wskazań) i informacje od znajomych, rodziny (22%).  Badanie wskazało też, że aż 6% z kikunastu milionów właścicieli zwierząt domowych w Polsce uznaje wydatki na leczenie zwięrzęcia za zbędne.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jednocześnie tylko 33% właścicieli zwierząt domowych traktuje wizytę u lekarza weterynarii nie tylko jako pomoc w nagłej potrzebie, ale również jako element troski o zdrowie i dobre samopoczucie swojego podopiecznego. Bardziej troskliwa postawa charakteryzuje szczególnie często osoby z wyższym wykształceniem (43%), mieszkańców dużych miast (45%) oraz o wyższych zarobkach (45%).

„Ci właściciele zwierząt są w gronie tak zwanych troskliwych klientów lecznic weterynaryjnych. Prawdopodobnie większość z nich skorzystałaby z oferty ubezpieczeń dla zwierząt, która w naszym kraju stanowi zupełnie marginalny udział rynku, w przeciwieństwie do krajów takich, jak np. Szwecja, Norwegia czy Wielka Brytania.” – komentuje wyniki badania Prezes Polskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt dr n. wet. Jerzy Gawor.

Połowa właścicieli zwierząt w Polsce traktuje wizytę u lekarza weterynarii wyłącznie jako ratunek w razie poważnych problemów zdrowotnych podopiecznego.

Z raportu wynika też, że ponad połowa dorosłych Polaków (54%) posiada w domu przynajmniej jedno zwierzę. Zwierzęta w domach to najczęściej psy (40% wskazań) i koty (21%).

„Coraz więcej osób zaczyna szukać porad w Internecie.  Wśród właścicieli zwierząt z wykształceniem wyższym to aż 38% osób. Informacje przekazywane przez Sieć mogą stanowić istotne uzupełnienie porad lekarzy weterynarii, np. w zakresie profilaktyki zdrowotnej zwierząt.” - komentuje wyniki badań Ewa Marczyk-Chłopecka, Manager On Board PR.

Badanie wskazało, że wybierając lekarza weterynarii posiadacze zwierząt domowych zwracają uwagę przede wszystkim na dogodną lokalizację (54%) oraz doświadczenie i fachowość lekarza (50%). W dalszej kolejności liczy się cena oferowanych usług wskazywana jako istotny czynnik przez 41% respondentów. Troskliwe podejście do zwierząt to kwestia decydująca dla 33% opiekunów.

„Badania potwierdziły, że w dziedzinie weterynarii doświadczenie i fachowość są w cenie. To czynnik szczególnie często wskazywany przez osoby z wyższym wykształceniem (ok. 40%) i zajmujących kierownicze stanowiska (48%).” –  komentuje wyniki Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

Raport „Pacjent: zwierzę” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem tematem były opinie Polaków na odnośnie wyboru lekarza weterynarii. Raport został przygotowany we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w lipcu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1062 dorosłych mieszkańców Polski. Raport będzie udostępniony bezpłatnie na stronie www.onboard.pl.

Polskie Stowarzyszenie Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt (www.pslwmz.org.pl) to ogólnopolskie zrzeszenie lekarzy weterynarii, którego siedziba mieści się w Lublinie. Celem PSLWMZ jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych lekarzy weterynarii zajmujących się lecznictwem małych zwierząt, upowszechnianie najnowszych osiągnięć z zakresu szeroko pojętej praktyki małych zwierząt oraz dbałość o dalszy postęp nauki w tej dziedzinie. Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez organizowanie i współudział w organizowaniu kursów, konferencji, warsztatów, kongresów i projektów naukowo-badawczych z zakresu chorób małych zwierząt.

On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.

PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »