Firma » Biznes

4 najczęstsze błędy popełniane przez sprzedawców

4 najczęstsze błędy popełniane przez sprzedawców
Zobacz więcej zdjęć »
Mówi się, że dobry handlowiec sprzeda piasek na pustyni. Specjaliści od marketingu prześcigają się w dostarczaniu strategii i technik, ułatwiających skuteczną sprzedaż. Dlaczego w takim razie tak wiele osób, które pracują w handlu, ma problem ze sprzedażą swoich produktów?

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

                  

 

Po pierwsze: pośpiech

Proces sprzedaży nie jest biegiem na czas. Daj swojemu klientowi możliwość przeanalizowania oferty , którą mu proponujesz, rozwiej wszystkie wątpliwości. Zwłaszcza duże inwestycje wymagają namysłu, dlatego bądź nie tylko sprzedawcą, ale przede wszystkim partnerem. Szkolenie marketing, na które decyduje się coraz większa ilość handlowców, pozwala zdobyć umiejętność prowadzenia rozmów biznesowych według ustalonego schematu, co znacznie zwiększa efektywność transakcji.

Po drugie: nieprzywiązywanie wagi do wyglądu

Pierwsze wrażenie może być decydujące nie tylko w relacjach osobistych, lecz również zawodowych. Idąc na spotkanie sprzedażowe, pamiętaj o nienagannym wyglądzie. Nie oznacza to jednak, że zawsze musisz być ubrany w krawat i marynarkę. Czasem lepiej postawić na mniej formalny, ale schludny strój, który zmniejszy dystans i pozwoli ci nawiązać rozmowę na luźniejszy temat.

Po trzecie: ignorowanie mowy ciała

Każdy sprzedawca, który odbył szkolenie marketing wie, że gesty potrafią przekazać więcej informacji niż słowa. Jeśli widzisz, że klient z którym rozmawiasz niespokojnie przestępuje z nogi na nogę (oznaka znudzenia), nerwowo drapie się po brodzie (niezadowolenie) lub patrzy na ciebie z ukosa (brak zaufania), staraj się odpowiadać na sygnały, które nieświadomie ci wysyła. Zaproponuj, że spotkacie się w innym terminie lub wyjaśnij dokładnie, co twój rozmówca zyska wybierając produkt, który mu oferujesz. .

Po czwarte: Brak obsługi posprzedażowej

Obsługa posprzedażowa jest jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientem oraz zwiększa prawdopodobieństwa, że osoba której sprzedałeś swój produkt kupi go ponownie. Efektywna obsługa posprzedażowa wymaga ciągłego kontaktu z klientem oraz dobrej komunikacji. Informuj swoich partnerów biznesowych o nowych produktach, które pojawią się w twojej ofercie oraz udzielaj pomocy, jeśli są niezadowoleni z jakości kupionego u ciebie towaru.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

henryk.frolena

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »