Firma » Praca

80 proc. uczestników szkoleń podnosi kompetencje dzięki pracodawcom

80 proc. uczestników szkoleń podnosi kompetencje dzięki pracodawcom
Zobacz więcej zdjęć »
Zdecydowana większość uczestników szkoleń jest kierowana na nie przez swoich pracodawców – grupa ta stanowi aż 80 proc. całości. Na rozwój pracowników stawiają nie tylko duże firmy (75 proc.), lecz także MSP (25 proc.)–wynika z sondy przeprowadzonej przez portal NF.pl w ramach Rozwijaj się albo giń!

Szkolenie – dobra inwestycja

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Nie od dziś wiadomo, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Rozwija się rynek, pojawiają się coraz to nowe technologie, różni się od siebie także każde kolejne pokolenie. Człowiek, który nie próbuje podążać z duchem czasów, często nie stoi w miejscu, lecz wręcz cofa się, czego konsekwencją w najgorszym przypadku może być nawet wyparcie z rynku pracy.

Portal NF.pl, chcąc przekonać Polaków do tego, że warto się szkolić, zorganizował akcję Rozwijaj się albo giń. W jej ramach przeprowadzono sondę wśród firm szkoleniowych, z której wyciągnąć można kilka istotnych wniosków.

Menedżerowie najchętniej rozwijają kompetencje

Jaki procent klientów firm szkoleniowych stanowi kadra kierownicza, a jaki pracownicy niższego szczebla? Wyniki ankiety pokazują, że zdecydowana większość – 63 proc. uczestników szkoleń to menedżerowie. Osoby pracujące na pozostałych stanowiskach stanowią 37 proc. wszystkich szkolących.

– Pracodawcy coraz chętniej szkolą swoich pracowników, coraz częściej finansują ich rozwój. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko dużych firm, lecz także MSP. Krótko mówiąc: idzie nowe, lepsze! – mówi jedna z uczestniczek naszej ankiety Renata Petryka, prezes zarządu Tax Consilium.

Znajduje to potwierdzenie w badaniu NF.pl, które pokazuje, że aż 80 proc. uczestników szkoleń jest kierowanych na nie przez swoje firmy. W 75 proc. są to przedsiębiorstwa duże, a 25 proc. MSP.

Krótkie i praktyczne

– Pierwszym z istotnych trendów na rynku szkoleń jest zwiększenie nacisku na praktykę. Zainteresowaniem cieszą się procesy edukacyjno-wdrożeniowe, obejmujące szereg działań, m.in. warsztaty, których czas trwania jest skracany do minimum. Dwudniowe szkolenia odchodzą do lamusa, a w zamian za to pojawia się więcej interakcji przed i po szkoleniu – zwraca uwagę Darek Dobrzyniecki, partner zarządzający i wiceprezes zarządu Persona GLOBAL Polska, który wziął udział w naszej sondzie.

Jolanta Sławińska, trener biznesu, konsultant, właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej People of Progress, zwraca z kolei uwagę na konieczność dopasowania do potrzeb i podnoszenia jakości szkoleń.

– Wbrew wszelkim zapowiedziom rynek szkoleń rozwija się, zmienia i dostosowuje do potrzeb przedsiębiorców. Jest to konieczne, ponieważ wymagania na rynku stale rosną – liczą się autorskie, ciekawe programy i doświadczeni, wykształceni trenerzy. Do nowych trendów należą projekty mentorskie, międzykulturowe, uwzględniające także różnice międzypokoleniowe – mówi ekspert.

Dlaczego warto się szkolić?

– Szkolenia to konieczność, ponieważ rozwijają umiejętności i kompetencje, poszerzają wiedzę i przez to budują przewagę konkurencyjną. Dziś, gdy tempo zmian jest ogromne nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu i stosowanie „sprawdzonych” metod. One już po prostu nie działają. Dlatego konieczne jest doszkalanie się i stałe podnoszenie własnego poziomu – podkreśla Dariusz Milczarek, managing partner Sandler Training Polska.

Uczestnictwo w szkoleniach zapewnia również szereg praktycznych korzyści, możliwych do wykorzystania od zaraz.

– Szkolenia, dzięki profesjonalnie opracowanym przykładom, mogą stanowić źródło inspiracji. Ponadto w ich trakcie mamy możliwość pracy z ekspertem, który pomaga rozwiązywać na bieżąco problemy. Jest to też świetna okazja do konfrontacji naszych doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia oraz odkrywania skrótów, narzędzi do robienia czegoś, co zajmowało nam do tego pory zdecydowanie za dużo czasu – zaznacza Aneta Gawęcka-Malec, training manager w firmie Hexcode.

Szkolenie - dobra inwestycja

Nie od dziś wiadomo, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana". Rozwija się rynek, pojawiają się coraz to nowe technologie, różni się od siebie także każde kolejne pokolenie. Człowiek, który nie próbuje podążać z duchem czasów, często nie stoi w miejscu, lecz wręcz cofa się, czego konsekwencją w najgorszym przypadku może być nawet wyparcie z rynku pracy.

Portal NF.pl, chcąc przekonać Polaków do tego, że warto się szkolić, zorganizował akcję Rozwijaj się albo giń. W jej ramach przeprowadzono sondę wśród firm szkoleniowych, z której wyciągnąć można kilka istotnych wniosków.

Menedżerowie najchętniej rozwijają kompetencje

Jaki procent klientów firm szkoleniowych stanowi kadra kierownicza, a jaki pracownicy niższego szczebla? Wyniki ankiety pokazują, że zdecydowana większość - 63 proc. uczestników szkoleń to menedżerowie. Osoby pracujące na pozostałych stanowiskach stanowią 37 proc. wszystkich szkolących.

- Pracodawcy coraz chętniej szkolą swoich pracowników, coraz częściej finansują ich rozwój. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko dużych firm, lecz także MSP. Krótko mówiąc: idzie nowe, lepsze! - mówi jedna z uczestniczek naszej ankiety Renata Petryka, prezes zarządu Tax Consilium.

Znajduje to potwierdzenie w badaniu NF.pl, które pokazuje, że aż 80 proc. uczestników szkoleń jest kierowanych na nie przez swoje firmy. W 75 proc. są to przedsiębiorstwa duże, a 25 proc. MSP.

Krótkie i praktyczne

- Pierwszym z istotnych trendów na rynku szkoleń jest zwiększenie nacisku na praktykę. Zainteresowaniem cieszą się procesy edukacyjno-wdrożeniowe, obejmujące szereg działań, m.in. warsztaty, których czas trwania jest skracany do minimum. Dwudniowe szkolenia odchodzą do lamusa, a w zamian za to pojawia się więcej interakcji przed i po szkoleniu - zwraca uwagę Darek Dobrzyniecki, partner zarządzający i wiceprezes zarządu Persona GLOBAL Polska, który wziął udział w naszej sondzie.

Jolanta Sławińska, trener biznesu, konsultant, właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej People of Progress, zwraca z kolei uwagę na konieczność dopasowania do potrzeb i podnoszenia jakości szkoleń.

- Wbrew wszelkim zapowiedziom rynek szkoleń rozwija się, zmienia i dostosowuje do potrzeb przedsiębiorców. Jest to konieczne, ponieważ wymagania na rynku stale rosną - liczą się autorskie, ciekawe programy i doświadczeni, wykształceni trenerzy. Do nowych trendów należą projekty mentorskie, międzykulturowe, uwzględniające także różnice międzypokoleniowe - mówi ekspert.

Dlaczego warto się szkolić?

- Szkolenia to konieczność, ponieważ rozwijają umiejętności i kompetencje, poszerzają wiedzę i przez to budują przewagę konkurencyjną. Dziś, gdy tempo zmian jest ogromne nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu i stosowanie „sprawdzonych" metod. One już po prostu nie działają. Dlatego konieczne jest doszkalanie się i stałe podnoszenie własnego poziomu - podkreśla Dariusz Milczarek, managing partner Sandler Training Polska.

Uczestnictwo w szkoleniach zapewnia również szereg praktycznych korzyści, możliwych do wykorzystania od zaraz.

- Szkolenia, dzięki profesjonalnie opracowanym przykładom, mogą stanowić źródło inspiracji. Ponadto w ich trakcie mamy możliwość pracy z ekspertem, który pomaga rozwiązywać na bieżąco problemy. Jest to też świetna okazja do konfrontacji naszych doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia oraz odkrywania skrótów, narzędzi do robienia czegoś, co zajmowało nam do tego pory zdecydowanie za dużo czasu - zaznacza Aneta Gawęcka-Malec, training manager w firmie Hexcode.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »