Firma » Biznes
Aż 3 na 5 międzynarodowych przedsiębiorstw nie zabezpiecza danych płacowych swoich pracowników
W ankiecie Global Payroll Management Survey (dotyczącej zarządzania globalną obsługą płacową), przebadano 165 międzynarodowych przedsiębiorstw w celu ustalenia, w jaki sposób są one przygotowane do zarządzania globalną obsługą płacową i jakie procedury są stosowane, aby ułatwić przepływ poufnych danych ponad granicami.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ankieta, przeprowadzona na zlecenie TMF Group – światowego dostawcy usług biznesowych prowadzącego działalność w ponad 80 krajach – i opracowana przez Bloomberg BNA, była skierowana do odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji członków kadry kierowniczej wyższego szczebla z przedsiębiorstw zróżnicowanych pod względem wielkości – od działających na zaledwie dwóch rynkach po obecne na ponad sześciu.
Zabezpieczenie danych
Prawie połowa respondentów (49%) przyznała, że do przesyłania wiadomości związanych z danymi płacowymi nadal wykorzystuje pocztę elektroniczną, a więc kanał komunikacji niezbyt pewny pod względem zabezpieczeń. Liczba ta wzrasta do prawie dwóch trzecich (61%) w przypadku przedsiębiorstw działających w sześciu lub więcej krajach.
Ponadto, mimo postępów we wdrażaniu bezpieczniejszych sposobów przesyłania danych, prawie jedna czwarta respondentów (23%) odpowiedziała, że nie modyfikuje swoich procedur komunikacji transgranicznej na potrzeby bezpieczeństwa.
Zachowanie równowagi między potrzebami globalnymi a lokalnymi
Pytania dotyczyły również kwestii utrzymania globalnej spójności sprawozdawczości w zakresie obsługi płacowej i zarządzania tą obsługą przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa i zgodności z lokalnymi wymogami.
Respondentów poproszono o ocenę stopnia trudności kilku kluczowych czynności związanych z obsługą płacową przy użyciu skali od „łatwe” do „trudne”. Jako największe wyzwanie (nieco trudne / bardzo trudne) oceniono pięć obszarów:
- Współpraca z wieloma dostawcami usług płacowych w różnych lokalizacjach.
- Zapewnienie, by czynności związane z obsługą płacową były zgodne z lokalnymi przepisami i ustawami.
- Przygotowywanie sprawozdań zarządczych w oparciu o odmienne, nieporównywalne dane płacowe z różnych krajów.
- Nadawanie uprawnień do realizacji zadań w ramach obsługi płacowej i jej kontrola.
- Stosowanie się do wielu różnych procedur zatwierdzania listy płac.
Komentując wyniki ankiety, Darell Beal, Dyrektor Portfela Usług Płacowych w TMF Group, powiedział: „Z badania jasno wynika, że im większa liczba krajów, w którym przedsiębiorstwo prowadzi działalność, tym trudniej koordynować obsługę płacową i utrzymać spójne, globalne podejście. Najbardziej zaskakujące jest to, jak wiele dużych korporacji nadal przekazuje dane płacowe w niezabezpieczonych e-mailach, narażając się w ten sposób na ryzyko.”
Kontynuując, Darell Beal stwierdził: „Zachowanie równowagi między prowadzeniem scentralizowanej, globalnej sprawozdawczości a spełnianiem wymogów lokalnych może okazać się trudnym wyzwaniem dla firmy.
Do tego dochodzą także komplikacje wynikające ze współpracy z wieloma dostawcami usług płacowych, z koniecznością posługiwania się wieloma językami oraz różnymi walutami. W tej sytuacji łatwo zrozumieć, dlaczego ponad połowa (56%) ankietowanych przedsiębiorstw zamierza wprowadzić takie technologiczne rozwiązania, które w przyszłości umożliwią bezpieczne przekazywanie pracownikom odcinków wypłat lub informacji dotyczących płac.”
Niezależnie od obowiązujących w Polsce restrykcji prawnych dotyczących przetwarzania danych osobowych wiele firm zwraca szczególną uwagę na kwestię bezpieczeństwa informacji. Jak mówi Mikołaj Pluciński, Country Director w TMF Poland: „Podpisując umowę na świadczenie usług płacowych klienci oczekują zagwarantowania międzynarodowych standardów zarządzania bezpieczeństwem danych, takich jak np. certyfikat ISO, z drugiej strony poszukują także skutecznych rozwiązań technologicznych, które usprawnią sprawozdawczość, przepływ danych, będąc jednocześnie w zgodzie z przepisami prawnymi w zakresie ochrony danych”.
Pełny raport można pobrać ze strony: http://www.tmf-group-global.com.
DODATKOWE INFORMACJE:
Global Payroll Management Survey 2016
- W ankiecie Global Payroll Management Survey (dotyczącej zarządzania globalną obsługą płacową), której wyniki zostały opublikowane przez Bloomberg BNA w październiku 2016 r., przebadano 165 międzynarodowych przedsiębiorstw w celu ustalenia, w jaki sposób są one przygotowane do zarządzania globalną obsługą płacową i jakie procedury są stosowane, aby ułatwić transgraniczny przepływ poufnych danych.
- Ankieta, przeprowadzona na zlecenie TMF Group, była skierowana do odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji członków kadry kierowniczej wyższego szczebla z przedsiębiorstw zróżnicowanych pod względem wielkości – od działających na dwóch rynkach po obecne na ponad sześciu.
O TMF Group
- TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych dla firm działających lokalnie jak i na całym świecie. Dzięki sieci biur w ponad 80 krajach, TMF Group może zaoferować wiedzę i doświadczenie zdobyte na lokalnych rynkach, by pomóc przedsiębiorstwom w rozwoju i prowadzeniu działalności tak na ich rynkach rodzimych, jak i poza nimi.
- TMF Group świadczy usługi na rzecz przedsiębiorstw różnej wielkości ze wszystkich branż – począwszy od start-upów, aż po duże, międzynarodowe korporacje – współpracując z 60% przedsiębiorstw znajdujących się na liście Forbes 100 i wchodzących w skład indeksu FTSE 100.
- Globalne usługi biznesowe TMF Group zostały wyróżnione w trzech odrębnych raportach Everest Group w uznaniu jej szerokiego zakresu możliwości i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Podstawą tego sukcesu jest model globalnego zarządzania zapewniający klientom TMF Group większą przejrzystość prowadzonych operacji i lepszą kontrolę nad nimi.
- Największy gracz na globalnym rynku usług płacowych i największy dostawca w Ameryce Łacińskiej (wg raportu „Multi-Country Payroll Peak Matrix Assessment 2015”)
- Największy gracz na globalnym rynku outsourcingu usług finansowych i księgowych (wg raportu „Finance and Accounting Outsourcing PEAK Matrix Assessment 2016”)
- Najszerszy zasięg geograficzny i Duże możliwości obsługi w różnych językach (wg raportu „Multi-Country Payroll Platform Assessment 2016”)
Komentarze (0)