Dom » Architektura

Baltic Wood: budujemy wizerunek polskiej marki na zagranicznych rynkach

Baltic Wood: budujemy wizerunek polskiej marki na zagranicznych rynkach
Zobacz więcej zdjęć »
Baltic Wood, producent podłóg drewnianych, ogłosił plany rozwoju na 2018 rok. Strategia zakłada umocnienie pozycji w Polsce, zwiększenie sprzedaży w Europie i na nowych rynkach oraz dalsze inwestycje. Firma odnotowuje stały wzrost sprzedaży, na poziomie ponad 60% w ostatnich pięciu latach.

Jak pokazują najnowsze dane GUS[1] ożywienie na polskim rynku budownictwa mieszkaniowego, jest coraz większe. Liczba pozwoleń na budowę i zgłoszeń z projektem budowlanym w 2017 r. była o niemal 35 proc. wyższa niż w poprzednim roku. Ten stan korzystnie wpływa na wzrost popytu na produkty wykończeniowe, w tym podłogi drewniane. Nowa strategia Baltic Wood jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby odbiorców w Polsce i na światowych rynkach. W ciągu minionych pięciu lat firma, produkująca podłogi wyłącznie z naturalnego drewna, odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie ponad 60%. W 2018 roku Baltic Wood zapowiedział zwiększenie przychodów oraz wzmocnienie dynamiki sprzedaży, a także konsekwentne rozszerzanie gamy produktowej i dalsze inwestycje.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jakość w cenie

W minionym roku największym zainteresowaniem odbiorców cieszyły się drewniane podłogi dębowe Baltic Wood − charakteryzujące się wysoką trwałością, zapewniającą wieloletnie użytkowanie. Ich udział w łącznej sprzedaży firmy wynosi 85%. Rosnącą popularność odnotowuje segment podłóg jesionowych marki, które zajmują drugie miejsce z 11% udziałem. Nie maleje też zainteresowanie podłogami we wzorze deski jednorzędowej. Klienci doceniają ich szerokie możliwości aranżacyjne, dzięki czemu utrzymują się na pierwszym miejscu wśród wybieranych wzorów. Uzyskane wyniki potwierdzają, że podłogi drewniane cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci i użytkownicy częściej wybierają naturalne produkty, zamiast alternatywnych rozwiązań. To efekt wyższej zamożności, ale też rosnącej świadomości polskich inwestorów w zakresie designu, wysokiej jakości i trwałości produktów naturalnych oraz ich wpływu na zdrowie i komfort użytkowania mówi Rafał Zawierucha, Prezes Zarządu Baltic Wood S.A.

Trendy i nowości w 2018

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów w 2018 roku, marka Baltic Wood zapowiada rozszerzenie oferty produktowej o kolejne nowości. Pierwszą z nich jest unikatowa linia podłóg jesionowych JAZZY Collection, dedykowana wnętrzom projektowanym w tradycyjnym jak i nowoczesnym stylu, utrzymana w najmodniejszej palecie kolorów - od ciemnego orzecha, przez karmel, antracyt czy perłowy olej. Już wiosną na rynku zadebiutują nowe wzory i odcienie z klasycznej, ponadczasowej serii trójwarstwowych podłóg dębowych ręcznie postarzanych TIMELESS Collection, obejmującej podłogi nagrodzone tytułem INNOWACJA 2017 podczas ubiegłorocznych targów Domotex w Hanowerze. W nowym roku marka zaplanowała także rozszerzenie designerskiej serii JEANS Collection, doskonale przyjętej przez odbiorców i uhonorowanej główną nagrodą w konkursie rekomendującym najlepsze produkty wykończenia i wyposażenia wnętrz - INSPIRACJE 2017. Nowością w ofercie marki będzie premiera outdoorowych produktów Baltic Wood. Spółka planuje wprowadzenie na rynek desek tarasowych pod marką KINGDOM Collection.

Polskie podłogi na światowe rynki

Spółka Baltic Wood, której główna siedziba i zakład produkcyjny znajdują się w podkarpackim Jaśle, zapowiada także dalsze działania na rzecz umocnienia swojej pozycji na rynku międzynarodowym.

W 2018 roku koncentrujemy działania na dalszym rozwoju sprzedaży na Dalekim Wschodzie, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, oferujemy produkty premium dla coraz szerszego grona odbiorców. Kontynuujemy budowanie pozytywnego wizerunku polskiej marki oraz dalszy rozwój technologii produkcji – mówi Magdalena Marek, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy Baltic Wood S.A. Obecnie łączny udział produkcji eksportowej wynosi ok. 90%, a sieć sprzedaży, licząca ponad 350 profesjonalnych partnerów, działa w 52 krajach świata. W 2017 roku największe wzrosty sprzedaży podłóg drewnianych Baltic Wood odnotowano w krajach takich jak Niemcy, Belgia, Włochy i Estonia.

Jednym z kluczowych elementów naszej strategii na 2018 rok i kolejne lata są także dalsze inwestycje w technologie i rozwój firmy, dlatego podjęliśmy decyzję o zamiarze przeprowadzenia emisji akcji Spółki w ramach oferty publicznej, a także wprowadzenia akcji Spółki do obrotu w alternatywnym systemie NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie dodaje Rafał Zawierucha. Uzyskane w ten sposób dodatkowe finansowanie w wysokości około 10 milionów złotych, pozwoli na utrzymanie jednej z wiodących pozycji na rynku zagranicznym wśród producentów najwyższej jakości podłóg z drewna naturalnego, a także ekspansję na nowe rynki i dalszy rozwój firmy.



[1]http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/przemysl-budownictwo-srodki-trwale/budownictwo/budownictwo-mieszkaniowe-w-okresie-styczen-listopad-2017,5,73.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

pobo

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »