Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka

Białostoccy uczniowie w laboratorium Centrum Nauki Kopernika. Poznawali „Wodne Anomalie”

Białostoccy uczniowie w laboratorium Centrum Nauki Kopernika. Poznawali „Wodne Anomalie”
Zobacz więcej zdjęć »
Na czym polega anomalia objętości wody, jej elektryczne własności i czym woda różni się od innych substancji? - to tematy warsztatów „Wodne Anomalie, jakie organizuje w swoich laboratoriach warszawskie Centrum Nauki Kopernika. Uczestniczą w nich także uczniowie białostockich szkół.

Ze szkolenia właśnie wrócili licealiści I SLO i gimnazjaliści SG nr 8 przy Fabrycznej, zainteresowani fizyką.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Wybór daty na naukową wyprawę do Warszawy, czyli ostatni dzień nauki przed Świętami okazał się strzałem w dziesiątkę - już od rana towarzyszyły nam widoki za oknem pociągu, jak z bajki i krajobraz ze słońcem, jak wesoła pomarańcza – opowiada dyrektorka szkoły przy Fabrycznej i nauczycielka fizyki Ewa Drozdowska. - Warszawa przywitała nas słoneczna i pięknie przystrojna, a w naukowym Centrum Kopernika brzmiały wszystkie języki świata. Po półtoragodzinnym, samodzielnym zwiedzaniu obiektu, czekały nas warszaty w laboratorium fizyki. Jak zwykle zachwyciło nas wyposażenie laboratorium, przestrzeń i świetne prowadzenie zajęć. 

Podczas warsztatów uczniowie badali m.in. oddziaływanie wody z polem elektrycznym.

- Budowaliśmy układy elektryczne do badania przewodnictwa prądu – eksperyment potwierdził, że woda przewodzi prąd, co okazało się problematyczną sprawą – mówi Aleksandra Grodzka, licealistka.- Warsztaty łamią stereotypy i umożliwiają wykonanie doświadczeń, na które niestety nie mamy warunków w Białymstoku w żadnej szkole.

Inny eksperymet unaocznił młodym ludziom, jak działa ciekły azot.

- Sprawdziliśmy też co się dzieje, gdy połączymy go z wrzątkiem – dodaje Maciek Dallemura. - Robiąc doświadczenia lepiej poznaliśmy różne zasady fizyczne, które znaliśmy z teorii, a przy okazji świetnie się bawiliśmy.

Celem zajęć jest też  rozwijanie umiejętności pracy w grupie - wspólna wymiana myśli, zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi pomagają uczniom zrozumieć,  na czym polega niezwykłość substancji, jaką jest woda. Uczestnicy rozwijają umiejętności logicznego rozumowania i wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

- Warsztaty uzmysłowiły nam, że wbrew obawom, nasza wiedza nie jest zerowa – dodają Małgorzata Sobocińska i Jakub Chomko. - Poznajemy nowych pasjonatów fizyki, którzy inspirują nas do dalszej nauki. Do tego Centrum Nauki Kopernik w przystępny sposób prezentuje problemy współczesnej fizyki.

 

- Taki naukowy dzień uzupełniony spacerem po starówce to czas pełen refleksji i radości z odkrywania świata – podsumowuje Ewa Drozdowska.   



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Masz-Media

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »