Motoryzacja » Samochody
BlueMotion - bardzo ekologiczna rodzina Volkswagenów dostępna już w Polsce
Zobacz więcej zdjęć » |
„Volkswagen już 1989 roku zaprezentował swoje pierwsze hybrydowe auto, zbudowane na bazie Golfa drugiej generacji. W bieżącym roku dziennikarze mieli okazję testować hybrydowego Touarega.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jednak technologie te są na razie nieosiągalne dla wielu kupujących ze względu na wysoką cenę. Volkswagen zdecydował się wprowadzić do oferty samochody BlueMotion. Są to niezwykle oszczędne, a zarazem tylko nieznacznie droższe odmiany najbardziej popularnych modeli zasilanych silnikami wysokoprężnymi. Przedstawiony w ubiegłym roku na paryskim salonie Golf BlueMotion szóstej generacji
w momencie prezentacji był najoszczędniejszym samochodem w klasie. Oferowany obecnie Passat BlueMotion zużywa zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km, co pozwala przejechać bez tankowania ponad 1400 km. Wartości te przekonują do samochodów z serii BlueMotion zarówno kierowców dbających o środowisko, jak i tych którzy cenią sobie przede wszystkim niskie zużycie paliwa.
Volkswagen przykłada dużą uwagę do ochrony środowiska. Serią BlueMotion udowodnił,
że troska o środowisko i przyjemność z jazdy mogą iść ze sobą w parze. Liczymy na zainteresowanie tymi samochodami klientów także w Polsce, dlatego od 2 lutego wprowadziliśmy do oferty modele BlueMotion w naszym kraju" - powiedział Karol Obiegły, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
Od grudnia 2008 roku podstawową jednostką wysokoprężną w Passacie jest silnik, oparty na technologii Common Rail, o pojemności dwóch litrów i mocy 81 kW/110 KM. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1.500 do 2.500 obr./min. Zużycie paliwa dla Passata w wersji sedan wynosi 5,5 litra (Passat Variant: 5,6 litra). Silnik ten może być połączony ze wszystkimi standardami wyposażenia. Cena wyjściowa dla wersji Trendline to 86.690 zł.
Na początku lutego do oferty dołączył Passat w wersji BlueMotion, wykorzystujący ten nowy silnik diesla. Samochód dodatkowo będzie wyposażony w system Start - Stop, wyjątkowo skuteczny w ruchu miejskim. Innymi nowymi rozwiązaniami technicznymi w tym najoszczędniejszym Passacie w historii są: modyfikacja przekładni, polegająca
na wydłużeniu biegów, zastosowanie opon „Super-Rowi", które charakteryzują się zmniejszonym oporem toczenia, oraz bardzo lekkie koła ze stali kształtowanej metodą Flow-Forming. Grubość materiału tych obręczy jest w niektórych miejscach znacznie zredukowana, co wpływa na zmniejszenie masy. Dzięki połączeniu tych elementów nowy Passat BlueMotion zużywa zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km, jest to o 0,6 litra mniej
od standardowej wersji. Pozwala to tej dużej limuzynie przejechać na jednym zbiorniku ponad 1400 km. Samochód emituje tylko 128 g CO2 na kilometr.
Passat BlueMotion dostępny jest w Polsce w trzech wariantach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie te modele posiadają naturalnie filtr cząsteczek stałych. Cena wyjściowa Passata BlueMotion w wersji Trendline to 88.690 zł.
W ofercie dostępne są również Jetta BlueMotion oraz Golf Variant BlueMotion. Samochody wyposażone są w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM z filtrem cząstek stałych. W porównaniu ze standardowymi wersjami posiadają zmodyfikowane oprogramowanie silnika, wydłużone biegi, komputer pokładowy informujący o optymalnym biegu, opony ograniczające opory toczenia oraz zmodyfikowane elementy podwozia. Zarówno Jetta jak i Golf Variant BlueMotion zużywają w cyklu mieszanym zaledwie 4,6 litra paliwa na 100 km.
Wiosną do ekologicznej rodziny Volkswagena dołączy Golf BlueMotion szóstej generacji. Samochód ten w momencie prezentacji był najoszczędniejszym w klasie. Zużywa zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i jako pierwsze auto w segmencie Golfa, przekroczył magiczną granicę 4 litrów. Obniżona została także emisja dwutlenku węgla - do 99 g/km, co jest również najlepszą wartością w klasie. Golf BlueMotion będzie napędzany nowym, cichym i mocnym silnikiem z turbosprężarką i systemem Common Rail..
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)