Firma » Biznes
Co czwarty Polak zawierał w ciągu dwóch lat umowę ubezpieczeniową.
Jak wynika z raportu „Marka ubezpieczeniowa” firmy doradczej On Board PR (www.onboard.pl) opracowanego na podstawie badań PBS DGA (www.pbsdga.pl), prawie połowa dorosłych Polaków miała w ciągu ostatnich dwóch lat kontakt z firmami ubezpieczeniowymi. Najczęstsze okazje to spotkanie z agentem ubezpieczeniowym (27%) i zawarcie umowy (22%).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Poza tradycyjnymi formami kontaktu, takimi jak spotkanie czy rozmowa telefoniczna, coraz większego znaczenia nabiera Internet, wykorzystywany jako kanał komunikacji zarówno przez ubezpieczycieli jak i samych klientów”- komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR. „Dla rosnącego kręgu odbiorców to właśnie komunikacja online będzie coraz ważniejsza przy podejmowaniu decyzji o wyborze usług ubezpieczeniowych”- dodaje Szczypek.
Aż 79% osób zasięga opinii znajomych i przyjaciół decydując się na wybór konkretnej firmy ubezpieczeniowej. Wyniki badania wskazują, że największym zaufaniem Polacy obdarzają dużych i znanych ubezpieczycieli. Na pytanie o godne polecania firmy oferujące ubezpieczenia samochodowe, najczęściej odpowiadają wskazując PZU (43%), Wartę (9%) i Link4 (6%).
„Gotowość do polecenia konkretnej firmy jest bezpośrednio powiązana z rozpoznawalnością” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Najlepiej wypadają firmy, które przejawiają największą aktywność marketingową. Te, które promują się na tyle silnie, że zna je stosunkowo najwięcej osób.”
W przypadku ubezpieczeń na życie, Polacy najchętniej polecają sobie marki PZU Życie (44%), Commercial Union (Aivia) – 14% oraz ING (12%).
Raport „Marka ubezpieczeniowa” jest następnym z serii opracowań On Board PR przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem tematem były opinie Polaków na temat zaufania do towarzystw ubezpieczeniowych. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom i przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w maju 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1030 dorosłych mieszkańców Polski. Raport będzie udostępniony bezpłatnie na stronie www.onboard.pl.
On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.
PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.
Komentarze (0)