Firma » Biznes

Czym jest i jak działa merchandising?

Czym jest i jak działa merchandising?
Zobacz więcej zdjęć »
Wielu producentów nieustannie zadaje sobie pytanie, jak sprawić, by to właśnie ich towar wyróżniał się spośród konkurencji, a co za tym idzie ? był najchętniej wybierany przez kupujących. W niemal każdej branży daje się zauważyć stale rosnącą konkurencję, dlatego ta kwestia jest ciągle aktualna.
Na szczęście istnieją skuteczne sposoby przeciwdziałania tego typu problemom, a jednym z nich jest merchandising, czyli wykorzystywanie różnego rodzaju narzędzi, które pozwalają wpływać na decyzje zakupowe konsumentów. Jak to wygląda w praktyce?

Czynniki wpływające na zakupy

Aby działania z zakresu merchandisingu były naprawdę skuteczne, należy brać pod uwagę wiele czynników, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niezbyt istotne. Chodzi tu m. in. wystrój i aranżację wnętrza punktu sprzedaży, zwyczaje kupujących (np. poruszanie się po sklepie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara), sposób prezentowania produktów, jak również ich rozmieszczenie na półkach. Wszystkie te aspekty, jeśli zostaną umiejętnie wykorzystane, sprawią, że dany towar stanie się bardziej widoczny i zyska w oczach klientów na atrakcyjności.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Najważniejsze cele

Główne cele działań merchandisingowych często określane są poprzez akronim AIDA, będący zbitką angielskich słów: Attention, Interest, Desire, Action. W wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza to: zdobycie uwagi konsumentów, zainteresowanie ich danym artykułem, wytworzenie chęci nabycia go i zachęcenie do działania, rozumianego w tym przypadku jako zakup. Plan działania wygląda więc na całkiem prosty, jednak to tylko teoria ? aby osiągnąć naprawdę zadowalające efekty należy dostosować sposób promocji m. in. do danej branży, określonej grupy odbiorców, lokalizacji sklepu, itd. Korzystając z usług profesjonalnych firm, jak np. IQFM - outsourcing i sampling, a także wszelkie inne działania z zakresu merchandisingu będą przeprowadzone na wysokim poziomie i dopasowane do naszych potrzeb. Współpraca z fachowcami zapewni nam więc niewątpliwie najlepsze efekty.

 Techniki merchandisingowe znajdują zastosowanie właściwie w każdej sytuacji, kiedy klient stoi przed wyborem konkretnego produktu spośród kilku podobnych artykułów. Niezależnie od tego, czy chcemy, aby nasz towar wyróżniał się na półkach w ogromnym markecie, sklepie osiedlowym, czy ekskluzywnym butiku, warto skorzystać z pomocy specjalistów, których doświadczenie pomoże nam osiągnąć najlepsze efekty.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Facet Marek

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »