Motoryzacja » Moto Serwis
Czyste powietrze w samochodzie
Zobacz więcej zdjęć » |
Regularnie wymieniane filtry kabinowe firmy Bosch z węglem aktywnym gwarantują lepsze samopoczucie oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących. Wiosna to czas częstszych wyjazdów za miasto, ale także początek okresu pylenia roślin. Już niewielki wzrost stężenia pyłków w powietrzu wystarczy, by osoby cierpiące na alergię zaczęły kichać i łzawić. Napad kichania za kierownicą jest nie tylko nieprzyjemny, ale także stanowi realne niebezpieczeństwo, ponieważ spowalnia reakcję na zdarzenia na drodze.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Naturalnym odruchem na kichnięcie jest zamykanie oczu, co przy prędkości 80 km/h oznacza jazdę przez około 25 metrów z zamkniętymi powiekami. Dodatkowo, latem w powietrzu występuje większe stężenie ozonu, co obniża zdolność koncentracji za kierownicą.
Dopływ powietrza zewnętrznego i spalin z pojazdów znajdujących się z przodu powoduje tzw. efekt tunelu, którego skutkiem jest sześć razy większe stężenie pyłków, ozonu i drobnych cząstek zanieczyszczeń wewnątrz pojazdu, niż na zewnątrz. Przyczynę reakcji alergicznych oraz złego samopoczucia kierowcy i pasażerów pomaga wyeliminować z powietrza prawidłowo działający filtr kabinowy, co znacznie obniża niebezpieczeństwo wypadku. Kolejnym pozytywnym aspektem działania filtra kabinowego jest ochrona układu klimatyzacji przed wnikaniem pyłu i cząsteczek kurzu, co poprawia efektywność klimatyzatora oraz wydłuża jego okres eksploatacji. Świeże powietrze wewnątrz samochodu chroni przed zmęczeniem, a jego lepsza cyrkulacja zapobiega zaparowywaniu szyb.
Jak działa filtr kabinowy?
Filtry kabinowe zaczęto montować fabrycznie przed blisko 15 laty i szacuje się, że do roku 2015 będzie w nie wyposażonych 100 proc. aut wyjeżdżających z fabryk. Filtr kabinowy umieszczony jest w układzie wentylacji pojazdu przed wirnikiem dmuchawy, chroniąc go przed uszkodzeniem. W filtrach kabinowych nie stosuje się wkładów papierowych, które po zawilgoceniu zmniejszają zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji. Standardowy filtr kabinowy zbudowany jest z trzech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego - wstępnej, która zatrzymuje największe cząstki brudu i kurzu, środkowej mikrofazy zatrzymującej mikrocząsteczki, pyłki i bakterie oraz nośnej warstwy filtrującej stabilizującej konstrukcję filtra. Szczególnie rozwiniętą technikę oczyszczania powietrza wewnątrz samochodu oferują filtry kabinowe Boscha z węglem aktywnym, który stanowi dodatkową czwartą warstwę zatrzymującą szkodliwe dla zdrowia gazy, jak tlenki azotu, ozon i związki siarki. Dlatego w trosce o ochronę zdrowia warto stosować właśnie filtr kabinowy z węglem aktywnym, który eliminuje z zasysanego do wnętrza pojazdu powietrza nawet 100 proc. zanieczyszczeń. Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w tak trudnych warunkach, jak przejazd przez tunele lub jazda w ulicznych korkach, kiedy stężenie zanieczyszczeń na zewnątrz jest bardzo duże. Filtry kabinowe z węglem aktywnym Bosch odznaczają się wysoką odpornością na upały, mróz i wilgoć.
Jak często wymieniać?
Filtry kabinowe powinno się wymieniać po przejechaniu 15 tys. km lub co najmniej raz w roku. Zazwyczaj filtr jest wymieniany podczas okresowego przeglądu technicznego samochodu. Sygnałami do wymiany filtra są parowanie szyb, zmniejszenie ilości powietrza tłoczonego przez dmuchawę. Wymiana jest potrzebna szczególnie po zakończeniu okresu zimowego, ponieważ kurz i wilgoć, pochłaniane przez filtr jesienią i zimą stanowią idealne podłoże dla rozwoju bakterii i grzybów, które dodatkowo pogarszają jakość powietrza wewnątrz pojazdu. Zablokowany filtr kabinowy powoduje przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnych przypadkach doprowadzi go jego przegrzania. Gdy poczujemy charakterystyczną, uciążliwą woń w kabinie z wymianą filtra nie należy już dłużej zwlekać, gdyż nieprzyjemny zapach spowodowany jest rozwojem bakterii w warstwach filtrujących.
Dla kogo filtr Boscha?
Bosch oferuje ponad 170 typów filtrów kabinowych standardowych i z węglem aktywnym, pokrywając 80 proc. zapotrzebowania na rynku. Filtry kabinowe Bosch z węglem aktywnym są dostępne dla niemal wszystkich wersji pojazdów. Można je kupić w warsztatach i sklepach z częściami motoryzacyjnymi. Ponadto, filtr standardowy zamontowany fabrycznie można bez problemu wymienić na filtr z węglem aktywnym, bez konieczności wykonywania żadnych modyfikacji w pojeździe. Wymiana filtra kabinowego jest szybka i prosta. Szczegółowa instrukcja montażu jest dołączona do każdego filtra kabinowego Bosch z węglem aktywnym i ułatwia wymianę filtra poprzez opis poszczególnych czynności. Więcej informacji i dodatkowe wskazówki dotyczące montażu filtra można znaleźć na stronie: www.filtrybosch.pl. Serwis opisuje właściwości i działania filtrów kabinowych Bosch, a także przekazuje podstawowe informacje o różnych typach alergii, astmy i wskazówki dla osób nimi dotkniętych. Na stronie internetowej użytkownicy mogą wyszukać filtr kabinowy Bosch pasujący do konkretnego pojazdu. Serwis zawiera również wykaz punktów, gdzie można dokonać zakupu filtrów i/lub ich wymiany.
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków. Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel, RotoZip, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Komentarze (1)
Tak, filtr kabinowy zmieniam co roku. Zawsze gdy robię generalny przegląd klimatyzacji samochodowej. zabieram nowy egzemplarz ze sobą i w warszawskim serwisie perfectclima.pl (który przy okazji polecam) mi go wymieniają. Wydaje mi się, że taka częsta i regularna wymiana zapewnia lepsze samopoczucie oraz bezpieczeństwo i komfort jazdy.