Motoryzacja » Samochody

Detroit-Showcar Audi e-tron

Detroit-Showcar Audi e-tron
Zobacz więcej zdjęć »
Detroit – na pierwszych dużych targach motoryzacyjnych roku 2010 Audi pokazało bezkompromisowy, kompaktowy samochód sportowy z napędem elektrycznym.

Detroit-Showcar Audi e-tron, dwumiejscowy samochód długości 3,93 metra, szerokości 1,78 metra i wysokości tylko 1,22 metra, to drugi samochód koncepcyjny marki z czterema pierścieniami pokazany tylko kilka miesięcy po debiucie modelu e-tron na IAA 2009.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Odpowiednie osiągi Detroit-Showcar Audi e-tron zapewniają mały ciężar wynoszący tylko 1 350 kg oraz silniki o wysokim momencie obrotowym znajdujące się na osi tylnej. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 2 650 Nm przyspieszają to coupe o aluminiowej karoserii zbudowanej w technologii Audi Space Frame od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Na sprint z 60 do 120 km/h Audi e-tron potrzebuje 5,1 sekundy.

Detroit-Showcar Audi e-tron może rozdzielać moment obrotowy swoich silników między koła w zależności od potrzeb. Tak zwany torque vectoring umożliwia uzyskanie znakomitej precyzji i doskonałej trakcji. Także dzięki niewielkiemu ciężarowi, krótkiemu rozstawowi osi oraz doskonałemu względem dynamiki rozdziałowi ciężaru Audi e-tron zachowuje się podczas jazdy jak gokart - jest zwrotny, dynamiczny i neutralny w obszarze granicznym.

Litowo - jonowe akumulatory, umieszczone dla optymalnego ułożenia punktu ciężkości za kabiną a przed osią tylną, dysponują rzeczywistą użytkową pojemnością energetyczną 45 kilowatogodzin. Dzięki temu samochód może przejechać do 250 kilometrów.

Podobnie jak przy pierwszym elektrycznym modelu studyjnym e-tron pokazanym we Frankfurcie, także tutaj Audi w wielu podzespołach zastosowało rewolucyjne rozwiązania: pompa ciepła służy do efektywnego ogrzewania wnętrza.

Napęd, elektronika mocy i bateria są sterowane innowacyjnym układem regulacji temperatury. Układ ten ma decydujący wpływ na osiągnięcie dużego zasięgu bez rezygnacji z wysokiego komfortu wewnątrz.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »