Firma » Reklama

Dlaczego moja strona nie zarabia?

Każdy, który prowadzi biznes w Internecie wie, że podstawą jest dobra promocja strony. Jedni wybierają płatne formy reklamy, inni skupiają się na działaniach wykorzystujących kanały social media, a jeszcze inni korzystają z usług SEO.

Czasem jednak zdarza się, iż strona osiąga wysokie pozycje na strategiczne frazy kluczowe, jednak nie przekłada się to na sprzedaż. Co w takiej sytuacji należy zrobić? Oto kilka podpowiedzi. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zweryfikuj frazy kluczowe

 Powodem braku sprzedaży mimo wysokich pozycji na poszczególne frazy jest nieprawidłowy dobór słów kluczowych, na które strona jest promowana. Ważne jest bowiem, aby frazy te były popularne, czyli posiadały duża liczbę miesięcznych wyszukiwań. Jeśli więc dana fraza wpisywana jest w wyszukiwarkę 10 razy miesięcznie, to szansa na sprzedaż pochodzącą właśnie z tego ruchu jest bardzo mała. Co innego natomiast, jeśli nasza strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania na frazę, którą w wyszukiwarkę wpisuje 1000 osób miesięcznie – wówczas prawdopodobieństwo sprzedaży jest dużo większe.

Jednak ilość wyszukiwań danej frazy to nie wszystko. Ważne jest również, aby dana fraza była ściśle dopasowana do naszego produktu czy usługi. Jeśli na przykład osiągamy wysoką pozycję na frazę „zamek” to raczej nie spodziewajmy się, że wzrośnie nam sprzedaż produkowanych przez nas zamków błyskawicznych do odzieży. Pozycjonowanie stronna frazę „zamek” będzie miało sens wtedy, gdy oferujemy na przykład zwiedzanie zamku. 

Sprawdź błędy na stronie

Brak sprzedaży mimo wysokich pozycji może być również związany z błędami na stronie. Warto przyjrzeć się ścieżce zakupowej i zweryfikować, czy po drodze nie napotykamy żadnych błędów, na przykład brak możliwości przejścia na stronę płatności czy zbyt duża ilość pól do wypełnienia danymi osobowymi, która może zniechęcać do zakupu. Jeśli mamy wdrożony na stronie system monitorowania ruchu, warto przyjrzeć się również statystykom. Być może tam znajdziemy powód braku sprzedaży (np. wysoki współczynnik odrzuceń strony, podejrzanie krótki czas wizyty na stronie etc.). 

Wesprzyj się profesjonalistami

Jeśli do tej pory prowadziliśmy działania na własną rękę i okazały się one nieskuteczne lub zleciliśmy prowadzenie marketingu online firmie, a efektów wciąż nie ma, czas zastanowić się nad zmianami. Podjęcie współpracy z nową agencją SEO specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu online będzie dobrym posunięciem.

Warto jednak wybrać taką firmę, która będzie prawdziwym partnerem w naszym biznesie i zrobi wszystko, co w jej mocy, aby zrealizować nasze cele sprzedażowe. Profesjonalna agencja powinna więc przygotować odpowiednią strategię działań, wspólnie z nami dopasować komunikat, szczegółowo przeanalizować naszą stronę pod każdym kątem i zaproponować ulepszenia.

Marketing internetowy nie jest łatwy, szczególnie jeśli naszym głównym źródłem utrzymania jest  biznes online. Lecz dzięki profesjonalnemu podejściu i doborze odpowiednich partnerów do współpracy szybko osiągniemy zamierzone efekty.

Agencja interaktywna Wrocław 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

easylife

Komentarze (1)

  • avatar
    ~Karol O 2015-11-18 09:19:17

    Może marketing internetowy nie jest łatwy, ale można sobie pomagać narzędziami, chociażby do badania konkurencyjności fraz kluczowych, tutaj recenzja: http://longtailpro-recenzja.blogspot.com/p/analiza-fraz-kluczowych.html Wystarczy poszukać.


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »