Dom » Wnętrza

Dochód netto Grupy IKEA wyniósł 3,3 miliarda euro

Dochód netto Grupy IKEA wyniósł 3,3 miliarda euro
Zobacz więcej zdjęć »
• IKEA kontynuuje wzrost i umożliwia coraz większej liczbie klientów prowadzenie zrównoważonego życia w domu

Dochód netto Grupy IKEA za rok finansowy 2014 (trwający od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku) wyniósł 3,3 miliarda euro. Warunki rynkowe wciąż się poprawiały i Grupa osiągnęła bardzo dobre wyniki w Chinach oraz w Ameryce Północnej. Również w Europie zauważono trend zwyżkowy. W sklepach należących do Grupy IKEA na całym świecie odnotowano 716 milionów wizyt, natomiast na stronie IKEA.com – ponad 1,5 miliarda odsłon.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Rok finansowy 2014 był dla IKEA bardzo udany. Z radością obserwuję zwiększony wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży: zarówno w już istniejących, jak i w nowo otwartych sklepach oraz przez Internet. Osiągnęliśmy kilka ważnych kamieni milowych mających na celu uzyskanie niezależności energetycznej, odnotowaliśmy też 58% wzrost sprzedaży produktów, które umożliwiają ludziom prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu. Zrównoważony rozwój to integralna część naszej strategii biznesowej” – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy IKEA.

Całkowita sprzedaż wzrosła o 5,9% (z uwzględnieniem różnic walutowych) w porównaniu do poprzedniego roku finansowego i wyniosła 28,7 miliarda euro. Łącznie z dochodem z najmu centrów handlowych, całkowity przychód wyniósł 29,3 miliarda euro (+2,8%). Grupa IKEA zwiększyła udział rynkowy niemal we wszystkich krajach, a ponadto rozpoczęła działalność w Chorwacji. Największymi rynkami pod względem sprzedaży były Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Rosja i Wielka Brytania. Natomiast Polska już od czterech lat pozostaje w pierwszej trójce krajów na świecie, gdzie IKEA odnotowuje najszybsze tempo wzrostu sprzedaży.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w Polsce. Po raz kolejny udało nam się wypracować znaczący – 14% wzrost sprzedaży, a polski rynek pozostaje jednym z najbardziej obiecujących dla IKEA” – powiedziała Evelyn Higler, prezes IKEA Retail w Polsce. „Biorąc pod uwagę tempo wzrostu, Polska jest trzecia na świecie i pierwsza wśród krajów Unii Europejskiej. Bardzo się cieszę, że Polacy coraz bardziej interesują się tematyką wyposażenia wnętrz. Klienci chętnie wybierają nasze funkcjonalne, dobrej jakości rozwiązania, a coraz więcej mebli w kuchni i sypialni w polskich domach pochodzi z naszych sklepów. W ubiegłym roku finansowym dołączyło do nas aż 700 nowych pracowników, dzięki czemu ilość osób zatrudnionych w spółce IKEA Retail zwiększyła się do 2 900 osób. W tym samym czasie nasze sklepy odnotowały aż 23 miliony wizyt. W ciągu najbliższych 20 lat chcemy zwiększyć roczne obroty do 16 miliardów złotych, a więc prawie ośmiokrotnie. Planujemy też otwierać nowe sklepy – już w drugiej połowie 2015 roku pierwszych klientów powita sklep IKEA w Bydgoszczy” – dodała Evelyn Higler.

„Mamy ambitny plan rozwoju, a jednocześnie bardzo zależy nam na pozytywnym oddziaływaniu na ludzi i naszą planetę. Dzięki naszej skali mamy wyjątkową możliwość, aby przyczynić się do pozytywnych zmian w społeczeństwie, na przykład tworząc energooszczędne oświetlenie w przystępnej cenie i jednocześnie atrakcyjne dla milionów ludzi” – dodał Peter Agnefjäll.

W ramach swojej działalności Grupa IKEA wyprodukowała energię odnawialną odpowiadającą 42% całej zużywanej energii, a do roku 2015 zamierza zainwestować 1,5 miliarda euro w projekty z dziedziny energetyki odnawialnej, głównie w farmy wiatrowe i panele fotowoltaiczne (PV).

W roku finansowym 2014 przekazano 200 milionów euro na nowy program lojalnościowy dla pracowników Tack!, a kwota przeznaczona na program premiowy One IKEA Bonus została zwiększona o 98 milionów euro, jako wyraz wdzięczności dla pracowników.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze dobre wyniki jest długofalowa wizja oraz fakt, że nie staramy się maksymalizować zysków krótkoterminowych. Nieustannie staramy się tworzyć lepsze produkty w niższych cenach dla naszych klientów, a także dokonywać istotnych inwestycji w naszą przyszłość” – dodał Peter Agnefjäll.

 

O Grupie IKEA

Wizją IKEA jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Naszą ideą biznesową jest oferowanie szerokiego asortymentu funkcjonalnych i dobrze zaprojektowanych artykułów wyposażenia domu, w cenach tak niskich, aby jak najwięcej ludzi mogło sobie na nie pozwolić. Grupa IKEA zatrudnia 147 tys. pracowników i posiada 318 sklepów na 28 rynkach, a w sumie prowadzi działalność w 43 krajach. Sprzedaż internetowa dostępna jest na 13 rynkach. Ponad 40 sklepów prowadzonych jest na zasadach franczyzy poza Grupą IKEA. Więcej informacji na www.IKEA.com.

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2014 odwiedziły ponad 23 miliony osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Balashov
Deputy PR Manager – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 711 23 59
E-mail: katarzyna.balashov@ikea.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Questia Sp. z o.o. Communications Management Consultants
http://www.questiapr.pl/

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »