Gospodarka » Opakowania
„Ekologia się opłaca” – Kompania Piwowarska przekonuje do butelek zwrotnych
Zobacz więcej zdjęć » |
Kampania informacyjna „Ekologia się opłaca” prowadzona przez Kompanię Piwowarską ma zwrócić uwagę konsumentów oraz detalistów na to, ile można zyskać, wybierając piwo w butelce zwrotnej. W 1850 sklepach w Warszawie pojawią się ulotki i plakaty podkreślające oszczędności i korzyści dla środowiska związane z opakowaniami zwrotnymi. Przedstawiciele sił sprzedaży KP będą edukować właścicieli punktów sprzedaży detalicznej, które nie mają w swojej ofercie piwa w butelkach zwrotnych, na temat znaczenia tego rodzaju opakowania w handlu tradycyjnym. Dodatkowo klienci wspomnianych sklepów, którzy kupią 6 butelek piwa w butelkach zwrotnych, otrzymają specjalne nosidła wykonane z tektury – materiału przyjaznego dla środowiska, który można łatwo poddać recyklingowi. Akcja potrwa do końca września i ma charakter pilotażowy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ekologiczny i ekonomiczny sens butelki zwrotnej
Udział butelki zwrotnej w polskim rynku plasuje się na poziomie powyżej 50%, co daje średni wynik w Europie. Wyprzedzamy pod tym względem Francję, Włochy, Wielką Brytanię i Irlandię (poniżej 20%), ale znajdujemy się za Danią, Finlandią, Holandią, Niemcami i Austrią (ponad 60%).
Możliwości techniczne butelki zwrotnej kilkakrotnie przewyższają to, jak długo i jak często jest ona w praktyce wykorzystywana. W Polsce przeciętnie obieg takiej butelki wynosi kilkanaście razy w okresie 2-4 lat. Butelka zwrotna ma ekonomiczny i ekologiczny sens tylko pod warunkiem, że wykona dużą liczbę rotacji – od napełnienia do sprzedaży i zwrotu. Dlatego zachęcamy wszystkich konsumentów piwa w Warszawie do włączenia się do akcji – mówi Marta Ogrodniczak, dyrektor kanału sprzedaży Kompanii Piwowarskiej.
Siedem żyć butelki zwrotnej
Dzięki rozbudowanemu systemowi odzysku butelek zwrotnych Kompania Piwowarska odzyskuje największy procent opakowań ze wszystkich firm piwowarskich w kraju. Browary w Tychach, Poznaniu i Białymstoku stosują jeden model obiegu szklanej butelki zwrotnej, wspólny dla wszystkich piw KP, co umożliwia swobodne przemieszczanie tych opakowań z Centrów Dystrybucji do dowolnego browaru zgłaszającego zapotrzebowanie.
Obecnie Kompania Piwowarskiej wykorzystuje 4 rodzaje butelek zwrotnych:
• Gold (brązowa) – np. Tyskie Gronie, Żubr
• Ufoludek (zielona) – np. Redd’s
• Alaska (zielona) – np. LECH Premium
• Crown (brązowa) – np. Tyskie Klasyczne, Książęce
Zwrotność butelki jest inna dla każdego rodzaju. Butelka Gold statystycznie rotuje około 14 razy w trakcie swojego „życia” (zwrotność około 94-95%), butelka Ufoludek – już tylko 7 razy (zwrotność na poziomie 87-88%)*. Poza butelkami zwrotnymi KP ma też w swojej ofercie opakowania bezzwrotne – butelki 0,33 l, które stanowią ok. 6% wszystkich opakowań.
Odzysk opakowań jednym z priorytetów
W 2011 roku Kompania Piwowarska zapewniła odzysk i recykling odpadów powstających ze zużytych opakowań na poziomie co najmniej 46% dla wszystkich butelek szklanych i 47% dla aluminium. Firma przekazuje obowiązki zapewnienia recyklingu opakowań organizacji odzysku, czyli wyspecjalizowanemu podmiotowi gospodarczemu, który zajmuje się organizowaniem trwałego systemu selektywnej zbiórki, zarządzaniem i prowadzeniem przedsięwzięć związanych z odzyskiem, w szczególności z recyklingiem odpadów, a także edukacją ekologiczną. Organizacja odzysku gwarantuje rzetelne i fachowe postępowanie z zebranymi odpadami opakowaniowymi.
Kompania Piwowarska prowadzi działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, która znalazła odzwierciedlenie w 10 priorytetach firmy. Jednym z nich jest odzysk i recykling odpadów opakowaniowych. Wszystkie działania podejmowane w związku z opakowaniami zmierzają do optymalizacji ich masy, ponownego wykorzystywania bądź recyklingu w całym łańcuchu dostaw – zarówno po stronie dostawców, odbiorców, jak i konsumentów.
* Dane odnoszą się do okresu, kiedy butelka Ufoludek była wykorzystywana również przez LECHA Premium. Dla butelek typu Alaska oraz Crown nie istnieją jeszcze takie statystyki, ponieważ funkcjonują one na rynku zbyt krótko.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.wojciech.mrugalski@kp.sabmiller.com
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
www.kp.pl