Technologie » Telekomunikacja
Ericsson zademonstrował najlepszą na świecie jakość rozmów głosowych dla sieci mobilnych
Zobacz więcej zdjęć » |
Technologia ta możemy być stosowana zarówno w sieciach GSM jak i WCDMA/HSPA i zapewnia wysokiej jakości, kryształowo czysty dźwięk w telefonach komórkowych użytkowników.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
AMR Wideband (Adaptive Multi Rate Wideband) jest technologią standaryzowaną dla sieci GSM/WCDMA, która w zauważalny sposób podnosi jakość rozmów głosowych oraz czystość dźwięku w sieciach mobilnych do poziomu wyższego, niż ten znany z sieci telefonii stacjonarnej oraz mobilnej. Nowa technologia sprawdza się w przypadku konwersacji prowadzonych szeptem oraz w dużym hałasie. Nowy algorytm kompresji mowy podwaja zakres pasma głosowego bez dodatkowych wymagań dotyczących transmisji radiowej.
Wyniki testów przeprowadzonych z udziałem konsumentów pokazują, że użytkownicy doceniają wyższą jakość rozmów. W rezultacie wykonują więcej połączeń oraz dłużej rozmawiają. Rozmowy o podwyższonej jakości głosu idealnie sprawdzają się w telekonferencjach i mogą przyczynić się do zmniejszenia kosztów związanych z podróżami biznesowymi. Efektem tego może być zwiększona produktywność w firmie oraz ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.
„Jesteśmy gotowi do wprowadzenia cechy znacznie poprawiającej jakość rozmów głosowych we wszystkich dostarczonych przez nas sieciach GSM oraz WCDMA/HSPA na świecie." - powiedział Ulf Ewaldsson, Vice President, Szef Produktów Radio, w firmie Ericsson. „To punkt zwrotny w procesie poprawy jakości rozmów głosowych, która zmieni telefonię, jaką znamy dzisiaj."
Ericsson zademonstrował technologię AMR Wideband podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Ericsson jest wiodącym na świecie dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych. Będąc liderem rynku technologii komórkowych 2G i 3G, dostarcza usługi komunikacyjne i zarządza sieciami, które służą ponad 195 milionom użytkowników. Portfolio firmy zawiera infrastrukturę sieci stałych i mobilnych, Internet szerokopasmowy oraz rozwiązania multimedialne dla operatorów, firm i deweloperów. Spółka Sony Ericsson zapewnia konsumentom spersonalizowane telefony komórkowe.
Ericsson realizuje wizję „komunikacji dla wszystkich" poprzez innowacje, technologie i zrównoważone rozwiązania biznesowe. Firma jest obecna w 185 krajach, w 2007 roku ponad 70.000 pracowników wygenerowało dochód wysokości 27,9 miliardów USD (189 miliardów SEK). Założona w 1876 roku z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji, firma Ericsson jest obecna na giełdach Sztokholmu i NASDAQ.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)