Firma » Praca
Europa: coraz mniej pracy dla marketingowców
![]() |
Zobacz więcej zdjęć » |
Największe spadki odnotowano w Europie w branży mediowej, marketingowej oraz PR.
Monster Employment Index jest miernikiem podaży internetowych ofert pracy, opracowywanym na reprezentatywnej grupie wybranych stron korporacyjnych oraz wiodących serwisów kariery, uwzględniając serwis kariery monster.com.
W USA najbardziej obniżyło się zapotrzebowanie dla wysoko wykwalifikowanych pracowników z branży produkcyjnej, IT oraz usług prawnych. Wzrosty odnotowano w 3 branżach z 20, m.in. w branży edukacyjno-szkoleniowej. Relatywne prosperity branży szkoleniowej wynika głównie ze zwiększenia środków z programów rządowych, przeznaczonych na rozwój kwalifikacji pracowników i utrzymanie poziomu zatrudnienia na rynku pracy. Pomimo odnotowanego w maju spadku, poziom Monster Employment Index w USA ustabilizował się od stycznia na poziomie ok. 118-120 punktów, co wskazuje na to, że comiesięczne spadki odnotowywane od zeszłego roku wydają się zmniejszać i stabilizować. Od maja 2008 poziom MEI obniżył się łącznie o 29%.
Monster Employment Index, maj 2009, USA
Mc. |
Maj |
Kwi. |
Mar. |
Lut. |
Sty. |
Gru. |
Lis. |
Paź. |
Wrz. |
Sie. |
Lip. |
Cze. |
Maj |
Rok |
09 |
09 |
09 |
09 |
09 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
MEI |
118 |
120 |
118 |
122 |
118 |
131 |
143 |
150 |
160 |
159 |
157 |
163 |
166 |
W Europie Monster Employment Index obniżył się 3-krotnie więcej, bo o 6%. Najwyższe spadki odnotowano we Francji (-14 punktów), głównie ze względu na spadek popytu w sektorze publicznym, oraz w IT. W następnej kolejności uplasowały się Włochy (-9 punktów), Niemcy (-8 punktów), osiągając najniższy wynik od stycznia 2006, oraz Holandia. Niewielkie wahania w Szwecji i UK złagodziły ostateczny rezultat. W ciągu ostatniego roku poziom MEI spadł w Europie o 37%, co jest najwyższym wynikiem od początku przeprowadzania badania, czyli od grudnia 2004.
W Europie najwięcej ofert pracy jest w służbie zdrowia i opiece społecznej (455 punktów); następnie w edukacji i szkoleniach (206 punktów), turystyce (178 punktów) oraz branży produkcyjnej (156). Najniższa w HR (72), telekomunikacji, nieruchomościach (76 punktów); oraz branży motoryzacyjnej (78).
Największy spadek (o 14%) zanotowano w branży mediowej, marketingowej i PR, nieco mniejsze spadki odnotowano w handlu nieruchomościami (o 10%). W porównaniu z rynkiem pracy w USA, europejski rynek nieruchomości zareagował wolniej i mniej gwałtownie - spadek popytu na pracowników na tle innych branż był umiarkowany i wyniósł 20% w ciągu roku. Pojawiła się również korekta w podaży na pracowników w służbie zdrowia oraz sektorze publicznym, stymulowanej do tej pory zwiększonymi wydatkami rządowymi.
Monster Employment Index, maj 2009, Europa
Mc. |
Maj |
Kwi. |
Mar. |
Lut. |
Sty. |
Gru. |
Lis. |
Paź. |
Wrz. |
Sie. |
Lip. |
Cze. |
Maj |
Rok |
09 |
09 |
09 |
09 |
09 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
08 |
MEI |
104 |
111 |
112 |
115 |
106 |
132 |
146 |
152 |
155 |
159 |
167 |
166 |
166 |
Pomimo że ostatni raport komisji europejskiej wskazuje, że pojawiają się pierwsze sygnały stabilizacji ekonomicznej, firmy w Europie nie podejmują jeszcze widocznych działań w kierunku kreowania nowych miejsc pracy. Przy spadku PKB oraz wzroście bezrobocia w wielu krajach, rynek pracy w UE pozostaje nadal w trudnej sytuacji.
Dodatkowe informacje:
Firma Monster została założona w 1994 roku przez Jeffa Taylora. Od tego czasu stała się wiodącym internetowym serwisem kariery i światowym numer 1. w zatrudnianiu kadry kierowniczej. Obecnie marka Monster jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Posiada strony w 50 krajach. Miliony ludzi odwiedziły serwis w poszukiwaniu pracy. W celu ułatwienia i przyspieszenia procesów rekrutacyjnych, sukcesywnie wprowadzane są innowacyjne rozwiązania zarówno dla pracodawców, jak i pracowników na całym świecie.
O Monster Employment Index:
Monster Employment Index jest przekrojowym badaniem, przeprowadzanym na rynkach pracy w Europie Zachodniej oraz w USA. Wyniki oparte są o internetowe ogłoszenia o pracę, publikowane na korporacyjnych stronach internetowych oraz portalach rekrutacyjnych, uwzględniając Monster.com. Wyniki badania są audytowane przez niezależny instytut badawczy Research America, Inc.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)