Technologie » Internet
Facebook w pierwszej czwórce rankingu najpopularniejszych celów phisherów
Zobacz więcej zdjęć » |
Autorki raportu, Daria Gudkowa, Jelena Bondarenko i Maria Namiestnikowa, wykazały, że liczba ataków phishingowych na portale społecznościowe wzrosła. "Po raz pierwszy, od czasu gdy zaczęliśmy monitorowanie, zaobserwowaliśmy tak ogromną liczbę ataków na portale społecznościowe" - napisały autorki.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
- Luka w portalu społecznościowym Instagram wykorzystana przez cyberprzestępców
- Badanie Kaspersky Lab: ludzie są skłonni pozbyć się swoich zdjęć i innych danych za niedużą kwotę
- Technologia kontroli aplikacji firmy Kaspersky Lab wygrywa w testach AV-TEST
- Liczba roku: Każdego dnia Kaspersky Lab wykrywa 315 000 nowych szkodliwych plików
Odsetek wiadomości phishingowych w pierwszym kwartale 2010 roku wynosił średnio 0,57% ruchu pocztowego.
Spamerzy nauczyli się wykorzystywać nowe platformy internetowe, takie jak blogi i portale społecznościowe do własnych celów. Nasycenie rynku spamowego spowodowało zatrzymanie wzrostu liczby niechcianych wiadomości w ruchu pocztowym. Odsetek spamu utrzymywał się na stałym poziomie 85,2%. Podobny odsetek spamu odnotowaliśmy dla całego 2009 roku.
W pierwszym kwartale nie wystąpiły żadne większe zmiany na liście państw uważanych za główne źródła spamu: na pierwszym miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone (16%), tuż za nimi znalazły się Indie (7%) oraz Rosja (6%).
Kolejnym istotnym zjawiskiem, jakie miało miejsce w pierwszym kwartale 2010 roku, było przejście spamerów z chińskiej domeny .cn na rosyjską strefę .ru. Przyczyną było zaostrzenie zasad rejestracji domen w Chinach. Rosyjskie domeny są atrakcyjnym celem dla spamerów z powodu mniej restrykcyjnych wymogów prawnych.
Pełny raport dla pierwszego kwartału 2010 roku jest dostępny w Encyklopedii Wirusów VirusList.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab: http://www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=604.
Informację oraz artykuł można wykorzystać dowolnie, z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Komentarze (0)