Firma » Biznes
Firma Deichmann Obuwie zanotowała w 2009 roku znaczny wzrost obrotu
Zobacz więcej zdjęć » |
„Jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni. To jest dobra podstawa do dalszego rozwoju w 2010 roku" - komentuje roczny bilans prezes zarządu DEICHMANN Obuwie - Johannes Obersteiner. Firma zanotowała dwucyfrową stopę wzrostu także przy rozbudowie sieci sklepów. Pod koniec 2009 liczba sklepów wynosiła o 22 więcej niż w 2008 roku. Tak dynamiczny rozwój firma zawdzięcza w swoim 1400 pracownikom.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Fashion Retailer of the Year 2009
Firma DEICHMANN Obuwie jest bardzo dumna z przyznania jej tytułu Fashion Retailer of the Year 2009. „Klienci lubią nasze sklepy" - cieszy się wiceprezes zarządu DEICHMANN Obuwie - Wojciech Normand. Międzynarodowe jury brało pod uwagę takie kryteria jak ofertę firmy, obsługę, obroty oraz liczbę sprzedanych par obuwia. „Udało nam się pokonać silnych konkurentów" - komentuje Normand. Do podjęcia decyzji o przyznaniu nagrody mogło przyczynić się także zaangażowanie firmy DEICHMANN Obuwie w działalność społeczną. Firma angażuje się m.in. we wspieraną przez UNICEF akcję „Reszta w Twoich rękach". Zebrane środki zostaną przeznaczone na zakup szczepionek, lekarstw oraz żywności dla dzieci z krajów rozwijających się.
Planowany wzrost inwestycji w 2010
Firma DEICHMANN Obuwie będzie rozwijać się także w 2010 roku. Sieć sklepów będzie nadal rozbudowywana. Obecnie zaplanowano otwarcie 18 nowych sklepów. Od 2008 roku do grupy DEICHMANN należy Litwa. Polski odział Grupy DEICHMANN koordynuje rozbudowę sieci sklepów na Litwie. W 2009 roku liczba sklepów w tym kraju wzrosła z 2 do 8. Otwarto m.in. sklepy w Wilnie, Szawlach, Poniewieżu i Kownie. W 2010 roku został otwarty kolejny sklep w stolicy Litwy, a na ten rok planuje się otwarcie najprawdopodobniej jeszcze dwóch sklepów.
Grupa DEICHMANN zwiększa obrót do 3,4 miliarda euro.
DEICHMANN Obuwie należy do Grupy DEICHMANN, z centralą w Essen (Niemcy), największej sieci sklepów obuwniczych zarówno w Niemczech jak i w Europie. Obecna na całym świecie grupa rozwinęła się także w 2009 roku - wzrosły obroty, liczba sprzedanych par obuwia oraz liczba sklepów. Podstawą był najambitniejszy w historii firmy plan ekspansji, zakładający otwarcie 282 nowych sklepów w Europie i w USA. „Mimo kryzysu finansowego osiągnęliśmy zamierzone cele"- mówi przewodniczący zarządu Grupy DEICHMANN - Heinrich Deichmann. Kapitał firmy wzrósł w 2009 roku o prawie 9% - do 3,4 miliarda euro (netto 2,9 miliarda). Liczba sprzedanych na całym świecie butów wzrosła o 8,3% - z 127 na 138 milionów par - najwięcej w historii firmy. „Utwierdziliśmy się w naszej strategii zakładającej ekspansję mimo trwającego światowego kryzysu gospodarczego" - komentuje Deichmann. Pod koniec 2009 roku grupa posiadała 2 767 sklepów (w poprzednim roku 2 546) w 18 europejskich krajach i w USA i zatrudniała 28 000 pracowników.
Heinrich Deichmann określił sytuację finansową firmy, znajdującej się od momentu jej założenia w 1913 roku w posiadaniu rodziny Deichmann, w kryzysowym roku 2009 jako korzystną. „Zawdzięczamy to naszym klientom i pracownikom. W dalszym ciągu możemy prowadzić ekspansję z wykorzystaniem środków własnych, rezygnując z obcego kapitału. Sprawdziło się to zwłaszcza w czasach kryzysu i dzięki takiej strategii możemy się nieustannie rozwijać"- mówi Deichmann.
Komentarze (0)