Kultura » Kultura

„Global Street Food” na wystawie Passagen 2009

„Global Street Food” na wystawie Passagen 2009
Zobacz więcej zdjęć »
Podczas zbliżających się targów „imm Cologne“ Dornbracht zaprezentuje po raz pierwszy projekt wystawowy pod tytułem: „Global Street Food”. Instalacja ta jest najnowszym dziełem Mike’a Meirégo, wchodzącym w skład cyklu Dornbracht Edges, który gromadzi projekty z pogranicza architektury iwzornictwa.

„Global Street Food” jest rezultatem fascynacji kuchniami zaimprowizowanymi w przestrzeni miejskiej. Miejskimi punktami szybkiej obsługi gastronomicznej, w których pragmatyczny dyletantyzm łączy się z kompleksowymi rozwiązaniami dla małych przestrzeni. Mike Meiré prezentuje kilka obiektów i kuchni ulicznych z różnych części świata w klasycznym white cube. Wystawa akcentuje rzeźbiarski walor autentycznych obiektów, a jednocześnie ich kulturową tożsamość.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dekontekstualizacja obiektów umożliwi spojrzenie na nie pod wieloma aspektami. Z jakich materiałów zostały wykonane, jakiego pochodzenia są te materiały i w jaki sposób ze sobą komunikują? „Podobnie jak „The Farm Project” był próbą przeciwstawienia się panującej w kuchni estetyce minimalizmu, tak teraz chcemy tymi rzeźbami ulicznymi zapoczątkować design, który byłby bardziej narracyjny. Co się stanie, gdy cała infrastruktura techniczna zostanie umieszczona na zewnątrz, pokazana, i gdy powstanie obiekt imitujący pewien rodzaj sytuacji życiowej, jakby organizm na minimalnej przestrzeni? Kuchnia jako miejsce społecznej dynamiki i transformacji jest właśnie takim organizmem. Miniaturyzacja i zespolenie różnorodnych aspektów otwiera drogę na nowe ujęcia, umożliwia refleksję nad innym przebiegiem procesów. Sądzę, że tego rodzaju badania terenowe doprowadzą nas do odmiennych form wyrazu, do estetyki, która szuka nowego” – mówi Mike Meiré.

Po „The Farm Project”, który został po raz pierwszy pokazany w 2006 r. na targach meblarskich w Mediolanie, a następnie w Kolonii, Monastyrze i Miami, „Global Street Food” stanowi trzecią pracę Mike’a Meirégo w ramach cyklu Dornbracht Edges. Początek dały mu w roku 2001 „Dornbracht Bathmodules” z wirtualnymi rozwiązaniami architektonicznymi autorstwa Davida Adjaye’a, Edwarda Barbera, Jaya Osgerby’ego, Thorstena Neelanda i Claudio Silvestrina. W 2002 roku Matali Crasset zaprezentowała „Update/ 3 Spaces in one”, futurystyczno-poetycką reinterpretację łazienki. W 2003 roku Mike Meiré zaprojektował „E-R-S”, czyli Energetic Recovery System, wizjonerskie miejsce wyposażone w instalację do cielesnego i duchowego oczyszczania; natomiast w roku 2006 „The Farm Project”, inscenizację kuchni jako theatrum życia, nie zaś jako przestrzeni designerskich popisów. „Noises for Ritual Architecture” z roku 2008 to pierwszy zbiór instalacji dźwiękowych na potrzeby tzw. architektury rytualnej w łazience. Projekt ten prezentowany jest w SoundSpa, specjalnej mobilnej jednostce wystawienniczej. Pomysłodawcą „Noises for Ritual Architecture” był Mike Meiré. Dźwiękowe pejzaże zostały skomponowane przez kolońskiego muzyka Carlo Petersa. Inscenizację w SoundSpa uzupełniają wyświetlane na sufitach komputerowe animacje Jensa-Olivera Gasdego. 

Mike Meiré działa już od 25 lat jako dyrektor artystyczny, artysta, projektant, architekt, fotograf, kurator, wydawca i promotor. W tym okresie był inicjatorem wielu innowacyjnych projektów zwłaszcza w dziedzinie grafiki prasowej.Zadebiutował w roku 1983 jako redaktor magazynu kulturalno-artystycznego „Apart”. W ramach „Dornbracht Culture Projects”, których był inicjatorem i kuratorem, kreował i realizował w latach 1997-2003 wraz z grupą artystów o międzynarodowej renomie cykl wystawienniczo-wydawniczy „Statements”. Począwszy od roku 2005 cykl ten kontynuowany jest według nowego pomysłu pod nazwą „Performances”. Magazynowi ekonomicznemu „Econy” nadał w 1998 r. niekonwencjonalną szatę graficzną i ikonograficzną. W 1999 r. „Econy” przerodził się w magazyn gospodarczy „Brand Eins”, który do tej pory ustanawia nowe standardy wzornicze na rynku wydawniczym. Od 2001 roku Meiré lansuje w „MINI International” swoją własną wizję liquid identity. Każdy numer tego poświęconego światowym metropoliom magazynu zostaje opatrzony niepowtarzalną szatą graficzną. W 2002 r. został dyrektorem artystycznym magazynu lifestyle’owego „Kid’s Wear” i po raz pierwszy opublikował własne fotografie.

Rok 2006 przyniósł Mike’owi Meirému wyróżnienie Lead Academy z Hamburga w kategorii „Visual Leader of the Year”. W 2007 r. objął kierownictwo artystyczne renomowanego magazynu kulturalnego „032c” i zaprezentował w Museion Bozen, nowym muzeum w Bolzano, własną instalację „Mortal Life”. W roku 2009 odbędzie się premiera „Global Street Food”, jego trzeciej pracy przygotowanej na potrzeby cyklu Dornbracht Edges.

Więcej informacji o firmie Dornbracht oraz o palecie produktów marki Dornbracht a także notkę prasową w wersji elektronicznej znajdą Państwo w Internecie na stronie www.dornbracht.com bądź w biurze prasowym Dornbracht Effective Public Relations, ul. Mochnackiego 29/1, 02-041 Warszawa, tel.: +48 22 822 07 52, Joanna Stankiewicz/ Joanna Bartnik, email: jstankiewicz@effectivepr.pl oraz jbartnik@effectivepr.pl. Kontakt w firmie Dornbracht: Holger Struck / Melanie Prüsch / Anke Siebold, Köbbingser Mühle 6, 58640 Iserlohn, T. 02371 433 -119 / -2119 / -2118,  
e-mail: hstruck@dornbracht.de/ mpruesch@dornbracht.de / asiebold@dornbracht.de



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »