Technologie » Telekomunikacja

Grupa Onet.pl korzysta z chmury Orange

Wiele kanałów komunikacji dostępnych w jednym narzędziu i większa mobilność pracowników - to korzyści, jakie uzyskała Grupa Onet.pl decydując się na usługę UCaaS od Orange i Integrated Solutions

Orange Polska oraz nalężąca do niej spółka Integrated Solutions (IS) wdrożyły system do komunikacji zintegrowanej
z chmury w Grupie Onet.pl. Z usługi UCaaS (Unified Communications as a Service) korzysta 100 użytkowników, m.in. kadra menedżerska Grupy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

- Najważniejszą̨ korzyścią̨ związaną̨ z tym projektem jest jednak fakt, że - poza telefonami i jednym małym urządzeniem sieciowym - żaden inny element infrastruktury telekomunikacyjnej nie stoi po naszej stronie. Cała reszta jest w chmurze Orange Polska – mówi Ryszard Garnczarski, dyrektor Działu Infrastruktury i Inwestycji w Grupie Onet.pl.

Przy okazji przeprowadzki do nowego biura, Grupa Onet.pl postanowiła wymienić dotychczasowy system telekomunikacyjny na bardziej elastyczne i nowoczesne rozwiązanie.

 

- Zmieniając siedzibę zdecydowaliśmy, że to dobry moment na wymianę centrali telefonicznej, która miała już swoje lata. Jej przeniesienie wymagałoby dodatkowych inwestycji w nowej lokalizacji, m.in. zapewnienia zasilania zapasowego, czy osobnego pomieszczenia. Wdrożenie rozwiązania UCaaS, oferowanego w chmurze Orange, wiązało się jedynie z zamontowaniem nowych telefonów, które podłączyliśmy do naszej sieci po kablu Ethernet oraz jednego dodatkowego urządzenia w naszej serwerowni, które służy do połączenia z siecią Orange” – mówi Ryszard Garnczarski

 

Oprócz typowych funkcji systemu UC, Grupie Onet.pl zależało także na module wideokonferencyjnym. Dzięki temu pracownicy dwóch biur, w Warszawie
i Krakowie, łatwiej komunikują się ze sobą, np. wyświetlając prezentacje na zestawach wideokonferencyjnych. Ponadto dostępny w usłudze komunikator głosowy i tekstowy Jabber został uruchomiony na urządzeniach mobilnych, a sam system zintegrowano z  rozwiązaniem Contact Center Grupy.

 

Dzięki tym wszystkim usprawnieniom pracownicy stali się bardziej mobilni, a telefon stacjonarny mogą mieć cały czas „przy sobie”. Są więc osiągalni pod biurowym numerem w każdym miejscu - w pracy, w czasie podróży, a nawet w domu. Wystarczy dowolny komputer lub telefon z wdrożoną aplikacją.

 

UCaaS to usługa, która łączy w sobie wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, w jedną łatwą w obsłudze platformę. Z rozwiązania korzystają już m.in. Ruch SA, Bank Ochrony Środowiska, Grupa Danone i wiele innych przedsiębiorstw. 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

iwona.luniewska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »