Rozrywka i wypoczynek » Sport
Hotele stawiają na styl fit
Dobre prognozy
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Gości hotelowych przyciąga dziś wiele – obok Spa pytają o siłownię, zajęcia fitness czy możliwość ćwiczenia jogi. Przyciąga ich również oferta naturalnych kosmetyków czy zbilansowane posiłki. Jednym słowem popularność wzbudza holistyczne podejście, które zapewni jednocześnie regenerację sił jak i pozwoli choć na chwilę odciąć się od zwykłej codzienności. Hotele nadganiają globalny trend w szybkim tempie - z badań prowadzonych przez Fundację Spa, wynika, że 70 proc. ankietowanych hoteli Spa w Polsce już posiada salę relaksu oraz siłownię lub salę fitness. Z kolei najczęściej oferowane zabiegi wellness przez to programy wyszczuplające – ma je w ofercie 75 proc. hoteli Spa. Jednak, według specjalistów, dwa czynniki zadecydują dziś o sukcesie strefy wellness w każdym hotelu – obok wysokiej klasy sprzętu do ćwiczeń konieczna jest również wiedza, czego fit turyści oczekują w takich ośrodkach. A gra jest warta świeczki, bo sam segment wellness jest wyceniany na około 440 mld dolarów, co stanowi 14 proc. całego światowego rynku turystyki. W dodatku rozwija się w dość szybkim tempie - średnio 9 proc., o 50 proc. więcej niż w innych gałęziach turystyki. Zatem, według raportu przygotowanego przez nowojorską organizację badawczą SRI International na zlecenie Global Spa & Wellness Summit, wartość rynku wellness sięgnie do prawie 700 mld USD do 2017 r.
Z kolei Polska, według SRI International oraz Global Wellness Institute, znalazła się na 19. miejscu w grupie 20 najlepszych światowych rynków Spa, oferując prawie 1 tys. różnych obiektów Spa, z przychodami rzędu 0,72 mld USD (2013 r.). A prognozy wyników na kolejne lata są bardzo obiecujące.
Sposób na hotel
Według serwisu TripAdvisor, 53 proc. ankietowanych turystów stara się podejmować aktywność fizyczną w czasie podróży, przy czym 31 proc. z nich chce utrzymać fitnessowy reżim a 28 proc. unika w ten sposób przyrostu wagi. Ponadto ok. 90 proc. turystów poszukujących oferty Spa i wellness chce przede wszystkim odpocząć od codziennego stresu podczas urlopu. A według portalu HotelNewsNow, turyści wellness, są w stanie wydać o 130 proc. więcej, niż przeciętny podróżny. Według tych samych danych, aż 27% aktywnych turystów ćwiczy w swoim pokoju – najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak strefy fitness lub siłownia, która nie spełnia oczekiwań.
- Na polskim rynku od kilkunastu lat rozwija się trend związany z wellness, czyli dbałością o zdrowie, dobre samopoczucie, sylwetkę i urodę. W W ostatnich latach świadomość, czym jest wellness i jak bardzo jest potrzebne w życiu, wyraźnie wzrosła. Dostrzegamy, że nie tylko praca jest istotna ale równie ważne jest nasze zdrowie a aktywność fizyczna i dbałość o kondycję oraz urodę pomagają nam w tym. Kupujemy coraz więcej akcesoriów, butów i ubrań sportowych, a dla wielu Polaków, fitness stał się sposobem na życie. Polacy stają się bardziej aktywni fizycznie, w czym upodabniają się do bogatszych sąsiadów w Europie Zachodniej – to jest naturalny trend. Oceniam, że polski rynek wellness rośnie o kilkanaście procent rocznie, czyli bardzo intensywnie. Widać to najwyraźniej na przykładzie rynku hotelowego. Obecnie żaden z czterogwiazdkowych hoteli nie może sobie pozwolić na to, by nie oferować gościom strefy Spa czy wellness. Takie usługi stały się standardem, bo Polacy powszechnie ich oczekują - opowiada Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP. S.A., dyrektor generalny Technogym Polska.
Co więcej, już co drugi hotel trzygwiazdkowy w Polsce zapewnia specjalne sale relaksacyjne jak i fitness czy siłownie. I taką ofertę znajdziemy dziś nie tylko w znanych wakacyjnych kurortach czy w dużych aglomeracjach, przyciągających biznesowych klientów, lecz m.in. w tranzytowych lokalizacjach, np. w pobliżu przejść granicznych.
Zdaniem Arkadiusza Dawidowskiego, prezesa Europejskiej Fundacji SPA w Polsce, turystyka wellness staje się prawdziwa potrzebą współczesnego człowieka. - Wellness oznacza utrzymanie lub wzmocnienie ogólnego dobrostanu człowieka, co można osiągnąć przez zdrowy styl życia, odnowę i relaks, duchowe przeżycia, autentyzm nowych doświadczeń. Turysta poszukujący takiej oferty jest bardzo kreatywny, oczekuje od usługodawców otwarcia się na potrzeby klientów, których nie można sprowadzać wyłącznie do zabiegów, z wykorzystaniem choćby najnowocześniejszych urządzeń – twierdzi Arkadiusz Dawidowski.
Opracowanie: FedorConsulting
Komentarze (0)