Technologie » Telekomunikacja
Huawei podczas MWC: bezpieczeństwo jest kwestią techniczną, której nie można upolitycznić
Cyberbezpieczeństwo
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
CMO zauważył, że bezpieczeństwo jest kwestią techniczną, której nie można upolitycznić. Wykluczenie z rynku jednego z głównych producentów rozwiązań 5G może przełożyć się podniesienie kosztów związanych z wprowadzeniem technologii dla sieci nowej generacji, co w ostateczności wpłynie na ich przeniesienie na konsumentów. Niemniej rozumie on, że niektóre kraje mogą być zaniepokojone korzystaniem z rozwiązań Huawei. Dlatego też CMO przypomniał, że Huawei nie składa tylko werbalnych obietnic, ale również oferuje faktyczne rozwiązanie tej kwestii.
– Huawei rozmawia z zainteresowanymi stronami z branży i rządami, które są zainteresowane wykorzystaniem Huawei do uzyskania zgody na ustanowienie standardów przemysłowych. Chcemy budować zaufanie ludzi do rozwiązań i sprzętu Huawei, na przykład poprzez Centra Weryfikacji Cyberbezpieczeństwa takie jak w Brukseli i Wielkiej Brytanii. Jest to nasz ciągły wysiłek, który opiera się na samej technologii, a przy tym transparentności firmy. W Huawei mamy nadzieję, że inżynierowie i naukowcy z całego świata będą ze sobą współpracować i opracowywać standardy bezpieczeństwa – powiedział Peter Zhou.
Przypomniał on także, że w ostatnim czasie chiński rząd wielokrotnie powtarzał, że rodzime firmy są zobligowane do przestrzegania praw w krajach, w których prowadzą działalność. CMO zwrócił także uwagę, na ostatnie wypowiedzi Ren Zhengfeia, dyrektora generalnego i założyciela Huawei, w których podkreślał on, że jeśli firma w jakikolwiek sposób naruszyłaby bezpieczeństwo klientów, to wolałby zamknąć firmę.
W opinii Petera Zhou, obecna sytuacja nie ma wpływu na strategie biznesowe Huawei. Jest on bardziej motorem napędowym dla inżynierów firmy, zwłaszcza w odniesieniu do rozwoju nowych produktów. Dodatkowo obawy o bezpieczeństwo Huawei w pewnym sensie przyczyniły się do promocji samej marki, a także jej technologii 5G.
Komercjalizacja 5G
– Dla komercjalizacji 5G bardzo ważny jest przemysł wetykalny/IoT. Niemniej model biznesowy pod ten proces został już ugruntowany w erze 4G dla operatorów – np. w Chinach, połączenia IoT z obsługą LTE przekroczyły dziesięć milionów. 5G jest tutaj po prostu lepszym rozwiązaniem – podkreślił Peter Zhou. – Wierzę, że w 2019 roku będziemy mieli sieć próbną. W rzeczywistości mamy już pewne stałe postępy. Ponadto, jeśli mówimy o dojrzałości dużego komercyjnego roll-outu 5G, nie będzie on gotowy, dopóki nie będzie pełnego dostępu do urządzeń końcowych 5G – dodał CMO.
Peter Zhou, zwrócił też uwagę, że Huawei jest gotów do dyskusji z różnymi przedsiębiorstwami oraz operatorami telekomunikacyjnymi. Firma zdaje sobie sprawę, że operatorzy telefonii komórkowej już wdrożyli ogólnodostępną sieć o szerokim zasięgu. Dzięki temu mogą też zaspokajać podstawowe potrzeby przedsiębiorstw pod kątem bezpieczeństwa i niezawodności, aby zapewniać im indywidualną (prywatną) sieć. Niemniej, CMO zwraca uwagę, że należy rozważyć wzajemne połączenia między sieciami publicznymi i prywatnymi.
Huawei otwarty na współpracę z innymi producentami
CMO, odniósł się również współpracy Huawei z innymi dostawcami, na którą firma jest otwarta.
– Kiedy dziś rano usłyszałem wiadomość od innych przedstawicieli branży, że poczynili oni pewne postępy w technologii antenowej, byłem z tego powodu bardzo szczęśliwy – powiedział Peter Zhou.
Zaznaczył on także, że ekosystem IoT jest bardzo ważny, a Huawei nadal koncentruje się na dostarczaniu sprzętu, warstwy infrastrukturalnej oraz na budowie samej platformy.
– W przeszłości współpracowaliśmy z GSMA przy tworzeniu forum komórkowego, stworzyliśmy bezprzewodowe X Labs, a także utworzyliśmy globalny program Open Labs. Poprzez te i inne aktywności, cały czas staramy się napędzać cały ekosystem – podsumował Peter Zhou.
***
HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie. W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad 180 tys. pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad 170 krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę www.huawei.com lub śledź nas na:
http://www.linkedin.com/company/Huawei
http://www.twitter.com/Huawei
http://www.facebook.com/Huawei
http://www.google.com/+Huawei
https://www.youtube.com/Huawei
Kontakt dla mediów:
Adam Tyszkiewicz account manager Multi Communications e-mail: adam.tyszkiewicz@multipr.pl tel: +48 604 089 930 | Piotr Boiwka junior account executive Multi Communications e-mail: piotr.boiwka@multipr.pl tel: +48 728 508 443 |
|
Nadesłał:
MultiComm
|
Komentarze (1)
5G wiele zmieni na lepsze, na pewno będzie też wszystko odpowiednio zabezpieczone jak teraz, więc raczej w tej kwestii nie ma czego specjalnie się obawiać.