Firma » Biznes
Jak budować dobre relacje z klientami w branży gastronomicznej?
Przyciągnij nowych gości…
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czasami najprostsze sposoby okazują się najlepsze. Ciekawa nazwa, zwracający uwagę szyld lub tablica z wyeksponowaną ofertą dnia może być pierwszym punktem, w którym klient dowie się o naszym lokalu i wytworzy pewne skojarzenia z nim związane. Warto zatem już w tym momencie zadbać o to, aby o nas nie zapomniał – dobrze widoczne menu, kupony rabatowe dostępne na wyciągnięcie ręki dla przechodniów lub ulotki z ofertą i adresem strony internetowej będą świetną zachętą do poznania restauracji bliżej. Pamiętajmy, że zaciekawiony klient, mimo, iż może nie odwiedzi naszego lokalu w danym dniu, będzie chciał dowiedzieć się o nas więcej – i prawdopodobnie wybierze do tego celu Internet. To właśnie on jest jednym z najważniejszych kanałów, dzięki którym możemy komunikować się z klientami. Stanowi najprostszą i najpopularniejszą drogę, poprzez którą goście szukają szerszych informacji na temat serwowanej w lokalu kuchni czy godzin otwarcia. Dlatego aktualna i przejrzysta strona internetowa to podstawa strategii marketingowej.
Jak przywitać nowych klientów, którzy goszczą w progach naszej restauracji po raz pierwszy? Warto zrobić na nich dobre wrażenie i zadbać o nich w szczególny sposób. Świetnym pomysłem będzie powitalny poczęstunek, lampka wina do zamówionej kolacji lub zainteresowanie się tym jak dowiedzieli się o naszym lokalu. Nawet drobny gest sprawi, że poczują się wyjątkowo i docenią indywidualne podejście.
… i ich zatrzymaj!
Częstym błędem restauratorów jest niedocenianie wpływu jaki ma na odbiór lokalu jego obsługa. Dobrze przeszkolony, uprzejmy i nienachalny personel jest jednym z najcenniejszych elementów tworzących odpowiednią atmosferę lokalu. To właśnie kelnerzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi i stanowią wizytówkę restauracji. Bardzo trudno jest odzyskać zaufanie klientów, na których obsługa wywarła negatywne wrażenie. Dlatego tak ważne jest, aby wzbudzić w gościach przeświadczenie, że są mile widziani, bardzo chętnie przywitamy ich ponownie i postaramy się, aby każda kolejna wizyta była lepsza od poprzedniej.
Karty lojalnościowe, zaproszenia na wydarzenia organizowane w lokalu, specjalne promocje dla stałych klientów to tylko niektóre sposoby, aby zachęcić gości do regularnych odwiedzin. Jeśli poczują się w naszej restauracji swobodnie i będą pewni jakości zarówno kuchni jak i obsługi, nie zawahają się zarekomendować ją swoim znajomym lub odwiedzić ponownie w większym gronie, na przykład z rodziną lub przyjaciółmi. – komentuje Wojciech Wójcik z Multigastro.pl.
Prowadzenie restauracji wymaga ciągłego wsłuchiwania się w potrzeby klientów – nie możemy zapominać o tym, że aby stworzyć efektywny dialog z gośćmi musimy realnie zaangażować ich w życie restauracji. Planujemy wprowadzić nowe danie do menu? Zaproponujmy klientom małe porcje w formie starterów i zapytajmy o ich opinie. Nie tylko uzyskamy cenne informacje, które pozwolą nam ulepszać ofertę, ale sprawimy, że goście poczują, iż tworzą lokal razem z nami.
Nadesłał:
aleksandrabatko
|
Komentarze (1)
Świetny artykuł! Ja już wkrótce otwieram swoją pizzerię i właśnie staram się dowiedzieć jak najwięcej o specyfice branży gastronomicznej, o tym jak zdobywać i zatrzymywać u siebie klientów. Zauważyłam na stronie, że macie świetne wyposażenie pizzerii https://multigastro.pl/wyposazenie-pizzerii. Żałuje, że nie kupowałam u Was wyposażenia. Może jak coś się popsuje zrobię u Was zakup :)