Firma » Reklama
Jak promować lokalną firmę?
Zobacz więcej zdjęć » |
Coraz więcej małych przedsiębiorstw i lokalnych firm dostrzega nieocenioną moc reklamy. Zauważono bowiem, że skuteczna reklama może przynieść zaskakujące efekty, nawet tym firmom, które świadczą lokalne usługi w niewielkiej miejscowości. Nietrudno się więc domyślić, że im większa miejscowość, tym reklama przyciąga coraz to większe grono odbiorców. Jeśli więc zastanawiasz się, jak zareklamować lokalną firmę, poznaj sprawdzone sposoby na skuteczną reklamę dla małych i średnich przedsiębiorstw działających na lokalnym rynku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Lokalna firma – jak ją reklamować?
Określ grupę docelową
Trzeba pamiętać, że usługi, które świadczy dane przedsiębiorstwo, nie są dla wszystkich. Aby rozpocząć jakiekolwiek działania marketingowe, należy wcześniej określić w miarę ścisłą grupę odbiorców. Nie wiesz, jak określić grupę docelową? Aby określić grupę docelową zastanów się, kto jest, bądź kto powinien być odbiorcą twoich usług, do kogo chcesz trafić i kto najchętniej skorzysta z twojej oferty. Kiedy grupa odbiorców zostanie określona, można rozpocząć działania marketingowe.
Bądź widoczny dla potencjalnych klientów
Problemem wielu lokalnych przedsiębiorstw jest to, że nie są one widoczne dla potencjalnych klientów. Nietrudno więc się domyślić, że niewielkie firmy ukryte między budynkami nie zawsze mogą cieszyć się powodzeniem. W tej sytuacji należy poważnie zastanowić się, jak zareklamować lokalną firmę, taka by była widoczna dla potencjalnych klientów. W tym przypadku kluczem niejednokrotnie okazuje się skuteczne oznaczenie danej firmy. Rzucający się w oczy budynek, a także jego niebanalny design z pewnością zwrócą uwagę przechodniów. Nie należy jednak zapominać, że widoczny banner reklamowy, a także jednoznaczny szyld z nazwą firmy również przyniosą efekty.
Wykorzystaj ulotki reklamowe
Wszystkie lokalne firmy, które zastanawiają się, jak skutecznie wypromować lokalne przedsiębiorstwo, w pierwszej kolejności decydują się na ulotki. I choć jest to naprawdę sprawdzony sposób na skuteczną reklamę, ulotki te często lądują w koszu. Dlaczego? Otóż niejednokrotnie wygląd ulotki niczym się nie wyróżnia na tle innych reklam wrzucanych do skrzynki na listy. Aby ulotki reklamowe przyniosły zamierzony efekt, należy postawić na niebanalny design, który od razu przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Jeśli nie wiesz, jak samodzielnie stworzyć ciekawe materiały reklamowe, z pewnością pomoże ci niejedna agencja reklamowa, która zna sekrety skutecznych działań marketingowych.
Zareklamuj się w prasie
Lokalne firmy od dziesięcioleci wiedzą, że reklama w lokalnej prasie jest bardzo skuteczna. Niektórzy idą o krok dalej i zastanawiają się, czy warto inwestować w reklamy telewizyjne i radiowe. Ci, którzy nie wiedzą jak samodzielnie zareklamować się w radio, w prasie i w telewizji, wybierają agencje reklamowe, które biorą na siebie wszystkie działania marketingowe, dzięki temu lokalni przedsiębiorcy już nie muszą gorączkowo zastanawiać się, jak samodzielnie organizować kampanie reklamowe w mass media.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (4)
Do lokalnej promocji aktualnie świetnie się nada strona internetowa pozycjonowana lokalnie. Teraz użytkownicy szukają wszystkiego w Internecie, nawet gdzie najbliżej mają lokalnego rolnika z mlekiem czy jajami. Jako firma Hoktio tworzymy strony internetowe w większości dla lokalnych przedsiębiorców. Dzięki stronom www mogą być szybciej znalezieni przez swoich klientów. Tutaj nasze portfolio hokito.pl
Możesz też pomyśleć o standach, opakowania czy ściankach reklamowych. Wszystkie te marketingowe przedmioty zapewnia firma berkano.pl
jeśli chcesz zaistnieć na rynku lokalnym to warto zainwestować w plakaty które można rozwiesić na mieście. Ostatnio zleciliśmy web-to-print.pl aby poinformować klientów o naszej nowej lokalizacji. Reklama okazała się skuteczna.
Ja do promowania firmy dołączyłabym wysyłanie SMS do klientów, jest to w obecnych czasach bardzo dobra metoda na kontakt z klientami. Najlepiej tego typu marketing prowadzi playsms.pl, mają bardzo ciekawą ofertę i korzystny cennik dla klienta. Myślę,że takie sms nawet w lokalnym biznesie są ciekawą alternatywą.