Technologie » Internet
Jak smog kłębił się nad internetem? Infografika Mint Media i Brand24
Facebook, Twitter, Instagram, serwisy informacyjne – temat smogu został wielokrotnie poruszony w mediach opiniotwórczych i społecznościowych. Liczba wpisów, komentarzy i interakcji rosła z dnia na dzień.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na różnorodność źródeł internetowych i ich siłę zwraca uwagę Marcin Żukowski z Mint Media. Facebook, mimo że jest zasięgowo największy, w tym przypadku nie jest najbardziej opiniotwórczy. Temat smogu dominuje na Twitterze, Instagramie czy Wykopie. Pokazuje to jasno, że w sieci jest miejsce dla wielu mediów i Facebook wcale nie musi być monopolistą. Wszystko zależy od specyfiki tematu, osób, które się w nim wypowiadają a także zainteresowania problemem przez opinię publiczną. To ostatnie jest kluczowe – z jednej strony sieć reaguje na popularne tematy, a z drugiej sama je tworzy i buduje popularność – dodaje.
Z kolei Mikołaj Winkiel z Brand24 zwraca uwagę na media społecznościowe i aplikacje mobilne. Temat smogu w mediach społecznościowych stał się bardzo nośny. Duży wpływ na to ma oczywiście popularyzacja aplikacji mobilnych, które pokazują stan zanieczyszczenia powietrza, bo przecież problem znany jest już od dawna. Dzięki przekazom w mediach społecznościowych zwiększyła się jego świadomość, w drugim tygodniu stycznia informacja o smogu dotarła do ponad 23 mln internautów - czyli do wszystkich w Polsce, którzy mają dostęp do Internetu. Dzięki temu świadomość problemu się podnosi i prawdopodobnie wpłynie to na szybszą reakcję władz. A przynajmniej chciałbym aby tak było – komentuje.
Różnorodność źródeł i ich siła
W zestawieniu wpisów najbardziej popularnych autorów znajdziemy wysokozasięgowe profile takie jak Radio Eska Demotywatory, Tvn24 czy Kwejk. Jednak na tej liście, swoją obecność podkreślają mocniej influencerzy. Jak się okazuje, nie zawsze najwięksi mają najlepszą siłę przebicia. W temacie smogu wyłonili się influencerzy, którzy angażują się w ten problem przez długi czas i w całej tej dyskusji stają się tymi najbardziej opiniotwórczymi, niezależnie od tego, że duże media oraz marki wykorzystują temat i budują wokół niego zasięgi. Jak widać wiele się zmieniło i teraz to oni nadają ton dyskusji – oni ją rozpoczynają, budują i kończą - komentuje Żukowski.
Interaktywnie o smogu
W zestawieniu najbardziej interaktywnych wpisów króluje Kwejk, którego wpisy zajmują zarówno pierwsze jak i trzecie miejsce. Warto zauważyć, że podobnie Kwejk jak i inni autorzy wpisów potraktowali temat smogu na wesoło. Zauważa to także Marcin Żukowski, którego zdaniem w tym przypadku zaciera się granica między informacją a rozrywką. Wystarczy spojrzeć na popularne dyskusje o smogu – te, które cieszą się największym zainteresowaniem najczęściej nawiązują do tematu w zabawnym kontekście. To ciekawy trend, bo pokazuje jak działają media społecznościowe, gdzie rozrywka i informacja tworzą tzw. infotainment – specyficzne połączenie wiadomości z rozrywką. W mediach tradycyjnych też można zaobserwować zanik granicy między tymi obszarami, jednak internet jest o krok do przodu – dodaje.
Smog jest nie tylko problemem, o którym można usłyszeć wszędzie ale także idealnym przykładem pokazującym siłę Internetu. To właśnie dzięki mediom społecznościowym dowiadywaliśmy się najwięcej na ten temat. W połączeniu z mediami tradycyjnym przekaz bardzo sprawnie docierał do wszystkich Polaków. To nie pierwszy raz, gdy Internet pokazuje swoją siłę.
Brand24 to narzędzie monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. Pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów. Brand24 to lider monitoring Internetu w Polsce. Od niedawna narzędzie jest także dostępne w Ameryce i Azji. Laureat konkursu na najlepszą aplikację webową The Next Web Startup Awards oraz konkursu na najlepszą aplikacj mobilną dla firm Mobile Trends Awards. Aplikacja monitoruje aktualnie ponad 30 000 marek, dla których zebrano już ponad 3 miliardy wzmianek. Wśród klientów są takie marki jak Intel, IKEA, H&M, UPC, Vichy, Leroy Merlin czy Discovery Channel i wiele, wiele innych. Warto też podkreślić, że Brand24 to jednak nie tylko produkt dla dużych marek. To także wartościowe narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują monitoring do budowania relacji z klientami.
Mint Media to agencja interaktywna, działająca na rynku od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce, zaoferowała pakiety mediowe opierające się na wykorzystaniu potencjału Facebooka oraz stworzyła dedykowane aplikacje w tym serwisie. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Perła, Freshmarket, Philips, NaTurek, Home.pl czy J.W. Construction. Więcej informacji na www.mintmedia.pl
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (1)
Cieszymy się, że jako Brand24 mogliśmy dołożyć cegiełkę do tego raportu :)