Motoryzacja » Moto Serwis

Jaki rodzaj bieżnika wybrać na lato?

Jaki rodzaj bieżnika wybrać na lato?
Zobacz więcej zdjęć »
Przy wyborze nowych opon letnich możemy czuć się osaczeni pojawiającymi się wciąż nowościami, które sprawiają, że trudno zdecydować się na konkretny model.

Aby dokonać skutecznej selekcji i trafić na najodpowiedniejsze ogumienie, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych ze stylem jazdy a także patrzeć na oponę pod kątem ogólnego użytkowania, a nie tylko pojedynczych jego aspektów.

Po pierwsze zastanówmy się, jak wygląda nasza eksploatacja opon. Kierowca, który przejeżdża 1000 km w ciągu sezonu na krótkich, nie wymagających trasach nie musi inwestować wielkich pieniędzy w opony o najlepszych osiągach, bo i tak z nich nie skorzysta. I odwrotnie - kierowcy rozwijający duże prędkości na długich trasach w różnych warunkach, nie powinni oszczędzać na tej części wyposażenia pojazdu. Od tego może zależeć ich bezpieczeństwo.

Po wstępnej selekcji możemy zastanowić się nad odpowiednim rodzajem bieżnika. Jeśli chodzi o suchą nawierzchnię, to najlepszą oponą byłaby ta...bez bieżnika. Tzw. slick. Tego typu opon używa się w Formule 1. Łatwo zauważyć, że gdy spada nawet kilka kropel deszczu, samochód na takich oponach natychmiast traci przyczepność. Dlatego aby wybrać dobre opony, należy zrezygnować z lepszych osiągów na takiej nawierzchni, aby zyskać w trudniejszych warunkach, czyli w deszczu. Wtedy najlepiej zachowują się opony o bieżniku kierunkowym, gdzie rowki ułożone są w kształt litery V. Im głębszy bieżnik, tym większa ilość wody może zostać odprowadzona.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Oprócz wyżej omówionych aspektów, równie ważnymi jest komfort akustyczny i opory toczenia. Takie cechy łączy ze sobą opona letnia o bieżniku asymetrycznym. Jej część wewnętrzna, która ma więcej nacięć, jest odpowiedzialna za odprowadzanie wody, a zewnętrzna zapewnia lepszą przyczepność na prostej i zakrętach. Tego typu rzeźba bieżnika występuje głównie w oponach klasy premium.

Jak widać, wybór ogumienia jest procesem złożonym i nie powinien być dokonywany w serwisie, tuż przed założeniem kół. Od tego zależy bezpieczeństwo i komfort naszej jazdy przez następne kilka lat.

Autorem publikacji prasowej jest Moto Mar z Bydgoszczy.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Hicarian

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »