Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Jem zdrowo i kolorowo – kampania edukacyjna dla dzieci

Jem zdrowo i kolorowo – kampania edukacyjna dla dzieci
Zobacz więcej zdjęć »
W edukacji dzieci i młodzieży niezwykle istotnym elementem jest przekazanie prawidłowych zasad żywienia. Stosowane od najmłodszych lat, chronią w życiu dorosłym przed wieloma chorobami. „Tęczowy Ogród” w tym roku szkolnym przeprowadza w swoich placówkach kampanię edukacyjną „Jem zdrowo i kolorowo”.

Kampania edukacyjna Jem zdrowo i kolorowo ruszyła z początkiem września.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jej celem jest promocja zdrowego odżywiania wśród najmłodszych. W ramach działań będą prowadzone lekcje dotyczące prawidłowego odżywiania i bezpieczeństwa, regularne warsztaty kucharskie dla dzieci oraz zajęcia plastyczne, tematycznie związane m.in. z jedzeniem.

Jako przedszkole dwujęzyczne, „Tęczowy Ogród" wprowadza na zajęciach prowadzonych w języku angielskim cykl dotyczący warzyw i owoców, ich pochodzenia oraz związku z ekosystemami, w których rosną. Kampanii towarzyszą również działania mające oswoić przedszkolaki z lekarzami oraz rozwijające ich wiedzę na temat medycyny współczesnej i tradycyjnej.

„Dzieci niewiele różnią się od dorosłych - nie lubią ani nakazów, ani zakazów. Dlatego tam, gdzie jest to możliwe, warto im pokazywać, co jest dobre, a co złe. Jeżeli dzieci mają wiedzę, co jest zdrowe i możliwość wyboru, np. rodzaju sałatki, jest szansa, że będą dokonywały właściwych pod względem żywieniowym decyzji" - tłumaczy Agata Żurowska-Tuchowska, pedagog i właścicielka przedszkoli i szkoły podstawowej „Tęczowy Ogród". - „Zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię Jem zdrowo i kolorowo w naszym przedszkolu wiedząc, że samodzielne przygotowywanie zdrowych i smacznych kanapek czy sałatek będzie skuteczniejsze w nauce racjonalnego odżywania, niż teoretyczne wykłady".

Kampania Jem zdrowo i kolorowo została rozpisana na cały rok szkolny, a poszczególnym miesiącom patronują różne kolory, będące punktem wyjścia do działań w danym okresie. Na przykład w listopadzie dzieci będą poznawać owoce i warzywa w kolorze pomarańczowym i żółtym, zaś w styczniu - białym. W ramach kampanii przedszkolaki wezmą też udział w spotkaniach, które oswoją je z białym fartuchem lekarskim oraz poszerzą ich wiedzę z zakresu medycyny.

„Małe dzieci bardzo często boją się lekarzy, ponieważ w ich doświadczeniach łączą się z bólem zastrzyku czy też niesmacznymi lekami. Chcemy pokazać naszym podopiecznym, że ich wrogiem jest choroba, a nie lekarze" - opowiada o programie Żurowska-Tuchowska.
- „Istotnym elementem tej części jest również wykształcenie w dzieciach prawidłowych postaw w obliczu zagrożenia. Dotyczy to zarówno umiejętności prostego opatrzenia rany plastrem, jak i wezwania pomocy, kiedy jest ona potrzebna".

Kampania edukacyjna „Jem zdrowo i kolorowo" potrwa do końca roku szkolnego 2010/11 i będzie prowadzona w przedszkolach Jem zdrowo i kolorowo przez profesjonalnych pedagogów oraz specjalistów. Poza zajęciami związanymi ze zdrowym odżywianiem, dzieci wezmą udział w cyklu „Bezpieczeństwo moje i innych". Podczas tych zajęć dowiedzą się o zasadach bezpieczeństwa, np. w domu i na ulicy, poznają też numery alarmowe.

Jak wynika z badań przeprowadzonych w latach 2007-2009 przez Instytut „Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w ramach projektu badawczego „Olaf" łączna liczba osób dotkniętych nadwagą i otyłością w grupie wiekowej 9-18 lat stanowi 20 proc.

„Tęczowy Ogród" to cztery niepubliczne dwujęzyczne placówki edukacyjne w Warszawie: trzy przedszkola oraz jedna szkoła podstawowa. Pierwsze przedszkole „Tęczowy Ogród" powstało w 2001 roku, będąc tym samym pierwszym niepublicznym przedszkolem językowym w Warszawie. Przedszkola pracują w oparciu o autorski dwujęzyczny program, którego celem jest stymulowanie harmonijnego i wszechstronnego rozwoju dziecka. Wysoką jakość nauczania potwierdzają zdobyte nagrody - w 2004 oraz w 2009 roku placówki przedszkolne otrzymały międzynarodowy certyfikat European Language Label za innowacyjność w zakresie nauczania języka angielskiego.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »