Gospodarka » Żywność

Kibice stawiają na pizzę!

PizzaPortal.pl zbadała, jakie były kulinarne upodobania Polaków podczas mundialu w 2014 roku. Niekwestionowanym faworytem wśród dań zamawianych na wynos okazała się pizza (85 proc. zamówień), a najwięcej dostaw zrealizowano w Łodzi, Warszawie i Gdańsku.

Piłkarskie rozgrywki, zwłaszcza te oglądane przed telewizorem, kojarzone są ze spotkaniami w gronie znajomych i wspólnym kibicowaniem. Za nieodłączny atrybut kibica uważana jest pizza - idealne danie do dzielenia się podczas meczu. Dane PizzaPortal.pl pokazują, że to właśnie ona była szczególnie chętnie wybierana w trakcie ostatnich Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2014 roku, stanowiąc aż 85 proc. wszystkich zamówień. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno dania kuchni azjatyckiej oraz burgery.  

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Kibice najchętniej wybierali capricciosę (48 proc.) i margheritę (28 proc.), a w top 5 znalazły się też: pepperoni, hawajska i mafioso. Najwięcej zamówień między 12 czerwca a 13 lipca cztery lata temu zrealizowali mieszkańcy Łodzi, Warszawy i Gdańska. Na kolejnych miejscach znaleźli się krakowianie i poznanianie. Średnio na zamawiane w dowozie jedzenie w tym czasie najwięcej wydali mieszkańcy Warszawy - 53,22 zł. W Łodzi było to 41,39 zł, a w Gdańsku 39,66 zł. Przeciętna cena jednej z najpopularniejszych pizz - capricciosy w 2014 roku wynosiła 22,18 zł.

Nasze dane pokazują, że pizza od lat jest najchętniej wybieranym daniem w dostawie. W trakcie ważnych imprez sportowych obserwujemy nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost zamówień. Biorąc pod uwagę zdecydowaną popularność pizzy w czasie poprzedniego mundialu, przewidujemy, że w tym roku Polacy również najchętniej będą sięgać po ten włoski przysmak. Spodziewamy się rekordowych zamówień, szczególnie podczas meczów rozgrywanych przez drużynę biało-czerwonych – komentuje Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

W 2014 roku Polacy najchętniej w dostawie decydowali się na kuchnię włoską, która stanowiła 55 proc. ich wyborów[1]. Teraz jest podobnie, 52 procent wszystkich dań zamawianych on-line to potrawy tej kuchni, a w śród nich niezmiennie prym wiedzie pizza. Przez cztery lata rynek dynamicznie się rozwijał i przybywało osób, które zamawiają posiłek za pośrednictwem komputera czy aplikacji mobilnych. Co roku na jedzenie w dowozie wydajemy nawet o 60-70 proc. więcej. Dane te pozwalają ekspertom PizzaPortal.pl przewidywać, że sezon piłkarskich emocji w tym roku może być rekordowo owocny pod względem zamówień.

***

PizzaPortal.pl to pierwszy w Polsce i jeden z największych serwisów do zamawiania jedzenia on-line. Powstał w 2010 roku i od początku ma swoją siedzibę w Łodzi. Współpracuje już z blisko 3000 lokali w prawie 300 miastach na terenie całej Polsce.

Kontakt dla mediów:

marta.rutkowska@38pr.pl



[1] Raport PizzaPortal.pl 2014



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Monika38pr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »