Motoryzacja » Samochody

Kolejny bardzo udany rok dla Forda w Polsce

Kolejny bardzo udany rok dla Forda w Polsce
Zobacz więcej zdjęć »
W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. sprzedała 28.187 nowych pojazdów, osiągając udział w rynku w wysokości 7,44 %. Jest to o blisko 9% większa sprzedaż w porównaniu z 2007 rokiem.

Dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wysokiej jakości oferowanych produktów i usług, Ford plasuje się na 6 miejscu wśród najchętniej kupowanych marek samochodów w Polsce.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dużym sukcesem Forda w Polsce w ubiegłym roku było wprowadzenie na rynek odnowionego Forda Focus. W minionym roku do klientów trafiło 10.750 sztuk tego modelu, o ponad 4% więcej niż w 2007 roku. Ford Focus nadal pozostaje jednym z najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Polsce i jest to również najlepiej sprzedający się model Forda na polskim rynku.

Debiutujący na polskim rynku całkowicie nowy Ford Kuga cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem klientów - ubiegłoroczna sprzedaż tego modelu (w okresie czerwiec-grudzień 2008) wyniosła 592 sztuki, a prognozowane wielkości sprzedaży zostały przekroczone o ponad 25 %.

W listopadzie 2008 roku miała miejsce premiera nowego Forda Fiesta na polskim rynku. W ciągu zaledwie półtora miesiąca to niezwykle efektowne miejskie auto podbiło serca 426 klientów.

Podczas uroczystej inauguracji 25 września 2008 r. w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach zjechał z linii montażowej pierwszy egzemplarz z wielkoseryjnej produkcji nowego Forda Ka. Nowy Ford Ka jest wynikiem współpracy podjętej w zakresie rozwoju i produkcji modelu pomiędzy Fordem i Fiatem, zbudowany jest na podzespołach Fiata 500, który również powstaje w fabryce w Tychach. Oba pojazdy różnią się jednak całkowicie pod względem wyglądu i parametrów eksploatacyjnych. Każdy z nich odzwierciedla unikalne cechy swojej marki. Premierę handlową nowego Forda Ka zaplanowano na styczeń 2009 roku.

Sprzedaż pozostałych modeli osobowych Forda w 2008 roku wyglądała następująco - do klientów trafiło 1.425 sztuk Forda Fiesta poprzedniej generacji, 2.243 sztuki Forda Fusion oraz 390 sztuk Forda C-MAX. Niesłabnącym powodzeniem cieszył się nowy Ford Mondeo, którego sprzedaż wyniosła 6.424 sztuki oraz duże vany - Ford S-MAX (606 sztuk) oraz Ford Galaxy (309 sztuk).

W mijającym roku Ford sprzedał rekordową w swej historii w Polsce liczbę samochodów dostawczych - tj. 4.975 sztuk. Ford Transit pozostaje jednym z najchętniej kupowanych pojazdów dostawczych w Polsce, w ubiegłym roku do klientów trafiło 3.589 sztuk tego modelu, o 15% więcej niż w 2007 roku. Sprzedaż Forda Ranger wzrosła w 2008 roku o 37%, w porównaniu do 2007 roku i wyniosła 491 sztuk. Wynik ten jest szczególnie godny podkreślenia, gdyż został osiągnięty w sytuacji zmniejszającej się sprzedaży samochodów typu pick-up w Polsce - w ubiegłym roku segment ten skurczył się o ponad 18%. Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych utrzymała się na podobnym poziomie do wielkości zanotowanych w 2007 roku - do klientów trafiło 427 sztuk Forda Fiesta van oraz 468 sztuk Forda Transit Connect.

W obszarze serwisu i obsługi posprzedażnej firma Ford Polska Sp. z o.o. odnotowała  w ubiegłym roku m.in. wzrost sprzedaży części zamiennych o 10 % względem roku 2007 oraz poprawę procesu zaopatrzenia i logistyki dostaw części zamiennych do dilerów, co pozycjonuje firmę Ford jako przodującą w tej dziedzinie na polskim rynku.

W 2008 roku odbyła się kolejna edycja Olimpiady Serwisowej Forda - 14 września firma Ford Polska zorganizowała w Gdyni finał konkursów: Doradcy Serwisowego Roku, Doradcy Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku, Mechanika Roku, Blacharza Roku i Lakiernika Roku. Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda.

- Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników - powiedział Dariusz Lech, Członek Zarządu Ford Polska Sp. z o.o. oraz Dyrektor działu Serwisu i Części Zamiennych. Naprawy nowoczesnych samochodów powinny być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych - dodał Dariusz Lech.

W 2008 roku była prowadzona dalsza reorganizacja sieci Autoryzowanych Dilerów Forda. Do grona Autoryzowanych Dilerów Forda dołączyły firmy: Budmat w Ciechanowie oraz świadcząca usługi serwisowe Bustan w Nysie. Nowe obiekty zostały uruchomione przez: Big Autohandel w Warszawie, Gołębiewski w Elblągu, BCH Chwaliński w Opolu, Szumilas AT w Sosnowcu oraz Bemo Motors w Szczecinie, jednocześnie firma Wikar uruchomiła serwis w Krakowie. W minionym roku Ford Polska Sp. z o.o. zakończyła współpracę z: firmą Grand Motors w Tychach.

Marka Ford należy do najbardziej cenionych przez dilerów samochodowych w Polsce - wynika z II Niezależnego Badania Satysfakcji Dilerów Samochodowych przeprowadzonego przez Polską Izbę Motoryzacji Consulting oraz Ernst&Young. Ford uplasował się na doskonałym trzecim miejscu, o 10 "oczek" wyżej niż w 2007 roku. Firma Ford została wysoko oceniona w następujących kategoriach: etyka biznesowa działalności importera, satysfakcja klienta z decyzji o zakupie samochodu, niezawodność produktu wraz ze wsparciem polityki gwarancyjnej, ocena menadżerów pracujących u importera oraz szkolenia sprzedażowe organizowane przez importera. Badanie zrealizowane wg standardów obowiązujących w UE i USA było skierowane do właścicieli lub osób zarządzających stacją dilerską, ocenie poddano 26 marek obecnych na polskim rynku.

W mijającym roku firma Ford Polska Sp. z o.o. była głównym sponsorem oficjalnego Pucharu Polski "Ford Kite Cup", który obejmował cztery rundy zawodów w Łebie, Juracie, Jastarni i Rewie.

- Mijający rok był bardzo udany dla Forda w Polsce - powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Sukcesem zakończyło się wprowadzenie na rynek odnowionego Forda Focus, który nadal pozostaje najchętniej kupowanym autem w Polsce w swoim segmencie oraz całkowicie nowego Forda Kuga. Nasza oferta wzbogaciła się także o dwa nowe, bardzo atrakcyjne małe samochody - Forda Fiesta i produkowanego w Polsce Forda Ka. Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że w historii Forda w Polsce nasza marka nie miała tak atrakcyjnej, pełnej i nowoczesnej linii produktowej, co pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość - zakończył Adam Kołodziejczyk.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »