Motoryzacja » Samochody

KOMENTARZ DO WYNIKÓW PZWLP PO III KWARTALE 2014 R.

Komentarz Daniela Trzaskowskiego, Dyrektora Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing

PZWLP już od sześciu lat prezentuje wyniki swoich firm członkowskich. Najnowsze zestawienie, podsumowujące sytuację w branży flotowej po III kwartale 2014 r., nie przynosi niespodzianek: główna kategoria wynajmu, czyli full service leasing, trzyma się mocno. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Warto jednak zwrócić uwagę na kategorię „wyłączne zarządzanie flotą” (Fleet Management), która w ciągu roku (od jesieni 2013 do jesieni 2014) zyskała ponad 36 procent. W liczbach bezwzględnych nie jest to imponujący wynik, ponieważ wzrost wyniósł około 3 400 aut r/r, ale wskazuje on na wartą odnotowania dynamikę rozwoju produktu, który w ostatnich latach był już kilkakrotnie określany jako zanikający.

Główną przyczyną tego wzrostu jest szybko rozwijająca się sprzedaż pakietów serwisowych Volkswagen Leasing, szczególnie wśród Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wobec pakietów serwisowych mamy bardzo ambitne plany rozwoju i w najbliższych kwartałach powinien utrzymać się stały wzrost ich sprzedaży.

Z analiz Volkswagen Leasing wynika, że po pakiety serwisowe sięgają najczęściej małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa, w tym oparte na jednoosobowej działalności gospodarczej, zarówno w wyłącznym zarządzaniu, jak i w leasingu z serwisem (według definicji PZWLP). Oznacza to, że mniejsze podmioty doceniają wynajem i leasing pojazdów, a także biorą je pod uwagę planując funkcjonowanie firmowych aut.

Jakie cechy pakietów serwisowych są dla małych firm szczególnie istotne? Z jednej strony są to argumenty finansowe: pakiety zapewniają przewidywalność kosztów przeglądów i napraw, a tym samym umożliwiają zaplanowanie wydatków nawet na kolejnych 5 lat. W przypadku finansowania zakupu kredytem lub leasingiem, koszt pakietu można dołączyć do miesięcznych rat, a rozliczenia za naprawy można dokonać bezgotówkowo. Z drugiej strony: polscy przedsiębiorcy w skali mikro – podobnie do swoich kolegów z rynków zachodnich – oczekują komfortu i efektywnego gospodarowania czasem. Pakiety serwisowe zapewniają im poczucie bezpieczeństwa związane ze stanem technicznym pojazdu i wygodę korzystania z auta. Wszystkie przeglądy nabywcy mogą wykonać w każdym Autoryzowanym Serwisie danej marki Grupy Volkswagen w Polsce – co zapewnia najwyższą jakość obsługi – bez względu na to, u którego dealera zakupili pakiet.

Volkswagen Leasing wygenerował niemal 90 procent (około 3 100 pojazdów) wzrostu odnotowanego przez cały PZWLP w ciągu ostatniego roku w kategorii wyłącznego zarządzania flotą. Popularność wpływających na taki wynik pakietów serwisowych w kolejnym roku z pewnością będzie coraz większa, wraz z rosnącym zainteresowaniem wybranymi produktami flotowymi wśród firm z sektora MSP.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »