Firma » Reklama
Konferencja Mediaedge:cia, Bauer Media, TVN CNBC
Zobacz więcej zdjęć » |
Spotkanie stanowiło platformę wymiany doświadczeń i poglądów dotyczących rozwoju rynku makroekonomicznego oraz rynku reklamowego w szczególności. Dziesięciu panelistów, przedstawicieli biznesu i mediów, zgodnie stwierdziło, że oznaki ożywienia gospodarczego będą widoczne w II połowie 2010 roku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Dom mediowy Mediaedge:cia we współpracy z wydawnictwem Bauer Media i pod patronatem TVN CNBC zorganizował debatę panelową, w której wzięło udział ponad 50 osób - przedstawicieli świata biznesu i mediów. Tematem wiodącym była dyskusja na temat rynku reklamy na świecie oraz w Polsce. Jeden z anelistów Charles Coutier, Global CEO Mediaedge:cia, zaprezentował strategie marketingowe wiodących światowych reklamodawców w dobie spowolnienia gospodarczego oraz opowiedział o roli zintegrowanej komunikacji w przezwyciężaniu kryzysu. Zasygnalizował rosnącą rolę mediów - zarówno płatnych, jak i własnych inicjowanych przez reklamodawców, jak również tworzonych przez konsumentów - jak serwisy społecznościowe.
Profesor Witold Orłowski przedstawił swoją opinię na temat szans utrzymania w Polsce pozytywnej dynamiki wzrostu PKB, która pozycjonuje gospodarkę Polski na wiodącej pozycji w Europie.
Kluczowym elementem konferencji była - moderowana przez Romana Młodkowskiego - dyskusja panelowa. Jej celem było postawienie diagnozy na temat aktualnej sytuacji w Polsce jeśli chodzi o gospodarkę oraz marketing w szczególności, oraz sformułowanie prognoz na rok 2010. W panelu uczestniczyli następujący prezesi największych firm z danego sektora rynku, doświadczeni praktycy biznesu: Charles Coutier CEO - Global Mediaedge:cia; Anna Lubowska - CEO CEE Mediaedge:cia; Izabela Kochańska - Dyrektor Marketingu Bank Handlowy w Warszawie S.A.; Pedro Pereira da Silva - CEO Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.; Heinz-Jürgen Stüting - General Manager NIVEA Polska; Grzegorz Tomasiak - CEO Wp.pl; Leo Wencel - President Nestlé Polska S.A.; Witold Woźniak - President of the Board Bauer Media Group.
Jak wskazują estymacje Mediaedge:cia, budżety reklamowe w Polsce zostały w 2008 roku obniżone średnio o 11 proc. Obniżki tej nie uzasadnia jednak dynamika sprzedaży w większości kategorii, potwierdzona monitoringiem GUS. Ostatnie dane mówią wręcz o wzroście konsumpcji w Polsce. Optymizmem powinna napawać również stale pozytywna dynamika PKB wyróżniająca Polskę na tle całej Europy. Paneliści starali się więc wyjaśnić w jaki sposób spowolnienie wpływa na praktykę biznesową i marketingową?, jak będzie to wyglądało w najbliższej przyszłości?; jak komunikować się z rosnącym w siłę i coraz mniej ufnym konsumentem? Uczestnicy dyskusji zgodnie stwierdzili, że najprawdopodobniej w II połowie 2010 roku, gospodarka ożywi się, a co za tym idzie inwestycje w reklamę i promocję powinny mieć charakter średnio i długoterminowy w miejsce krótkookresowego planowania obecnie.
18.09.2009. na antenie TVN CNBN o godzinie 13.00 zostanie wyemitowany reportaż z debaty zorganizowanej przez dom mediowy Mediaedge:cia we współpracy z Bauer Media i pod patronatem TVN CNBC Biznes.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)