Motoryzacja » Samochody
Kto kupuje samochody używane w Internecie?
Zobacz więcej zdjęć » |
Aktualnie sklepy internetowe stanowią pierwszy wybór w procesie zakupowym wielu konsumentów. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Wśród jakiego rodzaju użytkowników znajdziemy największe grono korzystających z tego sposobu zakupu używanych samochodów? Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl wyjaśnia, że osobami decydującymi się najczęściej na nabycie online samochodu są konsumenci przyzwyczajeni do robienia systematycznych zakupów w Internecie:
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Na zakup auta przez platformy takie jak na przykład CarForFriend.pl decydują się przede wszystkim osoby posiadające wcześniejsze doświadczenie w różnego rodzaju zakupach w sieci, które przywykły do tego typu transakcji. Są to osoby, które nabywały drogą elektroniczną telefony komórkowe, telewizory czy luksusową odzież, a teraz po prostu podwyższają średnią wartość dokonywanych przez siebie zakupów. Takie osoby nie mają żadnych wątpliwości odnośnie korzystania z tej formy zakupu pojazdu, doceniając nie tylko wachlarz możliwości wyboru samochodów, rzetelnego i łatwego do weryfikacji sprzedającego i łatwość przeprowadzenia całego procesu zakupowego, ale również możliwość dostarczania samochodów „pod dom” czy zniwelowanie stresu związanego z nabywaniem używanego samochodu. Oczywiście zdarzają się tacy, którzy pod wpływem impulsu dokonują nieprzemyślanych wyborów, jednak rolą doradców jest to, aby odwodzić kierowców od takiego szalonego inwestowania i ukierunkować ich na mądre oraz przemyślane transakcje”.
Profilowanie użytkownika
A kim dokładnie jest statystyczna osoba kupująca samochód używany przez Internet? Jak wyjaśnia twórca CarForFriend.pl, klientami decydującymi się na zakup pojazdów używanych w sklepach internetowych są głównie mężczyźni w przedziale wiekowym 35-45 lat, będący przedstawicielami klasy średniej: „Według naszych danych, nabywcami samochodów używanych sprzedawanych przez Internet są mieszkańcy średnich i dużych miast, posiadający średnie lub wyższe dochody – menedżerowie, pracownicy administracji, lekarze lub osoby pałające się wolnymi zawodami.”.
Twórca CarForFriend.pl dodaje także, że osoby te choć nie posiadają dużej wiedzy związanej z motoryzacją, niekoniecznie ufają opiniom osób znanych – najchętniej kierują się opinią znajomych lub rodziny, własnym zdaniem wyrobionym na podstawie informacji znalezionych w Internecie lub korzystają z doradztwa, które stanowi pomoc w przypadku braku czasu na odpowiednie i rzetelne poszukiwania konkretnego pojazdu. Co więcej, statystyczna osoba kupująca używane auta w Internecie kieruje się potrzebą znalezienia w danym pojeździe wysokiej funkcjonalności, ekonomiczności, komfortu użytkowania, ale również i prestiżu, który przekłada się na pozyskanie uznania w swoim otoczeniu.
Internetowe zakupy używanych aut – skąd ta popularność?
Oprócz ograniczeń związanych z wybuchem pandemii koronawirusa, do rozwoju handlu internetowego przyczyniło się wiele negatywnych czynników związanych ze standardowym sposobem kupowania używanych samochodów, które nierzadko utrudniały kierowcom pozyskiwanie pożądanych przez nich pojazdów. Rekomendowane strony i sklepy internetowe wyszły naprzeciw oczekiwaniom klientów, tworząc proste i bezpieczne zasady nabywania samochodów. Obejmują one wiele wygodnych czynników, które pozwalają na jak najbardziej przystępny, bezpieczny i rzetelny kontakt z nabywcą – w pełni internetowy przebieg całego zakupu, automatyczną rezerwację auta, różne opcje zapłaty, możliwość negocjacji danej ceny lub wysyłkę faktur na skrzynkę mailową. Oprócz tego, ogromnym plusem wyróżniającym zakup auta w sklepie internetowym jest możliwość transportu pojazdu z miejsca zakupu pod wskazany przez klienta adres, co upraszcza cały proces nabycia auta.
„Kupując aktualnie samochód przez Internet na sprawdzonych platformach, polski kierowca omija ten cały żmudny i niebezpieczny proces, „ryzykując” jedynie wysłanie zapytania o dostępność samochodu lub kliknięcie w szczegóły oferty. Dzięki potwierdzonym kompletom zestawów parametrów technicznych, przeprowadzeniu niezbędnego serwisu oferowanych pojazdów czy prawnym wsparciu transakcji, nabywca ma poczucie bezpieczeństwa i ciągłej kontroli nad procesem zakupu, bez wychodzenia z domu. A zaoszczędzone pieniądze może przeznaczyć po prostu na kupno lepszego samochodu.” – mówi Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.
Dla konsumentów z Polski, jak i z całego świata, sklepy internetowe aktualnie stanowią podstawowe źródło decyzji zakupowych. Dzięki wygodnej formie, oszczędności czasu oraz łatwości i szybkości w dokonywaniu transakcji, za pomocą komputera lub telefonu można zamówić obecnie niemal każdy produkt. Dotyczy to również branży motoryzacyjnej i rynku samochodów używanych, co potwierdza działalność CarForFriend.pl, platformy zajmującej się sprzedażą używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach.
Komentarze (0)