Technologie » Komputery

Lenovo publikuje wyniki finansowe za 1. kwartał roku finansowego 2013/14

Lenovo publikuje wyniki finansowe za 1. kwartał roku finansowego 2013/14
Zobacz więcej zdjęć »
Trwa szybka transformacja w przedsiębiorstwo epoki PC Plus dzięki solidnemu wzrostowi w sektorach PC i PC Plus

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

·         Największy na świecie producent komputerów PC — po raz pierwszy w historii

·         Trzeci na świecie dostawca inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem (smartfonów, tabletów i komputerów PC)

·         Zysk brutto równy 215 milionów USD i zysk netto równy 174 milionów USD

·         Przychody równe 8,8 miliarda USD

·         Podstawowy zysk na akcję: 1,67 centa USD, czyli 12,96 centa hongkońskiego

·         Rezerwy gotówkowe netto: 3,1 miliarda USD (na 30 czerwca 2013 r.)

 

 

HONGKONG, 15 sierpnia 2013 r.— Grupa Lenovo opublikowała dzisiaj wyniki za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2013 roku, wykazując przychody kwartalne w wysokości
8,8 miliarda USD, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. Jednocześnie zysk brutto Lenovo za pierwszy kwartał wzrósł o 16% w ujęciu rok do roku do 215 milionów USD, podczas gdy zysk netto wzrósł o 23% w ujęciu rok do roku do 174 mln dolarów, co odzwierciedla konsekwentne działania firmy zmierzające do objęcia pozycji lidera w epoce PC Plus, przy jednoczesnym rentownym rozwoju działalności we wszystkich regionach, segmentach klientów i liniach produktów.

 

Po raz pierwszy w historii firma Lenovo została uznana za największego dostawcę komputerów PC na świecie*, przy okazji osiągając najwyższy w historii kwartalny wzrost udziału w rynku o 1,7 punktu procentowego w ujęciu rok do roku do poziomu 16,7%. W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo dostarczyła 12,6 miliona komputerów PC — był to 17. kwartał z rzędu, w którym wyprzedziła całą - tracącą 11% w ujęciu rok do roku - branżę ogółem.

 

Firma Lenovo kontynuowała swoją transformację w kierunku przedsiębiorstwa epoki PC Plus, a w pierwszym kwartale roku finansowego została trzecim pod względem wielkości dostawcą inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem (w tym komputerów PC, smartfonów i tabletów), zwiększając ich sprzedaż o 41% w ujęciu rok do roku.  ‎‎‎‎Łączna sprzedaż smartfonów i tabletów Lenovo w omawianym kwartale po raz pierwszy w historii przekroczyła sprzedaż komputerów PC, co pokazuje, jak intensywny jest wzrost tych dwóch segmentów. W pierwszym kwartale firma Lenovo stała się czwartym na świecie dostawcą smartfonów, odnotowując najszybszy wzrost wśród pięciu największych graczy — sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 132%. Sukces na rynku smartfonów znalazł odzwierciedlenie również w wynikach osiągniętych w Chinach, gdzie firma Lenovo jest obecnie drugim pod względem wielkości dostawcą — wzrost na tym rynku sięgnął 121% w ujęciu rok do roku.

 

Wynik brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku finansowego zwiększył się o 14% rok do roku do 1,2 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 13,6%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 11% rok do roku do kwoty 202 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku finansowego wyniósł 1,67 centa USA, czyli 12,96 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 czerwca 2013 r. wyniosły łącznie 3,1 miliarda USD.

 

Na trudnym rynku komputerów PC firma Lenovo po raz pierwszy została wyraźnym numerem jeden i kontynuuje zwiększanie rentowności. Nasze dobre wyniki w sektorze komputerów PC są rezultatem zrównoważonego rozwoju dzięki spójnej realizacji właściwej strategii” — mówi Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny firmy Lenovo.  „Utrzymując rentowny wzrost naszego podstawowego biznesu, szybko przekształcamy naszą firmę w przedsiębiorstwo epoki PC Plus. Rynek PC Plus wymaga szybkich, efektywnych innowacji — produkty premium szybko stają się produktami głównego nurtu, a dominacja na dojrzałym rynku ustępuje miejsca hiperwzrostowi na rynku wschodzącym.  W takim otoczeniu przydają się sprawdzone atuty firmy Lenovo.  To dzięki nim jesteśmy w stanie wykorzystywać te wyraźne trendy lepiej od konkurencji”. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »